• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kia Ceed 1.4 T-GDI

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
* Kia Ceed 1.4 T-GDI, 2018, turbodoładowana benzyna, 140 koni. Bez modyfikacji, posiada seryjny filtr GPF.
* aktualnie zalany fabryczny olej, jeżeli wierzyć temu co Kia wypisuje to Total Quartz 0W-30 Ineo First (ACEA C2)
* wymagania: 5W-30 albo 0W-30 spełniające normy ACEA C2 lub ACEA A5/B5
* cena: bez ograniczeń
* trasy - autostradowe z włączoną ekoniańką i kręte drogi dla zabawy gdzie piłuję do odcinki

Teraz wymiana będzie po pierwszych 5000 kilometrów, niby Kia zaleca wymiany co 15000 (albo 7 przy jeździe w ciężkich warunkach), ale mnie sumienie by gryzło jakbym pierwszej wymiany nie zrobił szybciej ;)
 
@apede miało być wyjechane w kosmos, a nie szukanie po dnie rowu mariańskiego :p
 
@jerseyAdmin czy po takich akcjach jak ta zdarzyło Ci się wybrać olej polecany przez forumowiczów?

W sumie tak. Nie wszystko jeszcze zalałem, ale mam na półce zapas. Jest Mobil, Texaco, Repsol. Zalałem Eneosa, OEM, Selenię, Eni, Castrola.

Nie zawsze zalewam od razu, ale przy moim przerobie część tego co mnie zainteresowała już wlałem.
 
Chyba trudno będzie przebić oleje takie jak Redline 0W30 czy Xenum XPG 5W30 [no jest jeszcze Royal Purple, ale chyba nie o to chodzi- olej totalna zagadka] chociaż zasadnicze pytanie w przypadku tego drugiego brzmi jaki jest tam rzeczywiście udział procentowy baz PAG:
https://www.oil-club.ru/forum/topic/21057-xenum-xpg-5w-30-svezhee/
Sam olej kosztuje naprawdę niemało więc wymagania względem niego powinny być bardzo wysokie.

Na pierwszym miejscu postawiłbym na Redline 0W30, gdyż według producenta pasuje do norm C2 (jest HTHS 3.3), A5/B5 oraz API SP. No i jasna sprawa z użytymi olejami bazowymi co ma odzwierciedlenie w danych technicznych (wiem, że uśrednione, ale uważam, iż podawanie jak największej ilości istotnych parametrów jest swoistym wyrazem szacunku do konsumenta).

Drugie miejsce to Xenum XPG 5W30 jeśli niepotrzebnie zrobiłem ferment odnośnie tego, czy faktycznie olej ten bazuje w dużej mierze na grupie V.


Trzecie miejsce to Amsoil Signature Series 0W30 :) (podobne względy jak w przypadku oleju Redline).
Xado Luxury Drive 0W30 C2
Wygląda mi na znacznie droższą kopię Eurola Ultrance PSA 0W-30 (patrząc po TDS) z dodatkiem flagowego rewitalizanta. Być może pakiet dodatków jest nieco inny, ale bazowo wygląda na to samo. Natomiast według MSDS widać, że jest chociaż trochę kultowego już PAO ;)

Z ciekawości jak trzyma się fura przy takim przebiegu ?
 
Z ciekawości jak trzyma się fura przy takim przebiegu ?
Normalnie. Odpala i jeździ. Nic nie skrzypi, nic nie piszczy. Moc jest (szalone 140 kunia), w sumie poza tarczami z tyłu i regularnym serwisem filtrów i płynów nic przy niej od czasu awarii czujnika ciśnienia oleju 4 lata temu nie robiłem. Oleju nie bierze, chyba że zabiorę ją na tor albo ostro pocisnę po okolicznych krętych dróżkach, ale nawet wtedy w całym interwale może z pół miarki.

Masakra jest z przednią szybą którą zrobili z przezroczystego gunwolitu i jest pełna miniodprysków które pod słońce wkurzają. Korci mnie żeby ją wymienić, ale może w przyszłym roku, albo jakiś kolega @soszo nie odśnieży naczepy zimą i mi ułatwi decyzję :D No i lakier jak każdy eko-szajs z Azji rysuje się od patrzenia, a odpryski się robią jak mucha siądzie.

Samochód jak samochód. Wozi mnie tam gdzie chce i żyję nadzieją że powozi jeszcze z 4 może 5 lat i dobije do 400000.
 
Ok, olej wybrany. Będzie nietypowo.

Zaleję olej Repsol Master Eco P 0W-30 Carbon Neutral od @tomek evo - dzięki za pomoc w sprowadzeniu.

Do tego trafi łącznie 20% specjanego dodatku który udostępnił @wlyszkow (dzięki wielkie jeszcze raz) w ramach prezentu dla Kijanki ;) Dodatek to estry+osp, analiza i parametry które mi udostępnił wyglądały bombowo i ciekaw jestem rezultatu. I zanim zapytacie - nie powiem co to i nie pokażę analiz.

Wcześniej wiadomo - płukanie Oilsyn LL, potem płukanie Millersem z nowym filtrem i na koniec dopiero nowy olej. Czego się nie robi na prezent urodzinowy. Może nakręcę jakiś filmik czy coś jak @Kaczorek79 wlewa tego Millersa bo mi nie uwierzycie że płukałem :p

Jeżeli @wlyszkow nie będzie miał nic przeciwko to wyślę czystego Repsola i Repsola z dodatkiem do analizy porównawczaj.
 
Ja bym jeszcze przepłukał po millersie - chociażby pozostałościami olejów z analiz.
 
@Kaczorek79 mnie wyrzuci z warsztatu jak mu każe 3x plukac :D a chce od razu hamulce zrobić więc nie będę ryzykował. Ale pomysł spoko.

Wincyj płukać, wincyj 😀
 
Jak wlewasz jakiś super hiper fajny tajny zestaw to szkoda bo paprać olejem płuczącym. Jak się @wlyszkow nie zgodzi na analizę oleju z dodatkiem to zrób tego Millersa Flush 😉
 
Ok, to stworzę temat w dodatkach i wstawię. A analizę oleju to mniej więcej za miesiąc, bo chcę mieć czyściutki olej na zimę :D
 
@Kaczorek79 mnie wyrzuci z warsztatu jak mu każe 3x plukac :D a chce od razu hamulce zrobić więc nie będę ryzykował. Ale pomysł spoko.

Wincyj płukać, wincyj 😀
Heh, mam nadzieję, że możesz poczekać ze 3-4 tygodnie, bo pojutrze mnie na stół kładą i wrócę do pracy dopiero ok 6 -10 listopada.
 
Na ulubionego mechanika mogę ;) I tak miałem zamiar dopiero w listopadzie zacząć robić, muszę jeszcze jakieś fajne tarcze i klocki znaleźć na przód i kupić filtry :)
 
Jersey to ile już nastukałeś na komplecie z pierwszego montażu?
 
195000. Już popiskują delikatnie, rant na tarczach spory, ale pewnie jakbym się mocno uparł to jeszcze z 20-30 tysięcy bym przejechał zdzierając je do zera.
 
Na ulubionego mechanika mogę ;) I tak miałem zamiar dopiero w listopadzie zacząć robić, muszę jeszcze jakieś fajne tarcze i klocki znaleźć na przód i kupić filtry :)
Jak się trochę ogarnę, to popatrzę też za hamulcami do Ciebie, bo pamiętaj, że tam 2 rodzaje były z przodu i z tego co pamietam, to miałeś jakoś pomieszane z rozmiarem. Katalog podawał tarcze do felg 15" i do felg 16"-17", oraz tak samo klocki, a fabrycznie u Ciebie są tarcze pod felgi 15", a klocki pod 16"-17".
 
@Kaczorek79 - Kijanka wyjechała na 15'' stalówkach z fabryki stąd małe tarcze. Ale większość specyfikacji miała wspólną z najwyższą wersją i zaciski przygotowane pod 17'' felgi do biznes klasy. Ale poszukasz coś samemu to będę wdzięczny :)
 
Jak sam jeździłem Ceedem, przy wymianie hamulców dowiedziałem się, że oryginalne klocki dla KIA/Hyunday Mobis, robione były przez południowo-koreańską firmę Sangsin (mało znaną w Europie). Fabryczne klocki miały współczynnik tarcia FF i mimo że nie jest wysoki, to był efekt "stawania dęba" ;) Pamiętam że te fabryczne miały na tyłach klocka wkładane aż dwie blaszki. I patrzyłem po zestawach to wtedy tylko ATE i TRW miało po dwie blaszki w zestawie na klocek. Ja założyłem Ferodo Premier+ zimmeran sport przód i zwykłe gładkie tył, bez tych blaszek (a starych mechanik mi nie przełożył) i tył trochę popiskiwał. Słyszałem też, że klocki dla KIA/Hyundai w Aftermarkecie można kupić w Europie pod marką HI-Q i robi je właśnie Sangisn.
Miło wspominam poprzednią Kijankę, gdyby nie odwołali mi zamówienia przez brak dostępności neonu pozyskiwanego na Ukrainie, niby do produkcji półprzewodników aut. skrzyń biegów, byłby Buisnes Line Plus z 1.5t ;). Ale taka akcja chyba tylko w Polsce była, bo tu zamówienia odmawiali, a w DE można było składać normalnie :)
 
Back
Top