• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Lanos 1.4 - przygody olejowe

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
D

Deleted member 6544987

Gość
Marka samochodu
Daewoo Lanos
Budżet/ile litrów
no limit
Styl jazdy
Silnik
1.4Pb + LPG
Data produkcji
nie wiem
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
10w30 do 15w40; chyba
Jaki olej masz obecnie
olej jest w silniku; chyba
Dzisiaj "kupiłem" Lanosa za ... butelkę wódki ;)
Serio! ;)
Samochód ma wytrzymać około roku.
Służył będzie jako jeździdło do nauki jazdy dla syna, który teraz robi prawo jazdy.
Poza tym będzie środkiem transportu dla "buraków, ziemniaków, cementu i innych mazideł" ;)

Z racji, że ostatnio (jakieś 1,5 roku) dość mocno siedzę na oil-club'ie, Lanos może się stać doskonałym obiektem testów i różnych prób.
Co byście zaproponowali?

Od siebie napiszę, że jak go jutro przywiozę, to zrobię podstawowe wymiany i naprawy, czyli zawieszenie, hamulce, tłumiki, może amory.
Ceny są bardzo niskie, więc nie odczuję tego.

Oczywiście olej do wymiany.
Plan mam taki:
- K2 na przepłukanie
- Dexos1 gen2 na około 100km (chcę się pozbyć tego oleju)
- jakaś "markowa" płukanka w celach "edukacyjnych"
- 5w40 Lotos/Orlen/Specol na pełny już interwał.

No i teraz czekam na Wasze propozycje :D
Zabawa może być przednia!
 
Testuj Pan jakiegoś Revline bądź inne polskie 5w40
Ja już przetestowałem Revline z rafinerii Jasło, bardzo dobry olej nie ubywa go nie zostawia nagarów. Półka podobna do innych rodzimych smarowideł czyli hydrokrak w cenie 50-60 zł.
Bardzo jestem ciekaw jak i inni jakie będzie ciśnienie na magistrali przy oleju 0W20 lub 0W16 w przypadku rozgrzanego silnika, obstawiam że na biegu jałowym zaświeci lampę alladyna.
 
Nie zaświeci.
Przejechałem nim teraz ~60km i ciśnienie oleju jest zupełnie wystarczające.
Dexos1 gen2, mimo że 5w30, to nominalne lepkości ma blisko 5w20.
Kontrolka ani razu nie zgasła z opóźnieniem.
Chyba spokojnie mogę lać 0w20.
 
Chyba spokojnie mogę lać 0w20.

1995, siedziba Daewoo Motors, Seul:

Zobaczycie do Lanosa nawet 0w20 będą lali, taki VW to dopiero za 25 lat będzie psychicznie gotowy na takie lepkości...

Tak było :D
 
I tak, po 60km od wymiany i płukanki, silnik nie wykazuje żadnych wycieków ;)
Poziom oleju się nie zmienił, więc albo za krótki dystans, albo ten pobór to przez "dziury".
Ale nie zrobiłem nic spektakularnego, bo ten samochód od nowości jeździł na ... 5w30 :)
(znalazłem faktury z przeglądów).
 
Może warto zamontować np czujnik temperatury oleju, byłoby można porównać temperaturę na różnych lepkościach/olejach.

Oczywiście jako ciekawostkę.
 
Też bym tak obstawiał, że dopiero minimum 1000km może nam pokazać, czy jakiś pobór jest. Zazwyczaj 1.4, oraz 1.5 8v i 16v nie miały tego problemu. Problem ze znikającym olejem miały podobno silniki 1.6 16v. Przy masie Lanosa, nie jeden mógł się na światłach zdziwić... ;)
 
Może warto zamontować np czujnik temperatury oleju, byłoby można porównać temperaturę na różnych lepkościach/olejach.

Oczywiście jako ciekawostkę.
A możesz coś zaproponować?
Z drugiej strony, temperatury z tego gruza mieć będą nijak do współczesnych silników.
 

Konkretnego rozwiązania nie podam, bo Lanosa nigdy nie miałem ale wątek był już poruszany. Podstawa filtra oleju -> adapter z czujnikiem -> na to filtr. Druga opcja to czujnik jako śruba spustowa w misce olejowej.

Kolega w Corsie wymienił oryginalny czujnik cisnienia oleju na czujnik ciśnienia z pomiarem temperatury. Też jakaś opcja.
 
Z drugiej strony, temperatury z tego gruza mieć będą nijak do współczesnych silników
Może być ciekawie w kontekście zejścia lepkością w dół oprócz ciśnienia oleju. Ten silnik to A13SMS chyba. Pojeździsz dłużej to zobaczysz czy nie cieknie gdzieś bokami bo 60km to mało aby coś zobaczyć.
 
Last edited:
Panowie, 0w20 musi poczekać ...
Zauważyłem dziwną przypadłość silnika - jak się rozgrzeje, to słabnie...
Podejrzewam znaczne zużycie. Pierścienie nie trzymają kompresji/silnik się nie uszczelnia na D1g2.
Chcę sprawdzić,czy wyższa lepkość coś pod tym kątem zmieni.
Druga sprawa, przejechałem około 100km i olej już łapie kolor miodu gryczanego = brązowieje.
Silnik jest zasyfiony i wymaga kilku zmian na wyczyszczenie.

Co byście zaproponowali?
Ja rozważam Orlen albo Lotos 5w40 a3b4. Obydwa analizowane na naszym forum.
Orlen trochę większa lepkość w 100C, Lotos ma opinię lepiej "czyszczącego".
C3 w ogóle rozważać pod katem mycia silnika?
 
Pierwsze pomiar kompresji.

Chociaż też płukanie i skrócone interwały powinny pomóc.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Nie no, raczej chodziło mi o takie po 5000km + płukanka. Ale najpierw, jak masz możliwość, to zmierz mu faktycznie kompresję.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top