• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kleen-Flo

@przemkowal zerknij czy butelka po Kleenflo jedt wewnątrz czymś wyściełana -bo nie pamietam już tego.

Generalnie ksylen zżera PE. HDPE jest bardziej odporne a i samego ksylenu jest max 13%. Moim zdaniem spokojnie można.:)
Post automatically merged:

@MC Subi pełna racja.
Tutaj trzeba mega ostrożność zachować, nie inhalować, nie rozlewać po rękach i stosować kolejność czynności.

Po prostu trzeba mieć obycie i świadomość.

A potem ludzie się dziwią ze dolanie IPA do płynu do czyszczenia szyb powoduje że jest gorąco 😆
 
Last edited:
Też planuje zrobić sobie mixa na ksylenie i IPA, może jeszcze etylobenzen i toluen, chociaż nie wiem czy coś wnoszą. @Pedros Myślisz, że te gotowe środki w butelkach od Warchem na alledrogo będą ok? Do tego jakiś smar i 2EHN oczywiście.
 
Last edited:
Warchem jest drogi przy detalicznych ilościach ale przynajmniej wiedza jak transportować chemię w szklanych butelkach.

IPA jest i warto od producentów w 5 l kanistrach brać, ksylen warto od dobrych dostawców aby uniknąć zanieczyszczeń (na czystym ksylenie utrata smarności jest najmniejsza).

Najpierw spokojnie wypróbuj sobie bez 2EHN jak działa bo tutaj moim zdaniem przyrost mocy odczuwalnej może być spektakularny.

2EHN można sobie potem zawsze dolać przy dotankowaniu:)
 
Last edited:
Właśnie gdzieś mi się obiło, że ksylen nie tyle co czyści i poprawia proces spalania co może podnieść moc 🤔.
 
Last edited:
A K2 DFA?
Może zastąpić "czysty" ksynen?
 
Last edited:
No to teraz wiem co kupić, widziałem kartę charakterystyki K2 DFA.
 
@soszo dlatego Kleen-flo 409 czyli ipa+ksylen czyli defacto zielony KF do diesla jest bardzo uniwersalna mieszanką.

IPA wiadomo co robi wiec nie ma sensu powtarzać ale ksyleny są b. ciekawymi rozpuszczalnikami organicznymi (występują z reguły jako mieszanina -orto -meta -para ksylen dlatego w liczbie mnogiej a nawet etylobenzen znajdzie się stad jest umieszczany w kartach charakterystyk mieszaniny).

Jeśli mamy jakieś skrzepy organiczne w baku (a każdy bak to zawiera) to świetnie rozbija to do poziomu molekuł i jako rozpuszczony brud w formie rozpuszczonej bierze udział w spalaniu.

W silnikach benzynowych systematycznie rozpuszcza laki a w oleju napędowym ma właściwości czyszczące, nawet filtr paliwa oczyści przy regularnym stosowaniu a dodatkowo po usunięciu wody przez IPĘ ma właściwości depresacyjne.

Śmiało to można wrzucać cały rok.

Wtryskiwacze będą wdzięczne:)
 
Warchem jest drogi przy detalicznych ilościach ale przynajmniej wiedza jak transportować chemię w szklanych butelkach.

IPA jest i warto od producentów w 5 l kanistrach brać, ksylen warto od dobrych dostawców aby uniknąć zanieczyszczeń (na czystym ksylenie utrata smarności jest najmniejsza).

Najpierw spokojnie wypróbuj sobie bez 2EHN jak działa bo tutaj moim zdaniem przyrost mocy odczuwalnej może być spektakularny.

2EHN można sobie potem zawsze dolać przy dotankowaniu:)
Możesz rozwinąć temat jak mieszanka IPA i ksylenu może powodować wzrost mocy? Rozumiem że proces spalania jest efektywniejszy? Coś więcej o tym? Faktem jest że na Kleen Flo 963 auto chodzi sprawniej a tam chyba jest tylko dodatkowy smar oprócz tych 2 skladników?
 
Last edited:
Kleen-Flo 963 to głównie IPA, ksyleny, olej talowy jako smar, który jest olejem roślinnym, można go nawet spożyć, więc nie musi być zawarty w karcie charakterystyki. Zapewne coś tam jeszcze co nie musi być wymienione w karcie.
 
@PROPER ta mieszanina podnosi liczbę cetanową, dodatkowo zmniejsza napięcie powierzchniowe co daje lepsza mgłę przy prawidłowych proporcjach. Przesada powoduje niekorzystny rozkład momentu i mocy.
 
A o ile podnosi liczbę cetanową kleen flo 963 w dawce 1:500? Nie wiedzialem ze te składniki powodują podniesienie liczby cetanowej. Dzięki
 
Back
Top