• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kia Stinger 2.0 T-Gdi 255 km

Zielarz

Użytkownik
Samochód
Kia Stinger 2.0 T-Gdi 255 km
Cześć szukam jak najlepszego oleju dla mojego auta, będzie to pierwsza wymiana po dotarciu (2000 km) kolejne będą co 10 000 km.

Auto: Kia stinger 2.0 T-Gdi 255 km
Cena: bez ograniczeń
Specyfika jazdy: 70% miasto, dwa razy w roku wyjazd na tor (jazda do 1h)
Aktualny olej: serwisowy (nie wiem jaki zalewają do nowych aut)
Wymagania producenta: 0w-30 C2

Aktualnie rozważam zakup oleju Eurol Ultrance
 
Plywak napisał:
Prócz Ravenola FES rzuć okiem na Extreme Lubricants GTJ bardzo mocny olej ACEA C2.

https://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=80&t=346

Gdzie można ten olej kupić ? Szukam i jedyny jaki znalazłem to GTI ACEA C3.
 
Pytaj tam gdzie znalazłeś GTI czy maja albo kiedy będą mieli dostepny GTJ. Ogólnie te produkty to nowość na polskim rynku i dopiero pojawiają się w sklepach ale bardzo dobre produkty za rozsądną kase.
 
No wiec nie wiem dlaczego to pytanie jak do kilku stron dyskutujecie o oleju bez oficjalnej aprobaty wiec poleciłem również taki w dodatku nie PAO + HC jak Eurol, a PAO+Estry no i taki, którego analiza jest dostępna wiec nikt nie zarzuci, ze tylko na papierze jest fajny ;)
 
A ten analizy nie ma? https://www.oil-club.ru/forum/uploads/monthly_2018_11/23891597_TexacoHavolineProDSP0W-30(VOABASE).jpg.147d9bae603fe0aafb203a939fdb7bc9.jpg

Oprócz Orlenu który leje aso znasz jakiś C2 0w30 z oficjalną aprobatą?

Ale że HC+PAO nie da rady w DI z turbo?
 
cytrynowiec napisał:
A ten analizy nie ma? https://www.oil-club.ru/forum/uploads/monthly_2018_11/23891597_TexacoHavolineProDSP0W-30(VOABASE).jpg.147d9bae603fe0aafb203a939fdb7bc9.jpg
Jest i jak widać bez szału, Extreme ma zdecydowanie lepszy pakiet. Ponad to nie wiem czy Texaco u nas i w Rosji są z tej samej blendowni ale Extreme na 100% pochodzi z tej samej na oba rynki więć sobie można analizy brać 1:1 z rosyjskiego forum :)
Oprócz Orlenu który leje aso znasz jakiś C2 0w30 z oficjalną aprobatą?
To nie ja pytałem o aprobatę tylko Ty :)
Ale że HC+PAO nie da rady w DI z turbo?
Jak zwykle nadinterpretacja, ja po prostu poleciłem olej lepszy bazowo za podobną kasę :)

Od siebie dorzucę jeszcze Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W30. Również bardzo fajny olej za dobra kasę :)
 
No a Texaco jest z Belgii :D https://www.oil-club.ru/forum/uploads/monthly_2018_11/Havoline-ProDS-P-0W-30_can-(1s).jpg.e2aeed490dead52c6cd2242ad05431d6.jpg
A pakiet zawsze możesz uzupełnić....;)
Pytanie było retoryczne więc żadnej nadinterpretacji się nie doszukuj ;)
 
Ponieważ jestem właścicielem Kijanki to sprostuję was odrobinę. Kia nie ma własnych aprobat. Jedynymi wymaganiami względem olejów są normy ACEA/API no i lepkość.

Kia zaleca Total Quartz ale tylko zaleca. Orlen nie jest zalecany przez producenta, tylko rekomendowany przez ASO jako najlepszy. Więcej - w gwarancji jest zapis (przynajmniej u mnie), że można stosować własne części i korzystać z serwisu innego niż ASO (czyli zgodnie z dyrektywą GVO). Tyle.

Kolega do Stingera może zalać dowolny olej 0W-30 ACEA C2.
 
Zaglądam z ciekawości w instrukcje KIA i niby coś dam zalecają ale w sumie możesz zalać wszystko. Do 2.0 T-GDI zalecają C2, gdzie do 3.3 T-GDI A5 z warunkowym dopuszczeniem A3. Lepkość to samo niby C2 0W30 ale już dwie strony dalej, że zalecany jest taki ze względu na oszczędność paliwa i przy braku dostępności danego oleju na rynku możesz sobie nawet wlać 15W40 czy 20W50 :lol: Już nie wspomnę, ze instrukcje tłumaczyli w translatorze google chyba i volume przetłumaczyli jako głośność :D Ogólnie fajnie z tego względu, ze można tam zalać praktycznie co się chce bez jakiś wydumanych dziwnych aprobat.
 
Nie wiem jak to w Stingerze wygląda w instrukcji. Ja u siebie mam dość dokładnie do swojego T-GDI: A5/B5, C2 albo API SN, lepkość 0W-30 albo 5W-30. Dowolna mieszanka tych warunków. Producent oleju dowolny, ale Kia poleca Totala. Różnica może być w dostępności modelu: Ceed jest robiony tylko na Europę, Stinger w sumie na cały świat więc do Ceeda są ekooleje, do Stingera co tam gdzie pasuje ;)

Ale żeby nie było za łatwo to serwisówka dla mojego Ceeda i sam producent podają:
OEM recommendation

year-round API: SN SAE 0W-30
year-round ACEA C2-16 SAE 0W-30

Jakim cudem im się to w instrukcji nie zgadza to nie wiem :D Dla Stingera 2.0 karta olejowa na UK podaje to samo co u mnie: C2 0W-30.

A głośność ja też mam. Zresztą takich kwiatków jest sporo, instrukcja faktycznie była chyba tłumaczona Google Translate czy czymś podobnym. I na korekcie sporo zaoszczędzili ;)
 
Jeżeli Kia daje takie info:

OEM recommendation

year-round API: SN SAE 0W-30
year-round ACEA C2-16 SAE 0W-30

to Amsoil 0w30 SS z badzo dobrymi bazami i nowoczesnym pakietem , niskimi popiołami i sprawa zakończona.
 
cytrynowiec napisał:
Jeżeli Kia daje takie info:

OEM recommendation

year-round API: SN SAE 0W-30
year-round ACEA C2-16 SAE 0W-30

to Amsoil 0w30 SS z badzo dobrymi bazami i nowoczesnym pakietem , niskimi popiołami i sprawa zakończona.

Instrukcja dla 2.0 T-GDI podaje

Zgodne lub przekraczające specyfikację ACEA C2

Tylko dla 3.3 dopuszczone jest A5 warunkowo A3

Instrukcja US dla 2.0 również tylko ACEA C2 (tak instrukcja US i norma ACEA) i dla 3.3 API SN lub ILSAC-GF4
 
Przeczytałeś gwiazdki :D

5W-30 jest dla 3,3. Dla 2,0T jest ACEA C2 z gwiazdką "lepkość SAE dobrana wg tabelki" (zalecają 0W-30 dla oszczędności paliwa). Czyli u nas można lać 0W-30, 5W-30, 5W-40 :D A jakby się uprzeć i kontrolować temperatury zimą to i 10W-30 i 15W-40 się nada. Bo 20W-50 to jednak byłaby przesada, ale na lato by się nadał :D

Popier... ta instrukcja Stingera. A i tak dystrybutorzy z różnych krajów co innego, więc diabli wiedzą co tam tak na prawdę najlepiej zalać. Pewnie ACEA C2 0W-30 byłoby najbezpieczniejsze.
 
Zawsze czytam gwiazdki dlatego wyżej już się śmiałem z tego 15W40 i 20W50. Bo niby C2 wymagają bez wyjątku więc na dobrą sprawę lepkości xW40 są bez sensu bo takiego oleju nie spotkałem, a nie widzę aby instrukcja dopuszczała starsze normy i fullsapsy bo jest tylko info na temat dopuszczenia innej lepkości :D
 
Dla 2.0 piszą 0w30 C2 zgodny lub przekraczający - więc C2 aktualne a że auto na gwarancji więc sprawa jasna.Na marginesie ich własny oem 0w30 C2 ma przekroczone popioły...
 
Ech,to widzę, że sami producenci się gubią w zaleceniach olejowych ...
Czy są oleje C2 z HTHS min 3.5?
Pal licho oszczędności na paliwie!
To raptem 2, czy 3% i to względem 15w40.
ALe "olej wytrzymałościowy" (wysokiHTHS) jest nie do przecenienia!
Gdyby takie oliwy były dostępne, lałbym C2 5w30 z HTHS 3.5.
 
Back
Top