• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Leon 1.4 TSi 125KM - prośba o pomoc w doborze

miroslawbaka

Użytkownik
Samochód
Seat Leon
Marka samochodu
Seat Leon
Budżet/ile litrów
100/4
Styl jazdy
Silnik
1.4 Tsi
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
vw 502
Jaki olej masz obecnie
Castrol 5W30
Auto jak w temacie, świeżo kupione, na 99% bez GPF; nie wiem czy bierze olej - poprzedni właściciel zapewniał, że nie, no ale wiadomo jak to bywa z zapewnieniami sprzedających ;)
Mój plan jest następujący: zrobić chip (150-160KM) i po tym zabiegu zmienić olej, a następnie robić to co 10-15k km. Uznałem, że:
a) lepiej kupić tańszy olej z normą vw 502 (producent dopuszcza 502 przy wymianie co 15k lub 504 przy 30k) i zmieniać go częściej niż zaleca producent (szczególnie że filtr kosztuje 15 zł, a samego oleju jest stosunkowo niewiele - ok 3,6l);
b) przed wymianą zrobię płukankę, a po wymianie dodam ceramizer (przebieg auta to 60k km, ale olej wymieniany zgodnie z zaleceniami, czyli miał dopiero ledwo 2 wymiany :( );
c) ze względu na chip i temperatury w lecie sięgające spokojnie po ~35 stopni C w cieniu, lepszym wyborem będzie 5w40.

Dobrze myślę? Jeśli tak, to jakie oleje w tym gigantycznym budżecie brać pod uwagę? Lotos, Mannol, Specol, K2? Czy może pozostać mimo wszystko przy 5w30?
 
Last edited:
Źle myślisz. Mój już jest po drugim chipie, miałem pełny rozstrzał lepkościowy olejow, co widać w podpisie, różnice znikome. Pozostań przy olejach 0/5w30, chcesz tanio, to niech będzie Lotos, albo Specol 504/507 i zmiany co 10 kkm. Oleju wchodzi ponad 4 L, ja wlewam u siebie 4,3-4,4 L.
Płukanka obowiązkowo.
 
W normie 502 Lotos Synthetic 5w40, ale lepiej zalej sobie Lotos Aurum/Synthetic 5w30 504/507 lub Orlen ME V 5w30, podobne pieniądze wychodzą aktualnie. Na pierwszą wymianę proponuję zalać sam olej bez dodatków, zobaczysz w jakiej kondycji jest motor, potem na następny interwał zastanowisz się dodatkiem do oleju. Przed wymianą zamiast dodatku zainwestuj w "lepszą" płukankę typu AR2820, Oilem, Xado Total lub VitaFlush. Na nich możesz nawet lekko pojeździć przed wymianą oleju, żeby lepiej swoją robotę zrobiły.
Olej zmieniaj wedle uznania, ale proponowałbym interwału 10tkm nie przekraczać.
 
Źle myślisz. Mój już jest po drugim chipie, miałem pełny rozstrzał lepkościowy olejow, co widać w podpisie, różnice znikome. Pozostań przy olejach 0/5w30, chcesz tanio, to niech będzie Lotos, albo Specol 504/507 i zmiany co 10 kkm. Oleju wchodzi ponad 4 L, ja wlewam u siebie 4,3-4,4 L.
Płukanka obowiązkowo.
Albo Orlen.
Post automatically merged:

A te oleje mannola z estrami złe? Czy jeden kij, więc lepsze polskie?
Jak widać marketing z estrami działa.
 
Jak widać marketing z estrami działa.
Działałby, gdybym bez zastanowienia kupił. A tu co najwyżej sprawił, że jako laik zadałem pytanie, więc trochę chyba jednak przesadzasz.
@Kaczorek79 a przy okazji zapytam o chipa, bo widzę że silnik ten sam lub podobny. Czytałem że 160KM to raczej max bez zmiany sprzęgła, a widzę że masz więcej - zmieniłeś sprzęgło, czy jednak nie ma problemu? Czy spalanie przy tym samym stylu jazdy wzrosło?
 
Last edited:
Ja to bym się przy TSI trzymał normy 504/507. Zmieniaj olej od razu, dobra płukanka zamiast ceramizera i jedź dopiero na ten chip. Interwały skróć do 10k kilometrów. Mannol to ekhm.. lepiej już Lotos 504/507.
 
Działałby, gdybym bez zastanowienia kupił. A tu co najwyżej sprawił, że jako laik zadałem pytanie, więc trochę chyba jednak przesadzasz.
@Kaczorek79 a przy okazji zapytam o chipa, bo widzę że silnik ten sam lub podobny. Czytałem że 160KM to raczej max bez zmiany sprzęgła, a widzę że masz więcej - zmieniłeś sprzęgło, czy jednak nie ma problemu? Czy spalanie przy tym samym stylu jazdy wzrosło?
Zadziałał bo skojarzyłeś, że w Mnnolu są estry.
 
Zadziałał bo skojarzyłeś, że w Mnnolu są estry.
Przyznaję się do winy, czytam opisy produktów (nie tylko mannola) i jak czegoś nie jestem pewny to pytam/szukam wyjaśnienia. Marketingowcy ponieśli spektakularną wygraną. Co prawda nie kupię ich produktu, ale wygrana to wygrana.
 
Last edited:
@miroslawbaka Tak, silnik taki sam, tylko Twój ma euro 6, mój euro 5 i różnica jest jedynie w pompie paliwa, reszta gratów w słupku i osprzęcie bez zmian, turbo, sprzęgło, skrzynia te same.
Najpierw robiłem chip na 160@250. Po ok 30 kkm sprzęgło zaczęło się poddawać (delikatne uślizgi na 6 biegu przy 2200 rpm), po wymontowaniu okazało się, że ma nominalne wymiary i nie widać oznak zużycia. Po prostu za słabe. Włożyłem większe bez żadnych przeróbek, potem zmieniłem turbo na większe i kolejne strojenie na 176@302. Choć z porównania z inną hamownią mam powody twierdzić, że hamownia u tunera zawyża o 5%, więc jest obecnie niecałe 290 Nm i niecałe 170 KM. Tak też wylicza mi z logów na kompie.
 
Przy normalnej eksploatacji nic nie wzrosło. Dopóki nie używasz "gratisowych" niutonometrów z programu, paliwo jest dawkowane, jak wcześniej. Trasa autostradą ze średnią V=140 przed i po chipie dała ten sam wynik spalania. Pomiary na drogach krajowych bez pośpiechu też, bez problemu mogę zejść poniżej 5/100.
Natomiast deptanie po drogach szybkiego ruchu owszem, pokazuje wynik 0,5-1 L/100 więcej, ale to głównie przez momenty przyspieszania.
Nie ma nic za darmo, a przyjemność i bezpieczeństwo w niektórych przypadkach to rekompensują.
 
Super, bo martwiłem się trochę czy przy takim zwykłym (takim samym) użytkowaniu nie wzrośnie, ale mnie uspokoiłeś. Z tego co rozumiem, to jak przekażę chiperowi uwagę żeby nie przekraczał tych 160KM to powinno być ok względem sprzęgła? Bo czytałem że te wersje 150KM mają wszystko tak samo, włącznie ze sprzęgłem. Auto świeżo kupione więc wolałbym uniknąć kolejnych wydatków typu nowe (większe) sprzęgło :)
 
Wersje 122 i 125 mają sprzęgło 220 mm, wersje 140 mają sprzęgło 230 mm, a wersje 150 mają sprzęgło 230 mm z dwumasą. Do tych słabszych LUK robi większe 230 mm i pasuje p&p. Taka różnica:
20220107_145707.jpg
Spokojnie, nie tuner robi okolice 260 Nm, moc to efekt uboczny momentu, a sprzęgło cierpi najbardziej w okolicy 2200 rpm z pedałem w podłodze. W sumie pierwszy chip robiłem przy 90 kkm, sprzęgło wymieniałem przy ponad 120 kkm, ale na upartego to i do 140 kkm by dojeździło, tylko już nie na stage 2.
 
Last edited:
Uciągnie, wiele osób jeździ po chipie. Tu bardzie chodzi o moment obrotowy i jego narastanie z niskich obrotów, żeby nie było zbyt gwałtownie.
 
Back
Top