• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kia Cee'd SW 1.6 CRDi 115 KM DPF

s3b

Użytkownik
Samochód
Audi A4 B7 Avant 1.9 TDI 116 km
Witam,

Poszukuje możliwie jak najlepszego oleju do swojego auta Kia Cee'd SW 1.6 CRDi 115 KM 2010. Auto posiadam od ponad roku, obecnie auto jeździ na Motul 8100 X-Clean+ 5W30 Acea C3.

Proszę o pomoc w doborze najlepszego oleju w budżecie do 200 zł za bańkę, jeśli cena przekroczy niewiele te 200 zł to też się nic nie stanie.

Silnik jest na łańcuchu rozrządu, pół roku temu wymieniłem kompletny rozrząd wraz z całym osprzętem, więc zależy mi na najlepszym możliwym oleju, żeby rozrząd pochodził jak najdłużej bezawaryjnie.

Samochód posiada filtr cząstek stałych DPF.

Z góry dziękuje za pomoc.
 
O tej analizie piszesz?
Pomijając że analiza jest 2014 roku, to oprócz temp. zapłonu co tam jest takiego wybitnego?
 
Chociażby niski poziom popiołów, poza tym jeśli znalazłeś analizę to po co mnie pytasz, tam jest wszystko napisane... W komentarzach również...

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
Umiesz czytać ze zrozumieniem? Za drogie na swój skład, chcesz znać skład to znajdź analizy i poczytaj, potem znajdź oleje o podobnym składzie i porównaj ceny, wtedy może zrozumiesz...
Mam wrażenie, że to nie ja nie umiem czytać ze zrozumieniem, tylko ty nie jesteś w stanie obronić swoich słów, ale spoko... 🤣 Prawda jest taka, że nie masz pojęcia, co siedzi w olejach, które podałeś. Marketing, marketingiem, ale nie masz pojęcia, dlaczego Mobil 1 FS może być droższy od Specola, pomijając kwestie reklamowe i teraz głupio próbujesz wybrnąć. Nie zabieraj się za głoszenie takich teorii, jak przed chwilą jeszcze sam pytałeś, co masz wlać u siebie do silnika...

ja nie bronię zachodnich olejów, bo sam polecam nasze. Jak widzę dwa oleje HC, z czego jeden jest z naszego podwórka i przy tym wyraźnie na plus odstaje ceną, to polecę zawsze krajowy produkt.
 
Mam wrażenie, że to nie ja nie umiem czytać ze zrozumieniem, tylko ty nie jesteś w stanie obronić swoich słów, ale spoko... Prawda jest taka, że nie masz pojęcia, co siedzi w olejach, które podałeś. Marketing, marketingiem, ale nie masz pojęcia, dlaczego Mobil 1 FS może być droższy od Specola, pomijając kwestie reklamowe i teraz głupio próbujesz wybrnąć. Nie zabieraj się za głoszenie takich teorii, jak przed chwilą jeszcze sam pytałeś, co masz wlać u siebie do silnika...

ja nie bronię zachodnich olejów, bo sam polecam nasze. Jak widzę dwa oleje HC, z czego jeden jest z naszego podwórka i przy tym wyraźnie na plus odstaje ceną, to polecę zawsze krajowy produkt.
Ja jednak upieram się, że oleje Castrol, Motul, Mobil to cena dyktowana marketingiem i przyzwyczajeniem klienta, ale proszę możesz mi wytłumaczyć dlaczego np. oleje Eurol, które wypadają świetnie w analizach są tańsze? Motul stosując bazy HC jest zauważalnie droższy od Eurola, od Orlen MaxExpert to samo... Co takiego mają w składach oleje, których bronisz, że uważasz ich cenę za zasadną...

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
jeśli znalazłeś analizę to po co mnie pytasz, tam jest wszystko napisane
Pytam bo tam nic nie ma specjalnego a jak coś tam więcej wiesz to odpowiedz a nie odsyłasz mnie do tego co już dawno wiadomo wiec Ameryki nie odkryłeś. Z podobnego czasu jest analiza M1 ESP 5w30 którego tak krytykujesz......zobacz sobie na czym polega różnica. Upieraj się ile chcesz mi to lotto ale podeprzyj to merytoryką bo to forum jest po to stworzone.
 
Nie ma co ciągnąć tej dyskusji. Nijak ma się do tematu wątku.
 
Last edited:
Pytam bo tam nic nie ma specjalnego a jak coś tam więcej wiesz to odpowiedz a nie odsyłasz mnie do tego co już dawno wiadomo wiec Ameryki nie odkryłeś. Z podobnego czasu jest analiza M1 ESP 5w30 którego tak krytykujesz......zobacz sobie na czym polega różnica. Upieraj się ile chcesz mi to lotto ale podeprzyj to merytoryką bo to forum jest po to stworzone.


Krytykuję ceny olejów typu Mobil, Motul, Castrol, nie krytykuję produktów, więc nie wiem skąd stwierdzenie, że krytykuje M1 ESP 5w30... Biorąc po uwagę analizy składów, nie ciężko dojść do wniosku, że inni producenci oferują oleje o podobnym składzie, czasem nawet lepszym w lepszych cenach... Eurol jest tego dobrym przykładem... Ja zdecydowałem się na Shella AM-L do swojego 1.6 crdi tylko dlatego, że był w promocji, inaczej poszedłby Eurol Fluence DXS, do 1.9tdi 505.01 leję Eurola TurboDi za 85zł bo czy Castrol 5w40 505.01 jest wart dopłaty kilkudziesięciu złotych? Nie wydaje mi się... Każdy olej jest ok jeśli jest odpowiednio wyceniony...

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Ha, więc ja odwrotnie, dla mnie Motul, Castrol, Mobil to głównie marketing, a dopiero dużo dużo później środek smarny
Ja jednak upieram się, że oleje Castrol, Motul, Mobil to cena dyktowana marketingiem i przyzwyczajeniem klienta
od Orlen MaxExpert to samo... Co takiego mają w składach oleje, których bronisz, że uważasz ich cenę za zasadną...
No przecież ja tego nie pisałem :) Dostałeś konkretny przykład porównawczy a jak się okazało że jednak jest inaczej niż pisałeś to mamy klasyczny przykład odwracania kota ogonem :)
Krytykuję ceny olejów typu Mobil, Motul, Castrol, nie krytykuję produktów, więc nie wiem skąd stwierdzenie, że krytykuje M1 ESP 5w30
Także.... ten tego.....:cool:

Bez bronienia zachodnich olejów, przedstawiłem fakty, i sam uważam że niektóre polskie oleje zaciekawiają choćby Specol czy Aurum od Lotosa i owszem lubię szukać okazji cenowych czy jakościowych ale trochę popłynąłeś i lepiej tego nie ciągnąć dalej :)

@soszo zgoda odnośnie offtopu, zresztą pachniało tym od początku, ale warto czasami prostować pewne rzeczy jak ktoś myśli że już przeczytał wszystkie internety ;)

@poziom1989 zrobisz jak uważasz ale ja bym wyczyścił wątek, albo przeniósł go gdzieś w odpowiedniejsze miejsce.
 
Last edited:
@cytrynowiec @soszo mimo wszystko Was pozdrawiam serdecznie i powodzenia :)

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Dla niektórych olej na GTL+PAO powinien kosztować tyle, co II grupa... ;) Szkoda się wdawać w jałowe dyskusje.
 
A mam jeszcze jedno pytanie, jakby się okazało, że nie mam określonego budżetu to według Waszej wiedzy jaki byłby najlepszy możliwy olej do mojego silnika z tą specyfikacją co podałem? Chodzi mi już o taki najlepszy z najlepszych jaki można dostać w Polsce?
 
Czemu? Dostałem już odpowiedzi od kilku z Was, ale miałem wtedy określony budżet, ale gdyby nie brać budżetu pod uwagę to co najlepszego można dostać w Polsce?
 
Xenum PAG. Royal Purple, Redline - któryś z tej trójki. W teorii Xenum będzie najlepszy, ale taniej ci wyjdzie smarować silnik Kujawskim i co 10000 km kupować nowy niż lać Xenum :D
 
Nie spodziewałem się, aż takiej kwoty :D

A coś w budżecie może max do 300 zł za bańkę? :)
 
Last edited:
Masz filtr cząstek stałych, więc najlepsze oleje się nie nadają - to najczęściej A3/B4 albo wręcz oleje bez norm.

Eneos Sustina 5W-30 ma normę C3 i jest chyba jednym z tańszych wyczynowych olejów z normą dla silników z systemami kontroli spalin. W okolicach 250 złotych za 4 litry.

Redline EuroSeries 5W-30 (ale ten konkretny, normalne 5W-30 się nie nadaje): 80 PLN za kwartę (0,9 litra).
 
A co powiecie nt. Meguin New Generation 5W30 5L lub Meguin Compatible 5W30 5L?

Ten New Generation jest chyba Low Saps z tego co widzę.
 
Do 300zł masz Xado Luxury Drive 5W30 C3... Nowoczesny olej, z rewitalizantem, grzebali przy nim wspólnie z Eurolem...
 
Back
Top