• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kia Stinger 2.0 T-Gdi 255 km

Zielarz

Użytkownik
Samochód
Kia Stinger 2.0 T-Gdi 255 km
Cześć szukam jak najlepszego oleju dla mojego auta, będzie to pierwsza wymiana po dotarciu (2000 km) kolejne będą co 10 000 km.

Auto: Kia stinger 2.0 T-Gdi 255 km
Cena: bez ograniczeń
Specyfika jazdy: 70% miasto, dwa razy w roku wyjazd na tor (jazda do 1h)
Aktualny olej: serwisowy (nie wiem jaki zalewają do nowych aut)
Wymagania producenta: 0w-30 C2

Aktualnie rozważam zakup oleju Eurol Ultrance
 
hexx napisał:
Sorry.. ale jakoś nie mogę się przekonać do europejskich eko-smarowideł

Przecież prawie wszystkie oleje z USA spełniają też odpowiednie normy ACEA. Nie pamiętam kiedy widziałem ostatni raz olej tylko z normą API.
 
Niby tak.
Problem w tym, ze oleje do "ekologicznych silników" jakie teraz ładują pod maski również muszą być ekologiczne.. a co za tym idzie zubaża się ich skład i daje co raz to inne, bardziej ekologiczne (ale czy lepsze?) komponenty + ogranicza się ich ilość.

Czy taki olej będzie lepszy dla silnika (zmniejszy jego zużycie).. czy ma tylko wystarczyć do zrobienia testów na normy emisji spalin i utrzymać przy życiu silnik do końca gwarancji ?
 
Zmiana składu (bazy) coraz częściej idzie na plus, bo muszą spełnić coraz wyższe wymagania, pakietowo też bo np. spada cynk i fosfor a wzrasta bor czy molibden, a detegentowo spada wapń na korzyść magnezu i nie są to zmiany na gorsze.
 
Hej, przeczytałem instrukcje odnośnie oleju do Kia stinger i nic nie ma o zakazie stosowania dodatków, po przerobienia wątku nt. AR 9100 jestem już właściwie zdecydowany na Eurol Ultrance psa 0w30 + ar 9100. Dodatek wleje po wymianie oleju w ASO.

Co myślicie o powyższym połączeniu? Może jakiś inny olej będzie lepiej współgrał z AR 9100?
 
Ja wspomniałem Ci o Ravenolu FES. Z AR9100 każdy olej będzie współgrał tak samo. A z dodatkiem dałbym sobie jeszcze spokój. W mojej ocenie to jeszcze nie jest dotarty silnik, a modyfikatory tarcia w okresie docierania są mocno niewskazane.
 
DOBRY olej i rozsądne interwały jego wymiany w 100% wystarczy do przejechania mniej więcej 300 tys km.
Producenci nie testują silników na olejach z dodatkami.
 
Michal126 napisał:
Ja wspomniałem Ci o Ravenolu FES. Z AR9100 każdy olej będzie współgrał tak samo. A z dodatkiem dałbym sobie jeszcze spokój. W mojej ocenie to jeszcze nie jest dotarty silnik, a modyfikatory tarcia w okresie docierania są mocno niewskazane.

Ten Ravenol jest olejem lepszym od Eurola ultrance PSA ? - nigdzie nie mogę znaleźć jego testów.
 
Punkt zapłonu mierzony inną metodą, a popioły wyższe to zaleta przy DI ?

Przy DI łatwo nie ma i dużo zależy od trybu jazdy, ale imho 8-10 kkm jest możliwe w trybie mieszanym.
 
Jak zrobimy badanie jednego i drugiego to będzie z grubsza wiadomo, który lepszy. Na papierze Ravenol jest bardzo dobry ale czy jest lepszy od Eurola PSA to bym tego nie powiedział.
 
Prócz Ravenola FES rzuć okiem na Extreme Lubricants GTJ bardzo mocny olej ACEA C2.

https://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=80&t=346
 
Powyżej napisałeś że popioły wynikają z ZDDP:
Michal126 napisał:
Jeżeli ta popiołowość wynika z ZDDP, a tak można wywnioskować z tego, że jest dokładnie na granicy normy C2, to tak.

A poniżej:
Michal126 napisał:
To żaden pożytek z wysokiej TBN, a nie z wysokiego poziomu ZDDP.

No to jak jest?
 
Przecież to dwie odrębne kwestie. Dzięki wysokiej zawartości popiołów na wysokim poziomie są trzy rzeczy: ZDDP (dobrze), TBN (dobrze) i TAN (niedobrze). Ergo wysoka TBN w odniesieniu do wysokiej TAN nie wygląda już tak korzystnie, ale wysoki poziom ZDDP jest korzystny niejako z definicji.
 
No więc tan i popioły pochodzą z pakietu dodatków w skład których wchodzi ZDDP ale także detergenty i to chodziło, a mamy jeszcze dodatki takie jako bor czy molibden które też mają na to wpływ.
 
Back
Top