• Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

HTHS jako wskaźnik jakości oleju

Co to w ogóle jest za dziupla? Przecież to jest zdjęcie po jakiejś dziwnej obróbce - ktoś próbował honować i mu nie wydało? :) Po mojemu środek jest znacznie bardziej zużyty, tylko kąt zdjęcia jest taki, że tego nie widać
1693774765616.png
 
Właśnie nie, bo honowanie się nie nadaje do zbierania materiału, ponieważ robi błędy baryłkowatości.
 
Taka metoda "pół-remont". Wymiary na cylindrach nie są bardzo rozjechane, nie ma tragicznych zatarć, no to przehonują, pierścienie zmienią i jeszcze trochę polata. W tych silnikach remont zgodnie z procedurą jest nieopłacalny i nie ma większego sensu
 
Oczywiście honowanie ręczne nie jest doskonałe ale nie można pisać, że taka obróbka się nie nadaje.

Chodzi o miejsce gdzie gładź cylindra zużywa się najbardziej. I tu padło kategorycznie stwierdzenie - żaden współczesny silnik nie zużywa się w GMP. Może żaden z powierzchnią nicasilu ale żeliwne tuleje mogą zużywać się inaczej.
 
Ale to nie jest prawda, te rysy są do oleju właśnie. Teraz jest plateau honing, a w tym nic się już nie dociera.
 
W zasadzie to nie wiem czy tu jest odpowiednie na to miejsce ale co nie co o honowaniu jest w tym filmie.
 
patrząc na HTHS - zawsze myślałem, że im więcej tym lepiej przy zachowaniu tej samej klasy lepkości.
SAE określa tylko minimalną lepkość HTHS, ale dostępne są oleje 0/5w20 spełniające C2 oraz oczywiście 0/5w30 C3 - czyli mające HTHS z półki wyżej
czy myślicie że muszę zrewidować poglądy ?
"wykresy" zaczerpnięte z bitog'a - nie wiem na ile im można wierzyć, ale mi sugerują, że może warto przy 0w20 wybrać olej z ACEA C2 (HTHS>2,9)
wiadomo że różne są silniki, różna eksploatacja - mój hyundai pokonuje 80% dystansu po autostradzie i kręci się dość szybko ~3200obr. przy 140kmh
1729530455900.png

1729530489077.png

1729530523397.png
 
Dla sae 20 hths zawiera się w przedziale 2.6-2.9.
C2 to min 2.9.
 
Co do zasady producenci robią oleje w dolnych granicach hths dla danej specyfikacji jakościowej, a odstępstw od tego jest bardzo mało. Nie ma odpowiedzi na to, czy większy hths to lepiej, bo to zależy głównie od silnika, a później od warunków eksploatacji. We współczesnych olejach niski hths rekompensuje się dodatkami, dziś to bardziej wskaźnik oszczędności oleju, a nie tego jak chroni silnik.

Nie ma 0w20 z hths >2,9, co zresztą wynika z załączonej tabelki, to będzie minimum sae Xw30.
 
pierwszy z brzegu qualitium power 0w20 ma C2, ale on jest rzeczywiście lepki jak na 0w20: 8,9@100C
 
Nie pierwszy z brzegu, tylko jeden z nielicznych. W dodatku to produkt budżetowy. Szczerze to poza redlinem nie znam nic z 0w20 co miałoby większy hths oraz jakąś klasę acea c. Ja obstawiam na błąd w karcie technicznej.
 
Back
Top