• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kia Cee'd SW 1.6 CRDi 115 KM DPF

s3b

Użytkownik
Samochód
Audi A4 B7 Avant 1.9 TDI 116 km
Witam,

Poszukuje możliwie jak najlepszego oleju do swojego auta Kia Cee'd SW 1.6 CRDi 115 KM 2010. Auto posiadam od ponad roku, obecnie auto jeździ na Motul 8100 X-Clean+ 5W30 Acea C3.

Proszę o pomoc w doborze najlepszego oleju w budżecie do 200 zł za bańkę, jeśli cena przekroczy niewiele te 200 zł to też się nic nie stanie.

Silnik jest na łańcuchu rozrządu, pół roku temu wymieniłem kompletny rozrząd wraz z całym osprzętem, więc zależy mi na najlepszym możliwym oleju, żeby rozrząd pochodził jak najdłużej bezawaryjnie.

Samochód posiada filtr cząstek stałych DPF.

Z góry dziękuje za pomoc.
 
jerseyAdmin, a powiedz mi jeszcze czym różnią się oleje Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30 od tego co polecałeś tj. Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30? Z ciekawości na stronie Shell sprawdzałem teraz co polecają do mojego auta i ten AM-L jest według nich jako olej PREMIUM, a z kolei ten ECT C3 jako standardowy. Czym się tak na prawdę różnią i który wg. Ciebie jest lepszy?

shell.png


alexaa, ja mam tą słabszą wersje 115 konną z DPF, u Ciebie też jest DPF? Tak, masz rację w kabinie nic nie słychać, wszystko słychać dopiero jak masz uchylone okna, szczególnie od pasażera i przejeżdżasz przez ciasną uliczkę albo wjeżdżasz między samochody lub do garażu, wtedy najbardziej to słychać, raczej nic się z tym nie zrobi, taka charakterystyka pracy, osobiście korci mnie jeszcze, żeby wymienić tą pompę oleju, bo ktoś mi podpowiedział, że ten dźwięk może się wtedy to wyciszyć, bo pompa jest już też trochę zmęczona, ale nie wiem czy to coś pomoże, a z robocizną tak jak pisałem będzie to koszt około 1000 zł i nie wiem czy gra jest warta świeczki, tak jak pisał kolega Jersey, czyli TTTM :)
 
W kartach różnica w specyfikacji bazowej ujęta że AM-L jest na GTL. Na poziomie analiz żadnych różnic nie ma, ani parametrami ani w pakiecie dodatków ani bazowo. AM-L dodatkowo norma BMW. Jak ma być Shell to imho wszystko jedno który.
 
Zapytam z ciekawości: jak często chcesz ten olej zmieniać? Bo to ważne:) Ja praktykuje zasadę: najlepszy z możliwych olej w okolicach 100-120zł za bańkę 5l i wymiana co 10tys. Mam 1.6 crdi w i30 :) Weź pod uwagę, że jeśli zamierzasz nawet na dobrym oleju jeździć 15-20tys. w trudnych warunkach to pod koniec jego używania może on nie mieć już takich właściwości jak na początku :) Trudne warunki to np. jazda w mieście od świateł do świateł :) Twoje auto ma DPF, więc i ON będzie trafiał do oleju co też dobrze mu nie zrobi...

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Ja mam świra na punkcie dbania o płyny ustrojowe i filtry w aucie, więc wymieniam wszystko regularnie równo co rok, często wcześniej, rocznie nie przekraczam myślę 8-9 tys km. Filtry zawsze wybieram te z najwyższej półki (Ostatnio brałem wszystko Knechta), szukałem też jakiegoś oleju lepszego od obecnego Motula stąd temat tutaj na forum.

Ja ogólnie jestem w szoku do dzisiaj, że tutaj na forum polecane są oleje Shell, Lotos albo Orlen, gdzie w moim przekonaniu do tej pory były to oleje marketowe i uważałem je za takie zwykłe tanie siki, ale jak widać byłem w błędzie i cieszy mnie to, że można kupić w normalnych pieniądzach dobry olej :)
 
Po to jest właśnie to forum . Bardzo dobrze obrazuje że to co nasze nie jest gownem z najniższej półki, a śmiało może konkurować z zachodnią konkurencja ;)
 
Ja mam świra na punkcie dbania o płyny ustrojowe i filtry w aucie, więc wymieniam wszystko regularnie równo co rok, często wcześniej, rocznie nie przekraczam myślę 8-9 tys km. Filtry zawsze wybieram te z najwyższej półki (Ostatnio brałem wszystko Knechta), szukałem też jakiegoś oleju lepszego od obecnego Motula stąd temat tutaj na forum.

Ja ogólnie jestem w szoku do dzisiaj, że tutaj na forum polecane są oleje Shell, Lotos albo Orlen, gdzie w moim przekonaniu do tej pory były to oleje marketowe i uważałem je za takie zwykłe tanie siki, ale jak widać byłem w błędzie i cieszy mnie to, że można kupić w normalnych pieniądzach dobry olej :)
Ha, więc ja odwrotnie, dla mnie Motul, Castrol, Mobil to głównie marketing, a dopiero dużo dużo później środek smarny :) Oleje Orlen i Lotos to dobre produkty, niestety mało popularne gdyż ludziska chcą lać do samochodów Castrola, a Motula to już w ogóle uważa się za olej premium :)

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Mobil czy Castrol to oliwy ciekawe i składem pakietowym i bazowym zreszta Motul tez potrafi zaskoczyć. Problemem jest źródło zakupu bo ceny już dawno przestały być wysokie pod warunkiem ze oryginał.
 
A czy ogólnie na forum znajdę jakiś taki ranking wg. lepkości jaki olej jest najlepszy w danej klasie cenowej, czy nic takiego nie ma?
 
Nie ma i chyba nie będzie. Padały propozycje stworzenia czegoś takiego ale na forum oleje dobierane są indywidualnie. To jedyne forum jakie znam, gdzie każdy przypinający się do innego podobnego wątku, proszony jest o założenie własnego.
 
Nie ma i raczej nie powstanie bo ciężko określić "najlepszy". Ktoś ciora samochód po mieście odpalając i gasząc co 5 minut, ktoś inny robi trasy, jeszcze ktoś jeździ na tor. Wszyscy potrzebują 5W-40 wg instrukcji, ale pierwszemu polecimy dobre HC o niskiej lepkości z granicy normy, żeby się jak najszybciej nagrzało i ładnie płynęło nawet zimne, są oleje nawet przeznaczone do jazd miejskich, systemów S&S i tak dalej. Komuś kto robi trasy można polecić olej nadający się do trybów long life i zalecić taki bo to optimum z punktu widzenia konstrukcji i ekonomii. A ten trzeci będzie miał polecony olej o jak najwyższej wytrzymałości termicznej, o syntetycznych bazach i tak dalej. 5W-40 w tych trzech przypadkach, pewnie da się nawet znaleźć 3 różne "ideały" w podobnym zakresie cenowym, chociaż z wyczynowym mogło by być ciężko.

@soszo - jako admin ciągle mam mieszane uczucia pisząc "załóż swój temat" :D
 
Mobil czy Castrol to oliwy ciekawe i składem pakietowym i bazowym zreszta Motul tez potrafi zaskoczyć. Problemem jest źródło zakupu bo ceny już dawno przestały być wysokie pod warunkiem ze oryginał.
To są po prostu niezłe oleje, ale za drogie jak na swój skład, podobne, a nawet lepsze można kupić taniej :) Niestety ale reklama kosztuje, potem trzeba to upchnąć w cenie i przerzucić na klienta końcowego...

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
ranking wg. lepkości jaki olej jest najlepszy w danej klasie cenowej

nie, ponieważ nie miałoby to najmniejszego sensu.

To są po prostu niezłe oleje, ale za drogie jak na swój skład

co w składzie tych olejów jest nie tak? Na przykład Mobil 1 NL, albo FS. Castrol Edge. Bardzo jestem ciekaw, gdzie mogliby zjechać z ceną? Możesz dać mi przykłady?
 
nie, ponieważ nie miałoby to najmniejszego sensu.



co w składzie tych olejów jest nie tak? Na przykład Mobil 1 NL, albo FS. Castrol Edge. Bardzo jestem ciekaw, gdzie mogliby zjechać z ceną? Możesz dać mi przykłady?
Już Ci mówię :) Koszty reklamy, marketingu :) Te oleje są popularne nie dlatego, że mają świetny stosunek jakości do ceny, są popularne bo są wypromowane, reklama kosztuje :) W czym gorsze są Fuchs, Eurol i im podobne? :) Ano w tym, że dystrybutorzy nie wydają na reklamę, przez co możemy dostać świetny olej w świetnej cenie :)

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Umiesz czytać ze zrozumieniem? Za drogie na swój skład, chcesz znać skład to znajdź analizy i poczytaj, potem znajdź oleje o podobnym składzie i porównaj ceny, wtedy może zrozumiesz... a może nadal nie, ale to nie moja sprawa, bo ja rozumiem co to jest koszt reklamy i marketingu, za które ja płacić nie zamierzam...

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
@SACZI No nie wiem czy nie urywają, dla przykładu Orlen Platinum MaxExpert V to jeden z lepszych olejów spełniających 504/507 wg analizy na oil-club.ru :) Ale szanuje za zrozumienie mojego przekazu :)

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
Back
Top