• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kia Stinger 2.0 T-Gdi 255 km

Zielarz

Użytkownik
Samochód
Kia Stinger 2.0 T-Gdi 255 km
Cześć szukam jak najlepszego oleju dla mojego auta, będzie to pierwsza wymiana po dotarciu (2000 km) kolejne będą co 10 000 km.

Auto: Kia stinger 2.0 T-Gdi 255 km
Cena: bez ograniczeń
Specyfika jazdy: 70% miasto, dwa razy w roku wyjazd na tor (jazda do 1h)
Aktualny olej: serwisowy (nie wiem jaki zalewają do nowych aut)
Wymagania producenta: 0w-30 C2

Aktualnie rozważam zakup oleju Eurol Ultrance
 
Dla mnie istotną była odpowiedź: czy dopuszczają normę SN Plus jako nowocześniejszą niż C2 z instrukcji.

Skoro odpisali: dowolny SL lub nowszy to właściwie daje pełną dowolność wyboru oleju. Chodź tym dopuszczeniem A3 mnie zdziwili, nie koreluje to ani z niskimi popiołami, ani niskim hths jakie są domyślnie.

W każdym razie zostaje wybrać dobrą oliwę SN plus, zapewne 5w30 i tyle.
 
Mitasu, uderz do @Czarne Paliwo i poproś o Golda SN+RC. Kumpel (wiem, powtarzam się z różnych tematów) zalewa taką z mojego polecenia, że tak nieskromnie zaznaczę do Optimy 2.0 i wyjść z podziwu nie może jak silnik odżył w porównaniu do orlenowskiego A5/B5.
 
Jak klikniesz na normy, to masz "API Service SN / Resource Conserving" - czyli norma SN+RC.
 
Tylko przykładowy 0w30 wg VOA z ich własnej strony nie ma Mg a ma 2000 CA, więc niemożliwe aby był polecany jako przeciwdziałający LSPI.
 
Poziomy wapnia i innych pierwiastków są sposobem na ocenę wpływu na LSPI olejów bez norm. W wypadku certyfikatów API (Mitasu je posiada, można sprawdzić na stronie API) olej żeby dostać pieczątkę SN+/SN+RC musi przejść test sprawdzający jak wpływa na powstawanie LSPI. Jeżeli przejdzie test, to dostaje tego plusa. A to w jaki sposób przeszedł, to inna sprawa. Więc w wypadku certyfikowanych olejów poziomy wapnia i innych pierwiastków mogą być mylące.
 
Kia dosłała mi jeszcze brakującą pierwotnie rozpiskę lepkości, zaskoczenia także nie ma, można używać "wszystkiego"
1582016511327.png
 
Tak też myślałem, mam jeszcze trochę czasu do kolejnej wymiany, pewnie pójdę w kierunku plusa (i dexos)
Zbieram informację o dostępnych na rynku póki co.
 
Shell ma fajne oleje, ale chcę się trzymać lepkości fabrycznych, więc raczej wchodzi w grę 0/5w30. A takiego nie ma Shell na rynku(jest HX8 AG, ale to seria dla warsztatów)

Wypatrzyłem póki co na szybko: Motul eco-lite, Total fcg, Meguin dx1, Yacco gdi, ewentualnie ravenol dxg.
Mobil ma takie produkty ale nie widziałem dostępnych w sprzedaży u nas. Jedynie na stronie globalnej.

Niestety wszystko to w większości nowe oleje, więc jest mało danych o nich poza kartami producentów. Nie ma analiz czy info o bazach, lub są nieaktualne. Pogrzebię więcej jak czas pozwoli to zdobędę więcej informacji.
 
Last edited:
@michal84, nie bądź mądrzejszy od producenta ...
Z tego co przeglądam wątki "kiankowe", nie ma nigdzie zaleceń innych niż A5/C2.
Oleje "deksoso-podobne" nie są zalecane do tych samochodów.
Tak samo API SN + RC i SN+.

PS
Poniższy link to wszystkie oleje posiadające aprobatę Dexos1 gen2, ale to nie wszystkie oleje spełniające wymagania D1g2:
 
Dokładnie, jeżeli olej spełnia normę wymaganą przez producenta, to może spełniać też dowolne inne - nie ma to znaczenia. To tak, jakby do jakiegoś BMW nie można zalać LL-04 bo spełnia też normę MB 229.51 na przykład.
 
w czym problem
A problem proszę Pana w tym, że żaden olej z normą D1g2 nie ma normy ACEA.
Wszystkich oczywiście nie znam, ale te 6-7 najbardziej popularnych u nas mam rozpoznane.
Oczywiście, wyjątkiem jest Amsoil SS.
Post automatically merged:

Te oleje oprócz d1g2, spełniają ILSAC GF5 i API SN+RC.
Na Ravenolu DXG pojawiła norma API SN+ poza ww.
 
Aaa, jest jeszcze Millers LSPI; również nez ACEA i oficjalnej aprobaty GM:
Post automatically merged:

@cytrynowiec, jedyny olej z formulacją przeciw LSPI i ACEA A5 to AMsoil SIgnature Series i to najprawdopodobniej tylko w zakresie spełnienia normy.

Po prostu nie znam oleju, który spełniałby ACEA A5 i Dexos1 gen2.
Natomiast API SN+RC i SN+, to nie to samo co D1g2.
Norma od GM'a na dzień dzisiejszy jest wzorcowa, jeżeli chodzi o "ochronę" przeciw LSPI.
(nie wspominam o zasadach jej przyznawania ... )
 
Last edited by a moderator:
Amsoil też nie ma, nie ma go na liście zarejestrowanych firm certyfikujących oleje. Sam sobie przyznał spełnianie ACEA A5.

@Czarne Paliwo - faktycznie, masz rację. Przeczytałem cały ten wielki dokument do certyfikacji i trochę pomieszałem, bo do SN+RC też jest test sekwencji IX, ale z małą gwiazdką :) Przepraszam za wprowadzenie zamieszania.

Co nie zmienia że do silników GDI koncernu Kia/Hyundai polecam te oleje.
 
@SACZI, wytłumacz mi, dlaczego:
- uważasz, że oleje sn+ nie są zalecane do starszych aut, jak moje (roczne), skoro normy API są kompatybilne wstecz?
-ktore parametry są różne pomiędzy normą występująca u mnie fabrycznie (C2) a D1G2? Bo wg. mojej wiedzy (acz nie doskonałej) o ile znajdę dexosa z popiołami do 0,8 + dopuszczalne 0,13 odchyłki: to różnicę nie występują. A są takie oleje. Czy jest to zatem poprawianie producenta jak użyje po prostu czegoś z nowszym pakietem, ale fizycznie rzecz biorąc spełniającego oficjalne wymagania?
-
Wygłaszasz dość kategoryczną krytykę, nie zgłębiając do końca tematu. Kia jest autem międzynarodowym, nie korzysta poza EU z norm ACEA. Wystarczy islac/Api. Producent to potwierdził (jak widzisz parę postów wyżej, o ile przeczytaleś..)

Ponieważ uważam się za świadomego użytkownika, znając problemy silników z bezpośrednim wtryskiem, chcę przeciwdziałać tym problemom, bo jest to możliwe, co zapewnia (w jakimś stopniu) nowsza generacja olejów. Nie widzę w tym nic złego. Oczywiście to moje subiektywne podejście.

To forum służy użytkownikom którzy chcą mocniej wgryźć się w temat, dobrać sobie parametry pod swoje preferencje, a może i nawet coś zmienić. Lub tylko porozmawiać o możliwościach teoretycznie. Jeśli podejdziemy do doboru oleju wg. Twojego podejścia: jeden grzyb jaki olej, byle było to co w książce, to istnienie tego forum traci sens.
 
Back
Top