• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

@harry Ja u siebie też mam klocki quaro ceramic i są spoko. Zależy jak uzutkujesz samochód, ale jak raczej po mieście i sporadycznie autostrada, to powinny ci wystarczyć. Są tanie i nie brudzą felg.
Chociaż porównując do EBC Green, to siła hamowania w EBC jest większa.
 
Z tańszych możesz zobaczyć polską mikoda
W ofercie masz różne wersje tarcz, nacinane, gładkie, lakierowane lub nie.
 
@harry @stachu ja auto użytkuje w 70% na autostradzie z prędkościami około 140-150km/h (oczywiście w miarę możliwości) i zdarzyło się parę hamowań awaryjnych i parę mocniejszych hamowań i na prawdę nie mam zastrzeżeń. Wcześniej był textar i hamowało to podobnie z tym, że po pół roku tarcza dostała bicia. Próbowałem ją ratować przetoczeniem, ale było dobrze do pierwszego mocnego hamowania. Dodam tylko, że już w drugim aucie textar w bardzo krótkim czasie się wykrzywił i więcej nie założę tych hamulców, a Quaro wziąłem na próbę i jestem na tyle zadowolony, że zakładam teraz komplet na tył i ogólnie polecam. Hamują dobrze, felgi czyste, a te tarcze High Carbon pokryte czarną powłoką nie rdzewieją jakoś specjalnie.
 
tarcze Zimmerman Coat + klocki Galfer Sport = mam i polecam, klocki nie pylą, zestaw hamuje świetnie, nic nie piszczy. Kilka razy musiałem hamować z dużej prędkości (140) i naprawdę czuć, że mocny zestaw jest.
 
Narazie na dotarciu, nowe przewody zapewne też poprawia hamowanie chociaż wcześniej na tarczy OEM i klockach Textar też nie mogłem narzekać, było ok.
 
Rzuciłbym moneta i wziął quaro 😀 z takimi kupilem TT i byly ok.
 
Mam quaro na tylnej osi(poprzedni właściciel wymienił przed sprzedażą) i jest OK. Myślałem, że to jakiś badziew ale auto hamuje a sam zestaw nie wygląda źle. Jak będę musiał wymienić z przodu sam sie nad nimi zastanowię. Zawsze zakładam Textara ale jak widzę jak wygląda po 3 latach to nie wiem czy znów kupię.
 
Po 3 latach to chyba wszystko tak wyglada. Też zakładam głównie Textara ale szukam właśnie tarcz które z biegiem czasu wyglądają w miarę normalnie. Chyba tylko tarcze na których auto wyjeżdża z fabryki spisują się dobrze.
 
No nie wiem w opiniach na ceneo Quaro ma kilka negatywnych opinii trochę odstraszających kto to produkuje? Gdzieś czytałem, że niedoceniana firma Delphi robi tarcze z bardzo wytrzymałą powłoką antykorozyjną, bo ta w Texarach to tylko na czas składowania w pudełku jest dobra potem znika.
 
Polecam rotinger. Polska produkcja. Na allegro jest oficjalny sklep. Nie miałem lepszych tarcz. Lepiej się sprawują niż fabryczne. Do tego klocki TRW.
 
Niby kawał metalu, ale ani ATE ani TRW nie są w stanie zrobić 1/4 przebiegu oryginalnej tarczy tureckiej Hondy.
 
Tu jest jeszcze zależność klocek tarcza. Mi chodzi bardziej o skuteczność hamowania między tarcza x a y.
 
Szczerze-nie łapię tej skuteczności hamowania. Niezależnie od różnic we współczynniku tarcia, rezerwa ciśnienia w układzie jest w stanie zawsze wytworzyć maksymalną siłę hamowania. Dowodem jest uruchomienie abs przy każdym awaryjnym hamowaniu na najbardziej przyczepnych nawierzchniach.
 
Chyba na prospekcie albo filmiku reklamowym jakiegoś kupionego mechanika:)
Przecież róznica w przyczepności opon do podłoża typu autostradowy beton - lód w okolicy 0C jest jak 20:1, o czym w ogóle mówimy w przypadku tarcz :)
Gówniane tarcze to szybkie zużycie, korozja, bicie na gorąco (na zimno zresztą też), skłonność do pęknięć zmęczeniowych wzdłuż żeber, ale na pewno nie praca ABS. Zresztą lipne tarcze mają wyższe tarcie, bo miekki materiał zawsze ma wyższy współczynnik tarcia jeśli chodzi o żeliwa/staliwa.
 
tarcze, jeśli chodzi o skuteczność hamowania, odgrywają marginalną rolę,
robotę robią klocki
przy żeliwie jedynie, znaczenie ma długość leżakowania?, podobno po roku mają większa odporność termiczna niż takie "świeże"

nie używałem tarcz rotingera, ale ten filmik widziałem
 
Back
Top