• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

Podejrzewam, że tam jest system hamulcowy Ate, stąd oznaczenie na ori klockach.
 
U brata fabrycznie siedzą w Mazduni klocki z tyłu ATE 😉
Co najwyżej układ hamulcowy jest zrobiony przez ATE i dlatego jest na klocku napis "ATE" duży, ale klocek już będzie zrobiony przez TEXTAR, Ferodo albo np. Jurid i też będzie to napisane na klocku ale malutkim drukiem. Daj mi model, rocznik i silnik to może uda mi się znaleźć zdjęcie poglądowe tego klocka to udowodnię, że mam racje ;)
 
@Bochcio
CX-30 , 2021 rocznik , 2.0 150 Skyactiv-G
Z tyłu pisze wyraźnie ATE na klockach, z przodu nie piszę jaka firma, są wybite tylko numery. Jak będę miał możliwość to też zrobię fotki.
 
Last edited:
Chodzi o ten klocek?:
ATE na tym klocku hamulcowym oznacza oczywiście układ hamulcowy pod który ten klocek jest zaprojektowany czyli TEVES ATE, na dole fotka z katalogu.
Natomiast producent klocka to Galfer świadczy o tym ten napis zaznaczony na czerwono.

1677790677340.png

1677790830875.png


Zobacz tu przykładowo klocek z VW. Każdy myśli, że robi go TRW, a to jest tylko układ hamulcowy TRW, producentem klocka jest też Galfer.
1677791092821.png
 
Last edited:
Ten sam klocek dla VAG może też robić Jurid, a TRW go tylko konfekcjonuje.
848e4eb349b7af73aba91c356ce0


Natomiast ATE przy ich układach hamulcowych konfekcjonuje produkty najczęściej Textara, Ferodo i Galfera.
 
Prośba o poradę: Golf 4, 2004r. 220 kkm przebiegu, rok wcześniej wymieniane klocki w każdym kole, ładnie wszystko oczyszczone, klocki podszlifowane celem swobodnego ruchu, prowadnice poczyszczone + pasta do prowadnic, gumki tłoczków poczyszczone + przesmarowane pastą, na blaszkach - ślizgach klocków położony smar do tego, nowy płyn, wszytko na tip top, a teraz na przeglądzie wyszło, że prawe tylne koło słabo hamuje, a na ręcznym prawie wcale. Hamulce w pozostałych kołach bez zastrzeżeń.
Jeśli podczas jazdy zaciągnąć ręczny, to tylko lewe koło się blokuje. W książce "Sam naprawiam" napisano, że ręczny sam się w tym przypadku reguluje.
Wymieniać zacisk, czy dawać do mechanika, żeby jeszcze posprawdzał?
 
Mialem podobnie. Sciagnalem klocki, wycisnalem maksymalnie tloczek (ale tak, zeby nie wypadl), caly tloczek objechalem smarem do tloczkow K2. Kilka razy wkrecilem tloczek do konca, po czym znowu pedalem hamulca go wysuwalem na maxa. Od dwoch lat mam spokoj. Wszystko chodzi.
 
Ja też jak zaciski rozkładam sobie na czynniki pierwsze to wnętrze i tłok smaruję ATE Bremszcylinder paste. Tak samo tam pod odpowietrzniem, ogółem całę wnętrze zacisku.
 
Ogólnie tylny zacisk do golfa 4 jest tak tani, że średnio by mi się chciało dawać mechanikowi do sprawdzenia 😉 zacisk praktycznie w cenie jednej roboczogodziny warsztatu
 
Kupiłem na przód zestaw Brembo Max i Ferodo Premier, co polecacie na tył? Akurat Brembo nie robi Maxów na tylna oś w moim samochodzie. Szukam raczej czegoś tańszego.
 
@harry ze średniej półki cenowej polecam tarcze Quaro High Carbon i do tego klocki Quaro Silver Ceramic. Mam taki zestaw na przodzie od około 25tys km i jutro zakładam na tył.
 
@adam1987 Miałem taki zestaw w ciężkim Espace IV i zrobiłem na nim 90kkm. Jeśli chodzi o hamowanie to brak zastrzeżeń. Jedyne do czego mogę się przyczepić to kiedy grubość klocka spadła o połowę to przy dłuższym, bądź mocniejszym hamowaniu pojawiało się takie nieprzyjemne buczenie - ponoć był to efekt przegrzewającego się klocka. No i druga sprawa trzeba pamiętać, że te otwory w tarczy trzeba okresowo udrażniać, bo zapychają się pyłem z klocków.
 
Back
Top