• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

@Mr.Wolf moim zdaniem jak auto długo stało pod chmurką w ostatnim czasie to myślę że wilgoć mogła dostać się do klocka i jak złapał przymrozek to mogło go uszkodzić. Jak jeszcze przymarzł do tarczy to przy ruszaniu odpadł ten kawałek. Myślę że jak byś jeździł częściej to by problem nie wystąpił. Nie widzę aby był zeszklony więc chyba się nie przegrzał.
 
@Kuba źle mnie zrozumiałeś. Auto stało, ale tylko weekend. Ogólnie jest w ciągłym ruchu. Robi jakieś 30 tysięcy km rocznie.
 
Może Master Sport? Mają dużo podejrzanie tanich części.
 
Czyli klocek nie przymarzł do tarczy? Ruszyłes bez problemu? Reszta klocka się nie kruszyła?
 
@CallMeDezy być może to ta firma. Był wtedy niezły fakap, bo zamiast kompletu tarcz i klocków, przyszły tylko tarcze. Od ręki mieli tylko to, więc wziąłem.

@Kuba nigdy nie było problemu. Normalnie zawsze ruszałem, a teraz było w weekend na plusie. Nie wiem, w którym momencie to uszkodzenie mogło się zdarzyć. Reszta wyglądała solidnie, nic się nie sypało, ale nie chciałem ryzykować i wywaliłem je całkowicie. Klocek ten znajdował się od frontu tarczy, czyli ten co jest na widoku.

Przed tym odłupanym kawałkiem widać takie trzy bruzdy. Być może coś się dostało pod klocek i zrobiło taką sieczkę? Może jakaś wada materiału i tutaj był słabszy?
 
Wygląda na przegrzanie, jeśli zacisk w 100% sprawny to prawdopodobnie wina materiału zwanego gównolitem.
 
Powie mi ktoś cokolwiek na temat tych klocków hamulcowych? Jestem zielony w odczytaniu ich "parametrów"
 

Attachments

  • 20230217_081917.jpg
    20230217_081917.jpg
    1,5 MB · Odwiedzin: 132
  • 20230217_081659.jpg
    20230217_081659.jpg
    946,4 KB · Odwiedzin: 133
Metelli współczynnik tarcia GG, na Kamoce nie widzę. Metelli czekają u mnie na montaż na tylnej osi, cena niska a podobno klocek niczego sobie.
 
Metelli podobno robi dla ATE, ale nie wiem czy wszystko. Mam klocki w kilku autach, jak narazie bez zastrzeżeń. Nawet nie piszczą położone na używane tarcze.
 
Metelli współczynnik tarcia GG, na Kamoce nie widzę. Metelli czekają u mnie na montaż na tylnej osi, cena niska a podobno klocek niczego sobie.
Zdaj relację, mam Metelli w Mondeo (komplet tył), C-maxie (komplet P+T) i brata A4 (klocki tył), jak trochę pojeździsz, napisz czy u Ciebie też tak irytująco piszczą tylne klocki w końcowej fazie hamowania 😉. Same hamulce są bardzo dobre, tarcze nie rdzewieją, klocki spasowanie przy montażu i skuteczność hamowania na bardzo wysokim poziomie, zupełnie nie prezentują się, jak jedne z tych tańszych produktów.
 
Mam z tyłu metelli "GG" od prawie roku, mi nie piszczą w ogóle, natomiast mogę potwierdzić to co inni o nich piszą, że dobrze hamują po rozgrzaniu, inaczej są lekko tępe gdy zimne
 
We wtorek daje na serwis olejowo hamulcowy i zobaczymy jak będzie z hamowaniem później ;)
Mam nadzieje ze nie będą piszczeć jak dotychczasowy zestaw Brembo
 
@Triumphator dam znać. Jak do tej pory zjawiska o którym piszesz doświadczyłem tylko przy przednich ferodo premier, popiskiwały w końcowej fazie przez jakieś 2kkm, potem nagle przestały.
 
U mnie to samo, F Premier przez jakieś 2 - 3 miechy popiskywały na dohamowaniu ale już długo długo jest cisza.
 
Ja kupuję głównie FERODO Premier i nigdy nie piszczały, dobrze hamują i nie brudzą tak felg jaki inne.
 
Ja mam aktualnie założone Ferodo Premier w Fordzie na przodzie, chciałem coś taniego i miękkiego bo to już są trzecie klocki na fabrycznych tarczach, jak zmieniałem je niecały rok temu to tarcze były na granicy limitu. Wczesniej miałem klocki OE Ford, powiem szczerze że przy nich te Ferodo to nie hamulce tylko spowalniacze. W tym roku zmieniam komplet tarcze i klocki na przodzie, tył raczej też komplet nowy wrzucę. Myślę nad swapem z Kugi MK2, ja mam przód 300mm, a tam jest 320. Tył taki sam więc bym nie ruszał.
 
ATE chyba robi klocki dla Forda, ale to się zmienia Toyota daje Textara, ale brudzą strasznie felgi i FERODO lepiej hamują, ale to może też dobór tarczy do klocka się liczy jeszcze jak co hamuje.
 
ATE chyba robi klocki dla Forda, ale to się zmienia Toyota daje Textara, ale brudzą strasznie felgi i FERODO lepiej hamują, ale to może też dobór tarczy do klocka się liczy jeszcze jak co hamuje.
Ate nie robi klocków dla żadnego producenta na pierwszy montaż. Tylko na aftermarket.
 
Ja mam klocki Galfer Sport (na klockach oznaczenie GG), nic nie brudzą, przestałem myć felgi "krwawą felgą" od kiedy je mam, wystarczy przetrzeć z brudu który felgi zbierają z drogi, ale pyłu z klocków nie stwierdzam. Felgi z większej odległości wyglądaja na czyste (są srebrne), dopiero z bliska widać brud drogowy. Auto jest uzywane intesnywnie po Warszawie, w ciągu tygodnia ok 500km, zatem jest dużo okazji do hamowania mniejszego i większego. Oczywiście nie piszczą.
 
Czy ktoś z forumowiczów posiada i mógłby mi pożyczyć (Żory, jastrzębie, Wodzisław) czujnik zegarowy do pomiaru bicia? Mam hamulce do wymiany a teraz nie za bardzo chce kupować. Jeśli jest taki ktos to proszę o info na priv. (Zostawię w zastawie gotówkę)
 
Back
Top