• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kia Stinger 2.0 T-Gdi 255 km

Zielarz

Użytkownik
Samochód
Kia Stinger 2.0 T-Gdi 255 km
Cześć szukam jak najlepszego oleju dla mojego auta, będzie to pierwsza wymiana po dotarciu (2000 km) kolejne będą co 10 000 km.

Auto: Kia stinger 2.0 T-Gdi 255 km
Cena: bez ograniczeń
Specyfika jazdy: 70% miasto, dwa razy w roku wyjazd na tor (jazda do 1h)
Aktualny olej: serwisowy (nie wiem jaki zalewają do nowych aut)
Wymagania producenta: 0w-30 C2

Aktualnie rozważam zakup oleju Eurol Ultrance
 
Extreme Lubricants GTJ 5w30 acea c2 ma hths 3,38. Szukam sklepu który mi go "ściągnie" na zamówienie - z dostępnością jest na razie słabo. Ale jak do tej pory wydaje się to najlepszy wybór z acea c2.
 
Z daleka ściągać nie muszą bo to olej rozlewany w PL jak chcesz to masz maila do przedstawiciela na Polske europe@extreme-oil.com ewentualnie na forum jest przedstawiciel marki z Rosji [mention]Bonker[/mention] możesz napisać PW
 
[mention]Zielarz[/mention], nie zrozum mnie źle,ale czy EL ma aprobaty na poszczególne normy, czy tylko je spełnia?
Auto na gwarancji, w razie problemów z silnikiem zacznie się szukanie dziury w całym.
Jak się pokaże, że nie ma aprobat, a tylko spełnia wymagania (takjest na 90%!), mogą odrzucić roszczenia gwarancyjne.
 
SACZI doczytaj ostatnie dwie strony. KIA nie ma oficjalnych aprobat, a olej ma być zgodny ze specyfikacją ACEA C2
 
O tym piszę!
Wiem, że nie mają swoich norm.
Tylko, czy na normy API/ACEA też trzeba mieć oficjalne zatwierdzenia (bo na producenckie to na 100%,a to kosztuje)?
 
Nie, normy ACAE tak tak jak normy SAE odnośnie lepkości. Olej taki jest i tyle. Ma parametry wg których spełnia wymagania ACEA C2 to jest C2. Papierka od ACEA do tego mieć nie musi.
 
Mam w rodzinie Kie 1.6 GDI i ASO wymaga oleju z C2 i w sumie tylko tyle ich obchodzi. Oleje 0W30 z C2 często są bardzo fajne jeśli chodzi o parametry i np. taki Texaco może jak pisze Kolega Pływak wielkiego szału nie robi ale parametry ma naprawdę bardzo dobre a temp. płynięcia świadczy o zastosowaniu bardzo dobrych olejów bazowych ze sporym udziałem PAO. Na pewno ten olej jest lepszy od przynajmniej 90% olejów o lepkosci 5W30 z normami eko jakie są na rynku bo standardem jest jednak baza HC bez domieszek PAO. Pakiet z kolei jak pisał Kolega Cytrynowiec zawsze można uzupełnić i wg. mnie to jest właściwa droga w przypadku kiedy wymogiem jest stosowanie się do normy C2.
Extreme jest bardzo fajny ale dostęp do tego oleju jest mocno utrudniony. Byłem nim zainteresowany ale nie odpisują na maile znaczy nie zależy im zbytnio na tym aby ten produkt pojawił się u nas i skupiają się na Rynku Rosyjskim.
 
Jak pisałeś do przedstawiciela na europe to fakt bardzo kiepski kontakt i więcej się dowiedziałem od Rosjan niż od przedstawiciela w PL
 
tomek evo napisał:
Mam w rodzinie Kie 1.6 GDI i ASO wymaga oleju z C2 i w sumie tylko tyle ich obchodzi. Oleje 0W30 z C2 często są bardzo fajne jeśli chodzi o parametry i np. taki Texaco może jak pisze Kolega Pływak wielkiego szału nie robi ale parametry ma naprawdę bardzo dobre a temp. płynięcia świadczy o zastosowaniu bardzo dobrych olejów bazowych ze sporym udziałem PAO. Na pewno ten olej jest lepszy od przynajmniej 90% olejów o lepkosci 5W30 z normami eko jakie są na rynku bo standardem jest jednak baza HC bez domieszek PAO. Pakiet z kolei jak pisał Kolega Cytrynowiec zawsze można uzupełnić i wg. mnie to jest właściwa droga w przypadku kiedy wymogiem jest stosowanie się do normy C2.
Extreme jest bardzo fajny ale dostęp do tego oleju jest mocno utrudniony. Byłem nim zainteresowany ale nie odpisują na maile znaczy nie zależy im zbytnio na tym aby ten produkt pojawił się u nas i skupiają się na Rynku Rosyjskim.


Witam Dziękujemy za zainteresowanie olejkami EXTREME. Skontaktuj się z naszym partnerem. Właśnie teraz muszą kupić olej do swojego magazynu :)
Extreme - Performance Tyres <info@extreme-tyres.com>

i tak ropa będzie w tych sklepach. :D
1. https://sklep.kingsoft.com.pl/
2. http://zakupopon.pl/
 
Olej Extreme 5w30 GTJ powinien być już na dniach dostępny w wymienionych wyżej sklepach. Na tą chwilę dotarła do nas dostawa z nowym produktem czyli 10w60 GT oraz uzupełniliśmy stany magazynowe obecnych pozycji 0w40 i 5w40.
Oleje Extreme to nowy unikatowy produkt i marka na rynku olejowym z której dystrybucją i organizacją dopiero zaczynamy. Dopóki nie ruszy osobna strona www zapraszamy do kontaktu na e-mail: sklep@zakupopon.pl
 
Zielarz napisał:
Extreme Lubricants GTJ 5w30 acea c2 ma hths 3,38. Szukam sklepu który mi go "ściągnie" na zamówienie - z dostępnością jest na razie słabo. Ale jak do tej pory wydaje się to najlepszy wybór z acea c2.

Olej jest już dostępny na półce w opakowaniach 1 i 5 litrów. Zamówienia można składać w naszym sklepie:
http://www.zakupopon.pl/olej-silnikowy-extreme-5w30-p-1006.html
pozdrawiam :)
 
Extreme Lubricants 5w30 GTJ - kupiony, w przyszłym tygodniu wymiana. Wrócę z informacją zwrotną jak się sprawuję - jeżeli odczuję jakąkolwiek różnicę ;)
 
Zielarz napisał:
Extreme Lubricants 5w30 GTJ - kupiony, w przyszłym tygodniu wymiana. Wrócę z informacją zwrotną jak się sprawuję - jeżeli odczuję jakąkolwiek różnicę ;)

u mnie też silnik z bezpośrednim wtryskiem i zauważyłem różnicę przede wszystkim w temperaturze ;-)
 
Zielarz napisał:
Extreme Lubricants 5w30 GTJ - kupiony, w przyszłym tygodniu wymiana. Wrócę z informacją zwrotną jak się sprawuję - jeżeli odczuję jakąkolwiek różnicę ;)

W ASO nie czepiali się że to nie 0w30? Jak dotąd używam motula 0w30 c2 ale myślę o czymś lepszym. Rozważam Revanol FES lub tego Extreme.
 
michal84 napisał:
Zielarz napisał:
Extreme Lubricants 5w30 GTJ - kupiony, w przyszłym tygodniu wymiana. Wrócę z informacją zwrotną jak się sprawuję - jeżeli odczuję jakąkolwiek różnicę ;)

W ASO nie czepiali się że to nie 0w30? Jak dotąd używam motula 0w30 c2 ale myślę o czymś lepszym. Rozważam Revanol FES lub tego Extreme.

Zostałem pouczony iż w przypadku awarii silnika zapewne będzie konieczna kontrola oleju który zalewałem - zalecili trzymanie faktur zakupu. Musiałem nalegać również na wpis dokładnej nazwy oleju wraz z normami w książce serwisowej - chcieli tylko wpisać "własny olej". Ale ostatecznie wszystko poszło OK.

Ostatecznie jestem bardzo zadowolony - mam wrażenie że silnik nie drży na niższych obrotach (było to wyczuwalne na oleju fabrycznym).
 
Pytanie, co w razie problemów takie badanie przyniesie. Skoro extreme nie ma oficjalnego papierka na spełnienie normy ( w tym przypadku c2 ) czy nie bezie sytuacji z importerem: nie mamy Pana płaszcza i co Pan nam zrobi?

Sam olej bardzo kuszący patrząc na parametry, gdzieś wyczytałem o planowanej wersji 0w30
 
Zgłaszasz sprawę do sądu, biegły sądowy na podstawie analizy oleju określi czy jego parametry mogły mieć bezpośredni wpływ awarie silnika. Uwierz to jest bardzo łatwe do udowodnienia, biegli sądowi z zakresu mechaniki to nie są ludzie z łapanki. Z jednym profesorem, który był również biegłym miałem kiedyś zajęcia z konstrukcji maszyn i opowiadał czasem ciekawe przypadki ze spraw sądowych ;)
 
Dokładnie, sprawy w oparciu o dyrektywę GVO są proste, bo na dodatek że biegli bez problemu wykażą olej mógł albo nie przyczynic sie do awarii to jeszcze z mocy dyrektywy to na ASO spoczywa ciężar dowodu.

Jeżeli stosuje się oleje zgodne z normami czy generalnie dobrej jakości zamienniki ASO nie ma szans w sądzie. Dlatego unikają jak ognia jakichkolwiek deklaracji na papierz czy kombinują jak mogą jak klient chce korzystać z własnych części czy płynów włącznie z grożeniem (zawsze nieoficjalnie) utrata gwarancji. A ludzie się boją i ulegają serwisom.
 
Back
Top