Dzięki jeszcze raz za propozycje i dyskusję. Zanim odniosę się do konkretnych modeli, krótkie słowo nt. wymagań. Pojawiły się komentarze, że skoro niechętnie podchodzę do VAGa, to pewnie dlatego, że ma być prestiż. Najpierw myślałem, że to faktycznie to, ale z czasem doszedłem do wniosku, że ja prestiż właściwie to mam w d*pie, przynajmniej ten w wydaniu polskim, czyli wielkiej trójcy z Niemiec. Dla mnie prestiżem nie jest posiadanie samochodu premium, a samochodu
ciekawego. Nie musi mieć znaczka, wystarczy, że jest "jakiś", ciekawa wersja, rzadziej spotykany, fajny silnik, cokolwiek. Dlatego w ogóle biorę pod uwagę Stingera, bo mimo że tylko Kia, to aż Stinger
. Podobnie z Superbem w najwyższej wersji lub Arteonem R-Line 280KM. Nie są moim pierwszym wyborem, ale tak naprawdę nie przeszkadza mi aż tak bardzo, że to VW czy Skoda, POD WARUNKIEM, że będą mi się podobały wizualnie z zewnątrz i w środku oraz zaoferują w swojej cenie odpowiednio dużo.
Giulia -
@Freeze ,
@imć ,
@tomek evo ,
@xtremesystems ,
@a1410
Pod wpływem tego wątku bardzo poważnie zacząłem brać pod uwagę. Na papierze 480 litrów bagażnika wydaje się w porządku, (450l u mnie, 406l w Stingerze -
na papierze) Jak oglądałem filmy o Giulii, to przestrzeni wydawało mi się zdecydowanie mniej niż u mnie, także coś mi tu nie pasowało, no ale OK. I traf chciał, że w weekend rozmawiałem z gościem, który miał Stingera, ukradli mu i przesiadł się do Giulii (testował też Arteona R i Superba 280M). Mówił, że przestrzeń bagażowa w AR to nieporozumienie, 480l to ściema, Stinger ma znacznie więcej miejsca, przy okazji z łatwym dostępem z racji bycia liftbackiem. Do tego po wyjęciu półki, przestrzeni robi się bardzo dużo, bo można ją budować w pionie w opór. Kosztem zasłonienia sobie szyby oczywiście.
I tak sobie myślę - sytuacje, gdzie potrzebujesz tyle bagażu, że zawalasz całą dostępną przestrzeń i szukasz więcej są sporadyczne w ciągu roku (o ile nie kupujesz Polo do 2+2), szczególnie jak dzieci wyrastają z wózka. Chyba szkoda byłoby skreślić Stingera, bo raz czy dwa razy w roku bym miał zasłonić tylną szybę na x godzin podróży
.
Natomiast Giulia... to nie jest samochód do 2+2. Myślę, że 2+1 dałby radę, ale przy dwójce dzieci trzeba byłoby baaardzo naginać rzeczywistość, by brać pod uwagę. Z żalem, ale wykluczam.
Superb -
@DaroZS ,
@Kaczorek79,
@Freeze
Jest do rozważenia, ale zależy od ceny. Jeżeli miałyby kosztować tyle, co Stinger, to obawiam się, że decyzja będzie prosta. Gość od Giulii i Stingera po testach Superba i Arteona R stwierdził, że wrażenia z jazdy na korzyść Kia. Ale chodziło mu zapewne o bardziej sportowy charakter, tak czy siak planuję się przejechać.
Passat B8 -
@Kaczorek79
Nie dam rady. Jeżeli już, to Arteon lub Superb.
Stelvio -
@Kevin88,
@Kaban.
Explorer Interceptor -
@Standard
Nie chcę SUVa. Miałem, był OK, ale obecnie nie wykorzystam zalet. Większy hałas, spalanie (wiem, że mówiłem, że bez znaczenia, ale nadal trochę marnotrastwo)
Mercedes CLS -
@Karakal
Merc E43 AMG @Freeze
Audi S6/A6 C7, BMW G30 -
@Freeze,
@screamaster.
BMW Serii 3/4/5/ z B58, F10 535i -
@DjStar,
@Seagull,
@Kaban,
@se7en
Wybaczcie za wrzucenie tych samochodów do jednego wora, ale chciałbym się zbiorczo się do tego odnieść. Z niemieckim premium mam pewien problem - te samochody mnie w ogóle nie kręcą. Jak widzę takiego na drodze, to sobie myślę "o fajny, pewnie drogi", ale nie myślę "o, chciałbym się przejechać i mieć". Dodatkowo w kwocie, którą przeznaczyłbym na BMW/Merca/Audi dostaję świeższe auto innej marki. Jeszcze gdyby ta dopłata oznaczała pionierskie technologie, ponadprzeciętny komfort, to możnaby rozważyć, ale mam wrażenie, że granice między klasą średnią, a premium się zacierają od lat. Mój nie-premium Chrysler sam mi parkuje i kręci kierą, sam jedzie autostradą, zmienia biegi, wykrywa samochody dookoła z bliska i daleka, sam przyspiesza, hamuje, skręca i trzyma się pasa przy okazji sterując długimi światłami... nie czuję, żebym coś tracił. (To znaczy prawie tych systemów nie używam, ale przekaz mam nadzieję jest jasny
)
Cadillac Eldorado V8 8.2 -
@ozzy1979
RAM 1500 @tomek1986
Szalone i ciekawe propozycje, ale nie do moich wymagań
Camaro -
@imć
Może kiedyś jak dzieci w domu nie będzie... Ale już prędzej Challenger
Volvo S90 -
@Anduin
Bardzo mało wiem o Volvo. Sam samochód bardzo ładny i ciekawy, zawsze na mnie robi wrażenie jak widzę. Musiałbym się rozeznać w temacie. Tyle że od 2020 roku dostępne są jedynie pluginy i diesle.
Jaguar XF 3.0 @majki_88
Podobnie jak wyżej. Wizualnie super. Klimat marki super. Ale nic nie wiem, musiałbym się rozeznać.
Genesis G70/80/90 -
@kenrad
Zastanawiałem się, ale to są samochody prawie nie do kupienia w kraju, w grę wchodzi sprowadzanie. W chwili pisania tego posta Genesisów wszystkich modeli na otomoto jest... 5. Co z serwisem i późniejszą odsprzedażą? I mówię to ja, który gustuje w niszowych samochodach.
Holden, Corsa Sedan, Kantanka -
@sprajt2 Tico -
@Hubert1
Genesis coupe -
@xtremesystems - na kryzys wieku średniego jako 2 auto.
Panamera -
@tomek evo - Nie moje progi
Co do
Chargera, którego sam tu dałem. Zacząłem się bardziej interesować tematem miejsca w środku i bagażnika. Bagażnik jest właściwie identyczny co u mnie. Podobnie z miejscem w środku. Co oznacza, że jest wystarczająco do moich potrzeb, natomiast biorąc pod uwagę, że jest to ponad 5metrowe ciężkie bydle jest to trochę rozczarowujące, trochę marnotrawstwo. Wnętrze? Moim zdaniem brzydsze i bardziej toporne niż u mnie i z tym samym systemem infotainment, Uconnect. Dlatego, że jeżeli miałbym kupić Chargera, to tylko (albo aż) dla V8 oraz klimatu 4 drzwiowego muscle cara.
Rozkminy, rozkminy.