• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Lanos 1.4 - przygody olejowe

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
D

Deleted member 6544987

Gość
Marka samochodu
Daewoo Lanos
Budżet/ile litrów
no limit
Styl jazdy
Silnik
1.4Pb + LPG
Data produkcji
nie wiem
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
10w30 do 15w40; chyba
Jaki olej masz obecnie
olej jest w silniku; chyba
Dzisiaj "kupiłem" Lanosa za ... butelkę wódki ;)
Serio! ;)
Samochód ma wytrzymać około roku.
Służył będzie jako jeździdło do nauki jazdy dla syna, który teraz robi prawo jazdy.
Poza tym będzie środkiem transportu dla "buraków, ziemniaków, cementu i innych mazideł" ;)

Z racji, że ostatnio (jakieś 1,5 roku) dość mocno siedzę na oil-club'ie, Lanos może się stać doskonałym obiektem testów i różnych prób.
Co byście zaproponowali?

Od siebie napiszę, że jak go jutro przywiozę, to zrobię podstawowe wymiany i naprawy, czyli zawieszenie, hamulce, tłumiki, może amory.
Ceny są bardzo niskie, więc nie odczuję tego.

Oczywiście olej do wymiany.
Plan mam taki:
- K2 na przepłukanie
- Dexos1 gen2 na około 100km (chcę się pozbyć tego oleju)
- jakaś "markowa" płukanka w celach "edukacyjnych"
- 5w40 Lotos/Orlen/Specol na pełny już interwał.

No i teraz czekam na Wasze propozycje :D
Zabawa może być przednia!
 
No wiesz cooo. Chociaż eurola protence byś mu sprawił do analizy może by zostało. Opakowania tylko 5L ;)
 
Ceny części zamiennych:
- uszczelka pod pokrywę zaworów - 18 PLN
- filtr oleju Sędziszów - 6.5 PLN
- filtr powietrza 12 PLN (nie wiem jaki)
No i najtańsza płukanka, jakiś shell - 8 PLN.
Dla mojejAstry te ceny można pomnożyć x10, a i tak uważam,że to nie najdrożej jest.
 
Zabawę czas zacząć 😉
 

Attachments

  • IMG-20200620-WA0007.jpeg
    IMG-20200620-WA0007.jpeg
    1,4 MB · Odwiedzin: 280
Miały być przygody olejowe, a Ty od razu wiedziałeś co zrobisz :p


To efekt siedzenia na forach. Też tak mam; wiem co zaleję, a dopytuję.

Z filtrami wybrałbym tak samo, a odnośnie olejów to spróbowałbym niższych SAE: ostrożnie na początek 5W30, jak nie będzie dużego zużycia to 0W30 i jak na tym nie będzie dużego zużycia, to 0W20.

W skrzyni biegów też planujesz wymianę?
 
Kurde, ten silnik od 10 lat nie miał tyle oleju, co dzisiaj mu wlałem ...
O jakości nie wspominając.
Spuściłem około 2.5L "cieczy" koloru coli wliczając w to 480ml płukanki (10 minut w silniku krążyła).
Sprawdzając poziom przy wyłączonym silniku, na bagnecie oleju nie było widać.
Dopiero uruchomienie silnika spowodowało, że coś chlapnęło na bagnet i można było zauważyć jego obecność.
Zaraz jadę trochę się pokręcić, ale silnik już swoje przejechał. To po prostu słychać w jego pracy.
 

Attachments

  • 20200620_160837.jpg
    20200620_160837.jpg
    3,5 MB · Odwiedzin: 250
  • 20200620_160303.jpg
    20200620_160303.jpg
    2,7 MB · Odwiedzin: 255
  • 20200620_160259.jpg
    20200620_160259.jpg
    3,2 MB · Odwiedzin: 258
  • 20200620_160255.jpg
    20200620_160255.jpg
    3,1 MB · Odwiedzin: 255
  • 20200620_160252.jpg
    20200620_160252.jpg
    3,9 MB · Odwiedzin: 258
  • 20200620_153547.jpg
    20200620_153547.jpg
    1,4 MB · Odwiedzin: 270
Last edited by a moderator:
Alladyn natychmiast gaśnie.
Co do opiłków, to olej czysty nie spłynął, ale czy to były opiłki?
Na drugim zdjęciu widać ile cząstek stałych osiadło na dnie pojemnika.

W każdym razie chyba na jednym płukaniu przed docelowym olejem zapewne się nie skończy.
Tak na szybko, trzeba wycieraczki naprawić i uszczelnić korek spustowy, bo znaczna część "poboru oleju" swobodnie sobie wycieka.
 
Last edited by a moderator:
Back
Top