• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kia Cee'd SW 1.6 CRDi 115 KM DPF

s3b

Użytkownik
Samochód
Audi A4 B7 Avant 1.9 TDI 116 km
Witam,

Poszukuje możliwie jak najlepszego oleju do swojego auta Kia Cee'd SW 1.6 CRDi 115 KM 2010. Auto posiadam od ponad roku, obecnie auto jeździ na Motul 8100 X-Clean+ 5W30 Acea C3.

Proszę o pomoc w doborze najlepszego oleju w budżecie do 200 zł za bańkę, jeśli cena przekroczy niewiele te 200 zł to też się nic nie stanie.

Silnik jest na łańcuchu rozrządu, pół roku temu wymieniłem kompletny rozrząd wraz z całym osprzętem, więc zależy mi na najlepszym możliwym oleju, żeby rozrząd pochodził jak najdłużej bezawaryjnie.

Samochód posiada filtr cząstek stałych DPF.

Z góry dziękuje za pomoc.
 
Zalecenia z książki obsługi?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Takie coś udało mi się znaleźć.

ksiazka_ceed.png
 
Trochę powyżej granicy 200 złotych będzie olej z ASO: Orlen Platinum Pro. Bardzo fajne oleje, ale warto je brać tylko w ASO i zorientować się najpierw ile kosztują razem z wymianą bo inaczej to nieopłacalny interes.

Z dostępnych normalnie i w granicach cenowych najlepszym olejem będzie ten z instrukcji: Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30 (konkretnie ten, nie samo ECT, tylko ECT C3). ECT C3 jest na bazie GTL, a nie HC, Shell ma wysoką jakość, powtarzalność produkcji i kontrolę jakości. Mają najlepsze bazy GTL na rynku, wtop z olejami tej firmy w zasadzie nie było. Patrząc na analizy to nie zmieniają receptur co pół roku więc w zasadzie zawsze wiadomo co w oleju siedzi.

Z alternatyw do Shella to ten Motul którego już używasz, bardzo dobre oleje. Nie są wybitne, ale Motul ma tradycję w robieniu dobrych olejów. Obecnie to w większość HC ale wysokiej jakości. Parametry spoko, olej jak w wypadku Shella od dużego producenta z dobrą kontrolą jakości.

Trzeci wg mnie to Fuchs Titan GT1 Pro Flex 5W-30 XTL (szukaj tych z XTL bo mogą na runku krążyć jeszcze stare oleje). XTL to Fuchsowska odmiana GTL Shella, bardzo czyste, bardzo dobre bazy. Fuchs jest innowatorem w branży olejowej, wymyślili sporo rzeczy które obecnie są używane w branży. Trochę zapomniana i niedoceniana, także tutaj niestety, marka.

Wszystkie trzy oleje powinny bez problemu zmieścić się w budżecie.
 
jerseyAdmin, serdeczne dzięki za tyle wartościowej wiedzy, nie spodziewałem się takiej odpowiedzi.

Podpowiedz mi tylko jak możesz gdzie najlepiej i bezpieczniej zamówić te oleje w internecie? Widziałem na Allegro, że Shell ma swoje konto i można zamówić u nich oleje z ich bezpośredniej dystrybucji, chyba, że znasz jakieś bezpieczniejsze źródło?

Proszę jeszcze o komentarze innych osób, chętnie się z nimi zapoznam.
 
No to ja zaproponuje oleje z naszych stajni, czyli Orlen i Lotos.
Analizy znajdziesz na forum.
5w30 z jakością C3.
 
Najbezpieczniej jest zawsze z oficjalnej dystrybucji albo w której z dużych hurtowni motoryzacyjnych. Linków ci nie podam bo jest to wbrew regulaminowi forum :)
 
Pewne źródło jest najważniejsze. Motul - którego używasz jest moim zdaniem bardzo dobry. Millers Oils EE Longlife C3 5w30 to świetny wybór. Lubię Yacco, ale do tego silnika nie ma nic "specjalnego", no chyba że Lube DE 5w30 (cenowo jest słabo), lub Lube O 5w30.
 
Dziękuje serdecznie wszystkim za pomoc, ale tematu proszę nie zamykać, może jeszcze ktoś dopisze coś ciekawego :)
 
I co ostatecznie wybierasz? Shell ma też dobrego ultra c2/c3 0W-30 z tego co pamiętam jeśli chodzi o alternatywę plus Total quartz ineo long-life 5W-30 z dużą ilością boru. Chyba są to nieco tańsze oleje niż te wymienione wcześniej. Być może też z Eurola byśmy coś wybrali.
 
Po tym jak spędziłem trochę czasu na forum skłaniam się najbardziej ku Shellowi, gdzie bym się nie ruszył to ma bardzo dobre opinie, podejrzewam, że wybiorę olej z polecenia kolegi wyżej tj. Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30. Bo nic innego z Shell raczej nie ma sensu brać pod uwagę?

Mam jednak dodatkowe pytanie, tak jak pisałem wcześniej jestem po wymianie kompletnego łańcucha rozrządu wraz ze wszystkimi zębatkami, wszystko zrobione jest na orygialnych częściach z ASO KIA, więc jakość najwyższa możliwa. Zauważyłem pewną dziwna przypadłość, że jak się rozgrzeje na maksa silnik to słychać na wolnych obrotach oraz podczas przyspieszania pracę łańcucha, jest to takie charakterystyczne syczenie, na zimnym silniku w ogóle to nie występuje, dopiero po pełnym rozgrzaniu jak olej robi się rzadki to pojawia się ten dźwięk, sprawdzałem w kilku sztukach Cee'd i każdy ma to samo, urok łańcucha rozrządu, no i mam pytanie czy jakimś olejem jest możliwość wyciszenia tego łańcucha po rozgrzaniu oleju? Pewnie zmiana gęstości oleju załatwiłby sprawę, ale utrudnia nam tutaj sprawę DPF. Ma ktoś może jakieś doświadczenie w tej materii?
 
Last edited:
Ne sądzę abyś olejem "naprawił" łańcuch.
Są dostępne oleje C3 w lepkościach 0w40 i 5w40, np

Możesz spróbować i jak nic się nie zmieni, wrócić do sae30.
 
Jeżeli słyszysz łańcuch to TTTM, nie ma sensu kombinować z olejem. Kia to jednak wozy dla ludu, nie ma co oczekiwać nie wiadomo jakiej jakości. A i ta jest lepiej niż często gęsto w zachodnich renomowanych silnikach.

Zostań przy 5W-30, silnik będzie szczęśliwy, a ty ciesz się że masz dobry olej. Zmiana lepkości może coś pomóc, ale możliwe też że konstrukcja i pasowanie układu rozrządu generuje dźwięki i nic na to nie poradzisz. Weź jak będziesz miał okazję przejedź się albo posłuchaj nowej 1.4 TGDI. Zimna czy rozgrzana na postoju chodzi jak diesel. A pod obciążeniem jest gładka niczym V6 :) Olejem rozwiązań konstrukcyjnych nie zmienisz :)
 
jerseyAdmin, no właśnie myślałem, że coś z moim autem po zakupie było nie tak, że generowało taki dziwny dźwięk z rozrządu po rozgrzaniu silnika, wymieniłem dlatego cały rozrząd, chociaż tutaj nie żałuje, bo łańcuch był już mocno wyciągnięty, auto ma ponad 200k nalotu, ale po odebraniu auta od mechanika wkurzyłem się, że dźwięk pracy silnika w ogóle się nie poprawił/nie wyciszył, nawet specjalnie przejechałem się do jednego z najlepszych mechaników ode mnie z okolicy, którzy zjedli zęby na koreańskich autach (Właściciel ma identycznego Cee’d jak mój, nawet ten sam rocznik), posłuchał na podnośniku moje auto i stwierdził to samo co Ty, czyli TTTM hehe, nawet miałem okazję przejechać się jego prywatnym autem, na zimnym silniku była cisza, a po rozgrzaniu pojawiło się identyczne syczenie/cykanie co u mnie, dlatego jest tak jak mówisz tak skonstruowany jest rozrząd i cały układ pasowania łańcucha i zębatek i stąd pojawia się ten dźwięk, zresztą sam mechanik mi powiedział, że jak łańcuch musi przelecieć po 4 zębatkach to musi wydać jakiś dźwięk, to nie gumowy pasek :)

Piszesz też, żebym został przy 5W-30 i że mam dobry olej to mówisz o tym Motul na którym teraz jeżdżę czy o tym Shell, który mi zaproponowałeś? :)
 
Ja bym spróbował na te dziwne dźwięki oleju OEM czyli 5W30 Premium DPF Diesel Engine Oil (SK) Mobis. To zwykły HC z niemałe pieniądze ale moim zdaniem warto się przekonać czy do oryginalnego rozrządu nie będzie pasował oryginalny olej.
 
Last edited:
Ale to syczenie pochodzi od łańcucha na pewno? Skoro założyłeś nowy? Mam ten silnik i jest lekkie syczenie ale raczej od turbiny jak wcisnę gaz i zapoda ciśnienie. Wracając do oleju, mnie zaciekawił mocno Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 bo ma sporo boru w składzie i cenę około 120 zł / 5l, rozważę go na następną wymianę - liczę na szybkie smarowanie łańcucha podczas startu rano.
 
jerseyAdmin, czekam wciąż na odpowiedź :)

soszo, dzięki za info chętnie o nim poczytam.

alexaa, tak dźwięk na 1000% pochodzi z rozrządu, najbardziej słychać to z okolicy prawego nadkola (od strony pasażera) jak auto jest w pełni rozgrzane. Jak kupiłem auto to ten dźwięk szybko rzucił mi się w "uszy" dlatego postanowiłem zmienić rozrząd, niestety po wymianie dźwięk pozostał dlatego skontaktowałem się z tym specem od koreńczyków i on potwierdził, że ten układ rozrządu ma taką pracę, nie można tego w pełni nazwać "syczeniem" jest to takie cykanie, które przypomina syczenie, najlepiej na wolnych obrotach posłuchaj sobie dźwięk prawego nadkola jak kucniesz przy aucie, a najlepiej jak ktoś jednostajnie zacznie dodawać gazu, dźwięk zaczyna się coraz bardziej nasilać, dodam że na zimnym silniku ten dźwięk się nie pojawia. Czytałem na jakimś zagranicznym forum KIA/HYUNDAI, że ten dźwięk generuje też pompa oleju, chciałem jeszcze wymienić u siebie pompę oleju, ale oryginał kosztuje koło 1000 pln, więc odpuściłem :/ Jakie w ogóle masz oznaczenie silnika u siebie, ja mam dokładnie D4FB.
 
Oby dwa oleje będą dobre. Shell powinien mieć lepszą bazę niż Motul, ale z czysto technicznego punktu widzenia jeden i drugi zapewni podobną ochronę. W swoich poprzednich wozach używałem przez lata głównie Motule i złego słowa o tych olejach nie powiem.
 
alexaaJakie w ogóle masz oznaczenie silnika u siebie, ja mam dokładnie D4FB.

Oznaczenie mam D4FB-U2 128KM, Kia Venga 2010r. idzie do niego filtr oleju MANN 7001X ten krótszy bo do starszych szedł dłuższy. Na dźwięk zwrócę uwagę bo w kabinie tego nie słychać ale wczoraj jak otwierałem bramę to faktycznie cyka, ale nie przejmuje się tym. Mam 5W-40 zobaczymy, być może zmienię na 0W-30 z innym pakietem dodatków - czy dźwięk się nasili/ucichnie ale dla mnie to naturalna jego praca.
 
Back
Top