• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

Coś w tym może być, renomowane fabryki najlepszych obrabiarek zakopywały żeliwne odlewy w ziemi na kilka lat, by doszło do relaksacji naprężeń.
 
No nie wiem w opiniach na ceneo Quaro ma kilka negatywnych opinii trochę odstraszających kto to produkuje? Gdzieś czytałem, że niedoceniana firma Delphi robi tarcze z bardzo wytrzymałą powłoką antykorozyjną, bo ta w Texarach to tylko na czas składowania w pudełku jest dobra potem znika.
Co do producentów część to każdy ma inne preferencje 😉 Co do opinii na Ceneo i zresztą innych portalach to ja jestem sceptyczny, ponieważ generalnie jak coś mi pasuje to rzadko dodaje opinie, chyba, że sprzedawca mnie o to poprosi. Ale jeżeli coś jest złe to staram się tym podzielić. Tak właśnie jest z tarczami textara, których więcej nie założę. Tarcze Quaro High Carbon mam na przodzie od około roku i do tego te klocki niby ceramiczne i nie mam zastrzeżeń. Klocki ścierają się równo, hamowanie według mnie ok, nie piszczą. I parę dni temu założyłem również ten sam zestaw na tył, ponieważ komplet ATE zakładany w zeszłym roku spaliłem, przez wadliwy zacisk Maxgear, który był wymieniany razem z tarczami, linkami przewodami... Jeżeli chodzi o ATE to klocki dosyć mocno pyliły, a poza tym nie mam zastrzeżeń. Jedynie cena jest dość wysoka, chociaż zestaw hamulców na tył do passata jest ogólnie niedrogi czego by się nie założyło.
Jeżeli chodzi o zaciski Maxgear to odradzam. Stanęła dźwigienka ręcznego po około roku. Więc profilaktycznie zmieniłem dwa zaciski na TRW, a w pudełku oryginały Lucas.
 

Attachments

  • 20230508_101226.jpg
    20230508_101226.jpg
    2,2 MB · Odwiedzin: 122
  • 20230505_145843.jpg
    20230505_145843.jpg
    1,5 MB · Odwiedzin: 121
Przy wyborze tarcz i klocków można iść na skróty. Największymi producentami tarcz w europie na pierwszy montaż jest Zimmermann i Brembo, klocków Textar, Jurid, Ferodo, Galfer. Dobierając coś z tego będzie dobrze.
 
W RX8 zaaplikowałem jakiś czas temu (tzn. półtora roku temu) klocki Stoptech Sport performance - z włókien aramidowych,

1684148699105.png


parametry deklarowane są takie
1684148836276.png


Cechy deklarowane:
- wysokie parametry hamowania
- odporność na przegrzanie
- doskonała modulacja siły hamowania
- wysoka maksymalna temperatura pracy
- blaszki Anti-Squeal zapobiegające piskom
- niskie zużycie tarcz hamulcowych

Jak na razie - po ponad roku użytkowania (i zapierdalania) na SERYJNYCH starych tarczach - mogę tylko potwierdzić, że ten zakup to był strzał w dziesiątkę - użytkowo i cenowo ;-)

Niedługo czas na wymianę tarcz - chyba wlecą zgodne z klockami, tj. Stoptech Sport nawiercane
1684149388346.png


Parametry deklarowane są takie
1684149466371.png


Cechy deklarowane:
- pod względem jakości przewyższają seryjnie montowane tarcze
- większa skuteczność hamulców
- odporność na fading
- czarna powłoka antykorozyjna
- homologacja drogowa
- odporność na przegrzanie
- eliminacja ryzyka deformacji tarcz
W tarczach serii sport zastosowano unikalny system wentylacji tarcz „Vane Design” w którym zaprojektowano łukowate kierunkowe żebrowania tarcz w taki sposób aby ominąć otwory wykonane w modelach posiadających nawiercenia.
 
Last edited:
Na wykresach z propagandy widać że samo założenie tych tarcz da 5x lepsze hamowanie, czyli jak droga hamowania wynosi 50m to po zmianie tarcz będzie 10m z danej prędkości. Klocków bym już nie zbliżył bo przy gwałtownym hamowaniu to lakier z maski spadnie i asfalt na ulicy się zwinie.
 
Ma wykresie pokazuje że szybciej sie zuzywa tarcza w porownaniu do normalnej.🤔
 
Na wykresach z propagandy widać że samo założenie tych tarcz da 5x lepsze hamowanie
niekoniecznie, przecież nie podali skali, tam może być olbrzymi słupek i 2% różnicy równie dobrze :p. Manipulować słupkami można do woli, a bez skali to możesz pokazać metr różnicy kilometrowym słupkiem.
 
@SmartCheetah dlatego nazwałem ten wykres propagandą, a w rzeczywistości jest tak że te tarcze w porównaniu z innymi nawiercanymi hamują tak samo. Bo równie dobrze skala hamowania może być podana w promilach😉
 
Ja tak do 140 -160 km/h nie widzę żadnej różnicy między tarczami, zawsze ebs dociągnie do granicy przyczepności opon.
 
Na wykresach z propagandy widać że samo założenie tych tarcz da 5x lepsze hamowanie, czyli jak droga hamowania wynosi 50m to po zmianie tarcz będzie 10m z danej prędkości.
Dobre - punkt dla Ciebie za humor 👍

Ma wykresie pokazuje że szybciej sie zuzywa tarcza w porownaniu do normalnej
Cholera ich wie, co chcieli tu pokazać - ten słupek można sobie interpretować w obie strony...


Manipulować słupkami można do woli, a bez skali to możesz pokazać metr różnicy kilometrowym słupkiem.
Otóż to, ponadto można różnicę m-dzy słupkami interpretować zarówno jako wyrażony w jakichś niepodanych na tym wykresie efekt przewagi tarczy Stoptecha nad standardową, jak i efekt szybszego jej zużycia... no i bądź tu mundry... awruk ćam...

Chociaż z drugiej strony to w opisie dali coś takiego

1684182583852.png


Czyli że niby ma być mniejsze zużycie...

to kurwęska jak tu teraz zinterpretować te słupki z hałasem ????

dlatego nazwałem ten wykres propagandą
i tu na pewno masz rację - ten wykres to marketing,
natomiast kierunki zmian coś tam jednak muszą pokazywać (pytanie tylko jaka jest skala tych zmian, bo tak czysto finansowo - bez uwzględnienia preferencji kupującego co od pewnych oczekiwanych cech/parametrów - to na pewno przegrywa na starcie z tańszymi odpowiednikami)
a w rzeczywistości jest tak że te tarcze w porównaniu z innymi nawiercanymi hamują tak samo
A na to akurat nie masz żadnych dowodów, czyli uprawiasz gołosłowne twierdzenia dokładnie odwrotne do marketingu producenta/sprzedawcy - czyli stosujesz taki antymarketing tej samej rangi...
I dla jasności, nie czepiam się, tylko chciałbym dowiedzieć się więcej odnośnie tego - co, jak i dlaczego.... Daj zatem jakieś linki odnośnie testów tych dziurawionych tarcz, bo inaczej wyjdzie na to, ze uprawiasz zwykłe pustosłowie...
Bo równie dobrze skala hamowania może być podana w promilach
A tu akurat całkiem możliwe, że możesz mieć rację...
Ale mają ,,unikalny system wentylacji,, 😅
A nie mają??? 😋

Ja tak do 140 -160 km/h nie widzę żadnej różnicy między tarczami
No ok, a większe prędkości?
I mniejsze?
 
Last edited:
Zakładając, że nie chodzi o sport, tylko bezpieczne wyhamowanie, gdy ktoś wskoczy przed maskę na autostradzie jadąc o 100km/h wolniej, to faktycznie przy wyższych prędkościach może skuteczności hamowania zabraknąć i większe tarcze lub nawiercane mogą pomóc.
Ale z kolei przy codziennej jeździe zimą to utrapienie, bo powierzchnia nie oczyści się przy łagodnym hamowaniu, rwie klocek, rzeźbi bruzdy w tarczy, jakieś korozyjne wżery robią się przy zewnętrznej krawędzi itd.
 
Ale z nas wszystkich są niemoty totalne ze mną na czele - jest pod wykresem jak byk podane, że:
1684188798643.png

kurdę... jak coś jest wprost przed oczami, to tego... nie widać...
Czyli interpretacja kierunków jest jasna, sporna pozostaje jedynie kwestia poziomu tych zmian - może są w skali nano :cool:
Post automatically merged:

W sumie mnie najbardziej z tych deklarowanych cech interesują głównie te:
- odporność na fading
- odporność na przegrzanie
- eliminacja ryzyka deformacji tarcz
no i oczywiście również ta sporna "większa skuteczność hamulców", choć tu wystarczy mi, aby nie było gorzej, jak jest teraz ;-)
 
Last edited:
Ja tak do 140 -160 km/h nie widzę żadnej różnicy między tarczami, zawsze ebs dociągnie do granicy przyczepności opon.
Bo wyżej..... Nie podskoczysz.

Jeśli masz jakąś masę oraz opony. I jakas siła przyłożona do tej masy powoduje zblokowanie kół. To cxy przyłożysz siłę x która blokuję koła cxy x+300N efekt będzie ten sam. Zblokowane koła.

Różnica między klockami to będzie właśnie w modulacji, na jednym bedziesz mógł regulować siłę zatrzymywania a na drugim nie
 
@CICHY tarcza hamulcowa to kawał żeliwa czy to ATE czy zimmerman czy tania Ashika to jeden grzyb jeśli chodzi o skuteczność hamowania. Mogą różnić się od siebie zawartością pierwiastków lecz to też jest określone normami. Różnica może być jeśli chodzi o odporność termiczna, ważne też jest tu leżakowanie takiego odlewu. Różnica w "skuteczności hamowania" wynikać może z tego czy tarcza jest nacinana, nawiercana itp, a nie z faktu że ta jest z "lepszego" żeliwa. Różnica w standardowych tarczach odranicza się raczej do zabezpieczenia antykorozyjnego i ostatecznej kontroli jakości w fabryce.
 
Zgadzam się z tym co powiedział @Kuba. Tarcza hamulcowa może lepiej hamować tylko w jednej sytuacji - gdy zwiększymy jej średnicę, ale to wiąże się z wiadomo z czym - zmianą zacisków i samych klocków ;) Ja osobiście jestem zadowolony z tarcz marki Textar, m. in. za to, że według mnie mają dobre zabezpieczenie antykorozyjne, przynajmniej w moim Golfie nie zachodzą rdza szybko. Ale teraz jakbym miał wybierać to bym spróbował Hella Pagid, jakoś tak ufam tej marce. Ale generalnie to do cywilnych aut to można wybrać obojętnie co, byle proste były przy montażu ;)

Wysłane z Pixel 7 Pro [Tapatalk]
 
@Forest jeśli używasz często środków do czyszczenia felg typu roton które zawierają w sobie kwas to nawet tarcze textara ci szybko zardzewieją
 
Panowie a co myślicie o tarczach i klockach Bosch? Wychodzą cenowo bardzo korzystnie.
 
Back
Top