• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jakie auto kupić? - dla rodziny z pazurem

Dodge Charger 5.7 V8 vs Kia Stinger GT 3.3 V6 Biturbo

  • CHARGER, czyli 5 drzwiowy muscle car, bo silnik ma bulgotać

    Głosy: 11 47,8%
  • STINGER, mniej cylindrów, mniej dostojnie, ale szybciej i nowocześniej (?)

    Głosy: 9 39,1%
  • INNE - proszę o propozycję w komentarzu

    Głosy: 3 13,0%

  • Total voters
    23
Halo... dla rodziny 2+2... pobudka :p
 
Jak VAG jest zbyt pospolity i nudny i nie masz przekonania do BMW to może faktycznie Stinger to dobra opcja. Tylko silnik 3.3 litra to mus w tym aucie. Guli bym tak nie skreślał bo Stringer niewiele większy w środku a bagażnik nawet mniejszy. W AR 280 KM po programie + genialne prowadzenie zrobi robotę. Jak chcesz iść w stronę komfortu to trzeba spojrzeć na Niemieckie auta. Superb najbardziej rozsądna opcja tylko pamiętaj o skrzyni 7 biegowej. Sąsiad sobie kupił Panamerę fajnie się auto prezentuje ale cenowo naprawdę dobry egzemplarz będzie kosztował.
 
Charger tylko dwudrzwiowy?
Screenshot_20231111-115753_Google.jpg
 
Charger tylko dwudrzwiowy?
View attachment 20331
Oo. To poprzednia wersja mi w głowie musiała siedzieć
Swoją drogą paskudne te chargery.

Challengera zrobili ładnego a to jest paskudne.

To jak autor chce fajne auto to może AR Giulia w tych bardziej sportowych wersjach. Nie mówię o tych z silnikiem ferrari z objeb..ymi dwoma cylindra mi bo to pewnie budżet nie taki ale są szybkie te Giulia
 
Last edited:
Też od kilku lat próbuje wszystkiego jak leci. W życiu bym nie przypuszczał, że będzie u mnie stał francuz w garażu a stoją teraz dwa 🤣

Zależy jak się podchodzi do motoryzacji. Czy ma wszystko działać jak należy, czy ma wyglądać, czy się znaczek na kierownicy liczy.

Ja po kilku latach pracy w gazecie moto I objechaniu tylu aut to wiem tylko, że VAGi są najbardziej przemyślane i rozsądne. Wiadomo natomiast czego im brakuje.

A taki oderwany pomysł, może topowe Stelvio z importu?
 
Oo. To poprzednia wersja mi w głowie musiała siedzieć
Swoją drogą paskudne te chargery.
Ostatnie generacje Chargera to 5 drzwiowe sedany, wcześniej były 3 drzwiowe, ale to do lat 80tych.

Co do bycia paskudnym, to nie podejmę nawet tematu :p
W życiu bym nie przypuszczał, że będzie u mnie stał francuz w garażu a stoją teraz dwa 🤣
Tam nie ma fajnych silników. Na przykład, ponadprzeciętnej urody notabene, Pug 508 - silnik 1.6 w wersji GT, litości. Oraz minimum 333 tys. zł za wersję Sport Engineered z hybrydą 1.6... których na rynku wtórnym nie ma, bo nikt nie kupuje nowych.

Dziękuję za odzew do tej pory, podsumuję i odniosę się do każdej propozycji, która tutaj padła.
 
Ostatnie generacje Chargera to 5 drzwiowe sedany, wcześniej były 3 drzwiowe, ale to do lat 80tych.

Co do bycia paskudnym, to nie podejmę nawet tematu :p

Tam nie ma fajnych silników. Na przykład, ponadprzeciętnej urody notabene, Pug 508 - silnik 1.6 w wersji GT, litości. Oraz minimum 333 tys. zł za wersję Sport Engineered z hybrydą 1.6... których na rynku wtórnym nie ma, bo nikt nie kupuje nowych.

Dziękuję za odzew do tej pory, podsumuję i odniosę się do każdej propozycji, która tutaj padła.
nie no ja jestem fanem chargera 68 69 70

Challegnera potrafili zrobic w stylu tego najbardziej popularnego a chargera zrobili pokrake jakąś
 
Ja po kilku latach pracy w gazecie moto I objechaniu tylu aut to wiem tylko, że VAGi są najbardziej przemyślane i rozsądne
Śmiała teza. Że są naprawialne, to zgoda- każdy w nich dłubie i części masa. Ale jakościowo przy japończykach to chłam totalny i materiały o klasę gorsze.
 
Ja bym proponował Tico naauto z pazurem😉
 
@MC Subi Pracowałem przy nowych autach i takie je oceniam.
 
Z VAG najbardziej przemyślany to jest T-Roc kabriolet :cool: To już nawet widać po taryfach - kiedyś w Europie prawie wyłącznie Merce i Passaty, a dzisiaj - cały świat oprócz .. Passatów. Nie piszę tylko o Polsce, ale np. Hiszpanii - jeszcze 20 lat temu 100% taryf w Barcelonie to Passat na gaz, dzisiaj Passata nie widziałem żadnego.
 
A jednak to w Subaru zanim rozszyfrowałem bez instrukcji systemy asystowania to byłem w połowie drogi z Krakowa do Warszawy. Wszystko ma swoje plusy i minusy, prasa i pijar rządzi się swoimi prawami. W takim Stingerze czuć, że auto jest tańszym zamiennikiem Audi S4. Co się z nimi dzieje po 50-100-200tys km to już mnie nie obchodziło i nie mi to było oceniać.
 
Dzięki jeszcze raz za propozycje i dyskusję. Zanim odniosę się do konkretnych modeli, krótkie słowo nt. wymagań. Pojawiły się komentarze, że skoro niechętnie podchodzę do VAGa, to pewnie dlatego, że ma być prestiż. Najpierw myślałem, że to faktycznie to, ale z czasem doszedłem do wniosku, że ja prestiż właściwie to mam w d*pie, przynajmniej ten w wydaniu polskim, czyli wielkiej trójcy z Niemiec. Dla mnie prestiżem nie jest posiadanie samochodu premium, a samochodu ciekawego. Nie musi mieć znaczka, wystarczy, że jest "jakiś", ciekawa wersja, rzadziej spotykany, fajny silnik, cokolwiek. Dlatego w ogóle biorę pod uwagę Stingera, bo mimo że tylko Kia, to aż Stinger ;). Podobnie z Superbem w najwyższej wersji lub Arteonem R-Line 280KM. Nie są moim pierwszym wyborem, ale tak naprawdę nie przeszkadza mi aż tak bardzo, że to VW czy Skoda, POD WARUNKIEM, że będą mi się podobały wizualnie z zewnątrz i w środku oraz zaoferują w swojej cenie odpowiednio dużo.

Giulia - @Freeze , @imć , @tomek evo , @xtremesystems , @a1410
Pod wpływem tego wątku bardzo poważnie zacząłem brać pod uwagę. Na papierze 480 litrów bagażnika wydaje się w porządku, (450l u mnie, 406l w Stingerze - na papierze) Jak oglądałem filmy o Giulii, to przestrzeni wydawało mi się zdecydowanie mniej niż u mnie, także coś mi tu nie pasowało, no ale OK. I traf chciał, że w weekend rozmawiałem z gościem, który miał Stingera, ukradli mu i przesiadł się do Giulii (testował też Arteona R i Superba 280M). Mówił, że przestrzeń bagażowa w AR to nieporozumienie, 480l to ściema, Stinger ma znacznie więcej miejsca, przy okazji z łatwym dostępem z racji bycia liftbackiem. Do tego po wyjęciu półki, przestrzeni robi się bardzo dużo, bo można ją budować w pionie w opór. Kosztem zasłonienia sobie szyby oczywiście.
I tak sobie myślę - sytuacje, gdzie potrzebujesz tyle bagażu, że zawalasz całą dostępną przestrzeń i szukasz więcej są sporadyczne w ciągu roku (o ile nie kupujesz Polo do 2+2), szczególnie jak dzieci wyrastają z wózka. Chyba szkoda byłoby skreślić Stingera, bo raz czy dwa razy w roku bym miał zasłonić tylną szybę na x godzin podróży 🙂.
Natomiast Giulia... to nie jest samochód do 2+2. Myślę, że 2+1 dałby radę, ale przy dwójce dzieci trzeba byłoby baaardzo naginać rzeczywistość, by brać pod uwagę. Z żalem, ale wykluczam.

Superb - @DaroZS , @Kaczorek79, @Freeze
Jest do rozważenia, ale zależy od ceny. Jeżeli miałyby kosztować tyle, co Stinger, to obawiam się, że decyzja będzie prosta. Gość od Giulii i Stingera po testach Superba i Arteona R stwierdził, że wrażenia z jazdy na korzyść Kia. Ale chodziło mu zapewne o bardziej sportowy charakter, tak czy siak planuję się przejechać.

Passat B8 - @Kaczorek79
Nie dam rady. Jeżeli już, to Arteon lub Superb.

Stelvio - @Kevin88, @Kaban.
Explorer Interceptor - @Standard
Nie chcę SUVa. Miałem, był OK, ale obecnie nie wykorzystam zalet. Większy hałas, spalanie (wiem, że mówiłem, że bez znaczenia, ale nadal trochę marnotrastwo)

Mercedes CLS - @Karakal
Merc E43 AMG @Freeze
Audi S6/A6 C7, BMW G30 - @Freeze, @screamaster.
BMW Serii 3/4/5/ z B58, F10 535i - @DjStar, @Seagull, @Kaban, @se7en
Wybaczcie za wrzucenie tych samochodów do jednego wora, ale chciałbym się zbiorczo się do tego odnieść. Z niemieckim premium mam pewien problem - te samochody mnie w ogóle nie kręcą. Jak widzę takiego na drodze, to sobie myślę "o fajny, pewnie drogi", ale nie myślę "o, chciałbym się przejechać i mieć". Dodatkowo w kwocie, którą przeznaczyłbym na BMW/Merca/Audi dostaję świeższe auto innej marki. Jeszcze gdyby ta dopłata oznaczała pionierskie technologie, ponadprzeciętny komfort, to możnaby rozważyć, ale mam wrażenie, że granice między klasą średnią, a premium się zacierają od lat. Mój nie-premium Chrysler sam mi parkuje i kręci kierą, sam jedzie autostradą, zmienia biegi, wykrywa samochody dookoła z bliska i daleka, sam przyspiesza, hamuje, skręca i trzyma się pasa przy okazji sterując długimi światłami... nie czuję, żebym coś tracił. (To znaczy prawie tych systemów nie używam, ale przekaz mam nadzieję jest jasny :) )

Cadillac Eldorado V8 8.2 - @ozzy1979
RAM 1500 @tomek1986
Szalone i ciekawe propozycje, ale nie do moich wymagań :)

Camaro - @imć
Może kiedyś jak dzieci w domu nie będzie... Ale już prędzej Challenger :)

Volvo S90 - @Anduin
Bardzo mało wiem o Volvo. Sam samochód bardzo ładny i ciekawy, zawsze na mnie robi wrażenie jak widzę. Musiałbym się rozeznać w temacie. Tyle że od 2020 roku dostępne są jedynie pluginy i diesle.

Jaguar XF 3.0 @majki_88
Podobnie jak wyżej. Wizualnie super. Klimat marki super. Ale nic nie wiem, musiałbym się rozeznać.

Genesis G70/80/90 - @kenrad
Zastanawiałem się, ale to są samochody prawie nie do kupienia w kraju, w grę wchodzi sprowadzanie. W chwili pisania tego posta Genesisów wszystkich modeli na otomoto jest... 5. Co z serwisem i późniejszą odsprzedażą? I mówię to ja, który gustuje w niszowych samochodach.

Holden, Corsa Sedan, Kantanka - @sprajt2 Tico - @Hubert1
kabaret-smiech.gif


Genesis coupe - @xtremesystems - na kryzys wieku średniego jako 2 auto.

Panamera - @tomek evo - Nie moje progi :)

Co do Chargera, którego sam tu dałem. Zacząłem się bardziej interesować tematem miejsca w środku i bagażnika. Bagażnik jest właściwie identyczny co u mnie. Podobnie z miejscem w środku. Co oznacza, że jest wystarczająco do moich potrzeb, natomiast biorąc pod uwagę, że jest to ponad 5metrowe ciężkie bydle jest to trochę rozczarowujące, trochę marnotrawstwo. Wnętrze? Moim zdaniem brzydsze i bardziej toporne niż u mnie i z tym samym systemem infotainment, Uconnect. Dlatego, że jeżeli miałbym kupić Chargera, to tylko (albo aż) dla V8 oraz klimatu 4 drzwiowego muscle cara.

Rozkminy, rozkminy.
 
Last edited:
Widze, że faktycznie jest rozmyślanie o ciekawym nowym aucie. Myślę, ze wiesz czego chcesz i wybierzesz auto, z którego będziesz zadowolony.

P. S. Nie skreślaj tak od razu Katanki 🫡😉
 
@SmartCheetah w 2017, gdy kupowałem Giulię, to Stinger był na krótkiej liście. Odpadł bo nie prowadził się tak dobrze, palił jak smok, miał dźwięk silnika z głośników czego nie dało się wyłączyć oraz bardzo średnie ledy. Bagażnik do mnie nie przemawia, bo ani Giulia ani Stinger nie pomieszczą moich trzech dziewczyn 😎 Dlatego kupiłem Espace'a, a Giulia jest samczym bolidem do wożenia jaśniepana. Zresztą to co proponowałem to Giulia Q czyli Quadrifoglio, a nie Q4 czyli to co mam. Tego nie ma jak porównywać do Stingera (jak i do niczego co było tu proponowane). Ale rozumiem kiedy priorytetem jest bagażnik. Choć mi się udało zmieścić podwójny wózek w Giulii + bagaże trzech dziewczyn na weekend. Musiałem porozkładać wózek najbardziej jak się da - wyjąć koła, zdjąć daszki, odpiąć materiał ze stelarza etc (bugaboo donkey).
 
Back
Top