dragster
Użytkownik
- Samochód
- Honda Civic R18A2
...nie śmierdzi jak np Lotos 5w40...
Lotos 5W40 w nowej formulacji absolutnie nie śmierdzi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
...nie śmierdzi jak np Lotos 5w40...
A jest dla benzynowych, B dla diesli.
A5 - przede wszystkim do Fordów (także Volvo, Jaguara, Hondy i nie tylko), wymagających lżejszej pracy silnika, czyli lepkości przy 150oC HTHS poniżej 3,5mPas
A3 - samochody inne niż A5, wymagające lepszej ochrony silnika, tj HTHS powyżej 3,5mPas
Równoznacznej nie ma (A2 nie obowiązuje).
To jest sprawa temperatury, nie obrotów, masz gorący silnik, zdejmiesz nogę z gazu, silnik od tego nie wystygnie, film będzie taki sam. Natomiast oczywiście sama tendencja do wysokich obrotów podnosi tę temperaturę. Jeśli rzeczywiście jest tak, że silnik dopuszcza obydwie klasyfikacje (choć osobiście nie spotkałem się z tym, by HTHS był dowolny), to wtedy w uproszczeniu mówiąc spokojniejszym będziesz z lepkością kinetyczną KV100 ok 10...10,5, i HTHS na granicy, czyli ok 3,5. I nie może to być olej pierwszy z brzegu, musi być przewidziany do tego silnika.Czy prawdą jest, że A5 ma słabszy film olejowy (czyli rozumiem słabiej smaruje) na wysokich obrotach niż A3?
Nie masz czego się bać.Czy prawdą jest, że A5 ma słabszy film olejowy (czyli rozumiem słabiej smaruje) na wysokich obrotach niż A3? Powiedzmy, że chcę sobie ostro pojeździć, zamykając obrotomierz. Czy można być spokojniejszy mając A3 przy takiej jeździe? Mówię o Hondzie, gdzie producent rekomenduje A3 lub A5.
Tak, Honda w instrukcji pisze, że ma być A3 lub A5. Silnik 2.0 starej daty. Jedni mówili mi żeby brać A3 inni A5. Wybrałem i zakupiłem Ravenol SSO 0w30 A3, który ma HTHS 3.57 oraz KV100 12. Zrozumiałem, że im wyższy KV100 (czyli mam 12 zamiast 10, o którym wspomniałeś) to lepiej.Jeśli rzeczywiście jest tak, że silnik dopuszcza obydwie klasyfikacje (choć osobiście nie spotkałem się z tym, by HTHS był dowolny), to wtedy w uproszczeniu mówiąc spokojniejszym będziesz z lepkością kinetyczną KV100 ok 10...10,5, i HTHS na granicy, czyli ok 3,5. I nie może to być olej pierwszy z brzegu, musi być przewidziany do tego silnika.
Czy prawdą jest, że A5 ma słabszy film olejowy (czyli rozumiem słabiej smaruje) na wysokich obrotach niż A3? Powiedzmy, że chcę sobie ostro pojeździć, zamykając obrotomierz. Czy można być spokojniejszy mając A3 przy takiej jeździe? Mówię o Hondzie, gdzie producent rekomenduje A3 lub A5.
Również wielokrotnie wyjaśniane zagadnienie. Jeśli masz olej o zalecanej lepkości SAE, to nie ma znaczenia, co tam masz za lepkość w danych temperaturach. To są wartości uśrednione. Trzeba patrzeć na formulacje całościowo.Zrozumiałem, że im wyższy KV100 (czyli mam 12 zamiast 10, o którym wspomniałeś) to lepiej.
Nie no, bez przesady. Aż tak nie musisz klajstrować JapońcaZrozumiałem, że im wyższy KV100 (czyli mam 12 zamiast 10, o którym wspomniałeś) to lepiej.
Nie masz czego się bać.
Oczywiście, napisałem tylko koledze w tym sensie co ewentualnie mógłby zrobić by być "wewnętrznie spokojniejszym", a nie że powinien, czy musi to zrobić.Nie masz się czego obawiać, silnik jest przystosowany do pracy na lekkobieżnym oleju w pełnym zakresie obrotów
Właśnie w tej kwestii zapytałem Cię w innym wątku, ale nie odpowiedziałeś:Również wielokrotnie wyjaśniane zagadnienie. Jeśli masz olej o zalecanej lepkości SAE, to nie ma znaczenia, co tam masz za lepkość w danych temperaturach. To są wartości uśrednione. Trzeba patrzeć na formulacje całościowo.
Tzn, jaka jest dokładnie różnica między np. KV100 10 a 12? O co chodzi? Jak się to przekłada na smarowanie silnika? Co masz na myśli przez klajstrowanie silnika? Czy to dobrze, że mam 12 a nie np. 10 czy nie?Nie no, bez przesady. Aż tak nie musisz klajstrować Japońca
jaka jest dokładnie różnica między np. KV100 10 a 12?
Czyli jak oleje mają KV100 np powyżej 14, tzn, że silnik ma leszpą ochronę ale cięższą robotę do wykonania? Silnik bardziej zaklajstrowany?W zakresie 30-tki oleje się minimalnie różnią, z zastrzeżeniem błędu pomiarowego. jeden kieruje się w stronę lżejszej pracy, a drugi lepszej ochrony, ale cięższej pracy i to nazywam klajstrowaniem.
Tak w dużym uproszczeniuCzyli jak oleje mają KV100 np powyżej 14, tzn, że silnik ma leszpą ochronę ale cięższą robotę do wykonania? Silnik bardziej zaklajstrowany?
A to już taka moja metafora. Tak zwane retoryczne przegięcie. Wytłumaczyłem i wiadomo o co chodziTo jest źle dobrane słowo. Zaklajstrować silnik to może jakiś moto-doktor, a nie olej.
Przecież to są wartości uśrednione. Powtarzasz nadal to, co zostało wyjaśnione.Tutaj masz na przykład olej z ACEA A5 z podwyższoną KV100 do 10,2 mm2/s
NIE MA ZNACZENIA. Masz mieć lepkość SAE według tego, co podaje producent, TYLE. Różnice, czy to 10, czy 12 są POMIJALNE, bo są to wartości uśrednione dla danego przedziału SAE. Każdy olej A5\A3 będzie odpowiedni w zakresie lepkości, jaką wymaga producent. Zagłębianie się w tak niewielkie różnice w lepkości nie ma sensu. Musisz patrzeć całościowo na formulację, bo lepkość to nie wszystko.Czy to dobrze, że mam 12 a nie np. 10 czy nie?
Ja nie widze, żeby to było specjalnie dla Hondy CR-V.
Dobieraczka Millersa go podała jako pierwszego, no i jest tam dodatkowy dopisek "asian manufacturers"Ja nie widze, żeby to było specjalnie dla Hondy CR-V
Wiem, ale chwilowo na niej się skupiamy.lepkość to nie wszystko.
To nie znaczy, że jest to olej do Hondy CR-V... Na temat dobieraczek też już sporo zostało wyjaśnione. Dobieraczka zawsze poda Ci oleje, na które producent ma oficjalne aprobaty dla Twojego silnika\spełnia wymagania.Dobieraczka Millersa go podała jako pierwszego, no i jest tam dodatkowy dopisek "asian manufacturers"
Olej to nie tylko lepkość, piszę to chyba dokładnie po raz trzeci. Te parametry to wartości uśrednione - to natomiast piszę po raz czwarty chyba. Napiszę po raz ostatni - olej dobieramy według zaleceń SAE + specjalna, wymagana aprobata [ o ile jest i o ile jest to ważne, bo na przykład dla benzynowych Renault, norma jest pomijalna]. Nie ma to kompletnie znaczenia, że dwa oleje 5W40, czy 5W30 mają różną lepkość w kartach. Porównywanie według lepkości z karty dwóch 5W40, czy 5W30 nie ma kompletnie sensu.5W-30 KV100 12,0
5W-40 KV100 12,8
5W-40 KV100 15,5
Które Twoim zdaniem są do siebie zbliżone lepkościowo, pierwszy z drugim, czy drugi z trzecim?