• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kia Stinger 2.0 T-Gdi 255 km

Zielarz

Użytkownik
Samochód
Kia Stinger 2.0 T-Gdi 255 km
Cześć szukam jak najlepszego oleju dla mojego auta, będzie to pierwsza wymiana po dotarciu (2000 km) kolejne będą co 10 000 km.

Auto: Kia stinger 2.0 T-Gdi 255 km
Cena: bez ograniczeń
Specyfika jazdy: 70% miasto, dwa razy w roku wyjazd na tor (jazda do 1h)
Aktualny olej: serwisowy (nie wiem jaki zalewają do nowych aut)
Wymagania producenta: 0w-30 C2

Aktualnie rozważam zakup oleju Eurol Ultrance
 
@michal84, Ty decydujesz co wlejesz do silnika.
W końcu w razie "W", będziesz mógł swoje racje udowodnić przed sądem, jak KMP odmówi Ci uznania gwarancji ...

Na poważnie, uważam, że nadinterpretujesz zapisy norm.
Silniki KIA nie mają problemów z LSPI, a przynajmniej o nich nie słychać, więc nie widzę potrzeby tak mocno dmuchać na zimne.
A moje podejście, jak piszesz, "wlać byle co, aby zgadzało się z książką" nie jest takie złe!
Jeżeli silnik nie ucierpi na zmianie numerka w normie,to "+" dla niego, bo konstrukcja dobra!
Ja wlałem co producent zaleca i o mało silnik się nie rozleciał, czy to jest dobry silnik?
Czytając normy, nie dobierzesz najlepszego środka smarnego ...

EDIT
Acha, i przeceniasz rolę środka smarnego!
Olej to jeden z 3 elementów węzła tarcia. Nie jest jedynym czynnikiem mającym wpływ na trwałość zespołu, ale tego nie sprawdzisz czytając internety.
 
Ale OK< przychylam się do Twojego punktu widzenia.
Chcesz wlać olej, który w pewnym stopniu przeciwdziała LSPI.
Zatem, jakich masz faworytów i co ewentualnie wlałbyś do silnika?
Myślę, że w zakresie tych olejów jako taki pogląd praktyczny mam.
 
W końcu w razie "W", będziesz mógł swoje racje udowodnić przed sądem, jak KMP odmówi Ci uznania gwarancji ...
Nie wiem po co straszysz ludzi, to że masz felerny silnik nie oznacza że KIA ma taki. Po to ludzie piszą do KIA aby doprecyzować pewne rzeczy związane z normami oleju do tego auta, Czy to źle? Uważam że bardzo dobrze, bo chcą mieć pewność że wybór będzie odpowiedni, a nie zalewać olej jakiś bo ASO ma deal z dostawcą - tylko co wtedy jak padnie silnik i ASO sie wypnie - nie będzie sądu?
 
Ale OK< przychylam się do Twojego punktu widzenia.
Chcesz wlać olej, który w pewnym stopniu przeciwdziała LSPI.
Zatem, jakich masz faworytów i co ewentualnie wlałbyś do silnika?
Myślę, że w zakresie tych olejów jako taki pogląd praktyczny mam.
Silniki KIA: nie będę teraz szukać linków, ale małe przebiegi i rozwalone tłoki w silnikach Theta II wypatrzyłem na zagranicznych forach.
Co do gwarancji to mam od KMP na piśmie, że mogę lać właśnie dowolny olej API SL (i przekracajacy) lub Ilsac-GF3 (i przekracający). Było o tym kilka postów wyżej...

Co do konkretnych oliw: jak czas pozwoli chce poszukać więcej informacji o wskazanych przeze mnie. O Twoich przebojach z Ravenolem czytałem, szkoda, bo ma fajne parametry wg. karty. Na teraz biorę pod uwagę pozostałe, nie mam jeszcze faworyta.
 
Uważam że bardzo dobrze, bo chcą mieć pewność że wybór będzie odpowiedni, a nie zalewać olej jakiś bo ASO ma deal z dostawcą - tylko co wtedy jak padnie silnik i ASO sie wypnie - nie będzie sądu?
A czy to nie jest przypadkiem nie fair względem Klientów, gdzie co innego centrala, co innego ASO?
I kogo mają słuchać Klienci?
Ja przynajmniej mam spójność informacji - 5w30, D1g2.
Co do felernego silnika - przyganiał kocioł garnkowi ...

@michal84, krótka charakterystyka olejów z normą D1g2 (chociaż nadal uważam, że to nie jest najlepszy wybór)):
1. oleje z dodatkiem Tytanu i niskich lepkościach, jak na 5w30 - GM, Total, Valvoline
Akurat dobrze się spisują (na pewno GM) pod względem ochrony silnika.
Typowe HC.

2. Motul i prawdopodobnie Yacco - bez tytanu, wyższe lepkości i wyższy HTHS; pod górną granicę SAE30.
Na Motulu przejechałem jeden interwał; bez szczególnych uwag.
Nie wiem co z Liqui Moly/Meguinem - nie widziałem analiz, ale pasują pod pierwszą grupę.

3. Ravenol DXG - chyba go już nie chcesz, chociaż u Ciebie może być całkiem OK.
Mają jeszcze HDX'a. Olej oparty o bazy HC. Wysokie lepkości i HTHS.

4. Amsoil Signature Series - oleje bez aprobat, ale spełniają kilka norm, min Dexos1 gen2.
Bardzo dobrze wypadają w analizach zużyciowych, chociaż nie widziałem żadnej z silnika Kii, czy Astry.
 
Last edited by a moderator:
A czy to nie jest przypadkiem nie fair względem Klientów, gdzie co innego centrala, co innego ASO?
I kogo mają słuchać Klienci?
Importer jest wykładnikiem bo jest gwarantem więc sprawa prosta.
Ja przynajmniej mam spójność informacji - 5w30, D1g2.
Ja też , mam dwie normy i wszystko jest jasne, ale KIA jak widać podchodzi do tego inaczej...
Co do felernego silnika - przyganiał kocioł garnkowi ...
Serio? A co w CZDA jest wadliwe?

Podstawowy błąd jaki robisz to porównywanie silnika GM do innych z DI.
 
Importer jest wykładnikiem bo jest gwarantem więc sprawa prosta.
Ale importer zdaje się odsyła do ASO, a tam do silników z GPF leją fullsapsa...
Ostatnio coś się między sobą dogadywać zaczynają, ale brak spójności i wiarygodności ...
Nie myślałem, że KIA to taka amatorka, szczególnie w zakresie doboru środków smarnych.
Miałem wręcz odmienne zdanie, bo moją współpracę z KIA (pośrednio) oceniam na bdb.
Sama konstrukcja Ceed'a jest fajna i tutaj zastrzeżeń nie ma.

Serio? A co w CZDA jest wadliwe?
W 2017r mogłem się o tym przekonać, bo Golf był jednym z trzech kandydatów (obok Astry i Ceeda) na miejsce w moim garażu.
Nie wybrałem VW ze względu na opinię o TSI, a nie miałem ochoty na rozgrzebywanie, czy silniki są już poprawione, czy nie.
Zresztą, brałem udział jako dostawca elementów do jednego z VW w uruchamianiu produkcji i oni się wielkim profesjonalizmem nie wykazywali ...
A teraz 1.5TSI ACT też pokazuje, jak uprzykrzyć życie swoim właścicielom.
Za 2-3 lata dowiemy się więcej ...

PS
To już sie offtop robi
 
Amsa odrzuciłem,ze względu na dbałość o katalizator i czystość silnika DI nadal chce trzymać się niskich popiołów. Moim celem jest utrzymanie parametrów pierwotnych z instrukcji, a jedynie zmiana pakietu dodatków na mniej podatne na stuki. Czyli dokładnie pójście w D1G2. Bo poza proporcjami pierwiastków to wypisz wymaluj ACEA C2.

Dodam, że program skrzyni stingera najczęściej (poza trybem Sport i chwilą błysku w oku) utrzymuje niski przedział obrotów, większość jazdy to 1,5-2k RPM. Dla przykładu 90km/h to +-1600 obr autostradowe 140 to +-. 2000 obr.
 
@SACZI Nie pierwszy importer który ma chaos ale to nie znaczy żeby go nie męczyć, wręcz przeciwnie....
Poczytaj o CZDA i pochodnych jeden z najlepszych w gamie, ale nie tylko..bo jest ich więcej.
OEM KIA 5w30 / 0w30 mają wysoki poziom wapnia i molibdenu. GPF zmienia sytuację ale w C2 też jest wybór choć pakietowo jest zdecydowanie różnica. W Hondzie jest podobnie - niby C2 ale bardzo dużo osób leje w ASO C2/C3 np. Shella. Jeżeli importer KIA da pozytywną opinie o C2/C3 to imho dobry news.
 
Amsa odrzuciłem,ze względu na dbałość o katalizator i czystość silnika DI nadal chce trzymać się niskich popiołów
:oops:
Popioły 1,07 to Twoim zdaniem dużo..?
Taki M. X-Max ma 1.1 i jest polecany do benzyn turbo z bezpośrednim wtryskiem gdzie wymagane są oleje raczej z niską ilością popiołów..
A Ams SS ma ich jeszcze mniej.., i jeszcze lepiej dba o czystość silnika i turbiny więc raczej nie bardzo Cię rozumiem..
 
W lepkości mi potrzebnej ams ma 1,22. Jednak jest to ponad 50% więcej popiołów niż normy przewidziane dla nowych katalizatorów lub filtrów (które to wyznaczają max na 0,8).
 
A to sorry, ja brałem pod uwagę Amsa SS 0w-40, tu jest pop. 1,07 i to do mojego DIT w Subaru jest ok.
Z tego co wiem to ten olej został zrobiony właśnie pod silniki benzynowe z turbo i wtryskiem bezpośrednim
Ale może u Ciebie jak piszesz jest ciut inaczej..
 
Jednak wybrałem DXG, trochę to trwało od ostatnich wpisów bo przez pandemię osiągnięcie interwału wymiany się przedłużyło. Ponad 1000km za mną, problemów nie zaobserwowałem, jak osiągnę 7-8 tys km na nim zrobię analizę. Na oko z 5-6 m-cy to zajmie, zakładając obecne przebiegi u mnie.
 
Back
Top