• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Leon 1.4 TSi 125KM - prośba o pomoc w doborze

miroslawbaka

Użytkownik
Samochód
Seat Leon
Marka samochodu
Seat Leon
Budżet/ile litrów
100/4
Styl jazdy
Silnik
1.4 Tsi
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
vw 502
Jaki olej masz obecnie
Castrol 5W30
Auto jak w temacie, świeżo kupione, na 99% bez GPF; nie wiem czy bierze olej - poprzedni właściciel zapewniał, że nie, no ale wiadomo jak to bywa z zapewnieniami sprzedających ;)
Mój plan jest następujący: zrobić chip (150-160KM) i po tym zabiegu zmienić olej, a następnie robić to co 10-15k km. Uznałem, że:
a) lepiej kupić tańszy olej z normą vw 502 (producent dopuszcza 502 przy wymianie co 15k lub 504 przy 30k) i zmieniać go częściej niż zaleca producent (szczególnie że filtr kosztuje 15 zł, a samego oleju jest stosunkowo niewiele - ok 3,6l);
b) przed wymianą zrobię płukankę, a po wymianie dodam ceramizer (przebieg auta to 60k km, ale olej wymieniany zgodnie z zaleceniami, czyli miał dopiero ledwo 2 wymiany :( );
c) ze względu na chip i temperatury w lecie sięgające spokojnie po ~35 stopni C w cieniu, lepszym wyborem będzie 5w40.

Dobrze myślę? Jeśli tak, to jakie oleje w tym gigantycznym budżecie brać pod uwagę? Lotos, Mannol, Specol, K2? Czy może pozostać mimo wszystko przy 5w30?
 
Last edited:
To proponuję jednak sprawdzić. Silniki 122 i 125 KM pracują na doładowaniu 0.8 bar według manuala, 0.7 bar według moich danych, a silniki 140 i 150 KM pracują na 1.2 bar, ale mają większe turbo i są odprężone w stosunku do słabszych o 0.5 stopnia. Przez sam stopień sprężania, gdyby podać 1,2 bar do słabszych wersji, to wyjdzie ok 270-280 Nm. 1.4 bar, to jednak dość dużo na małe turbo, ale moim zdaniem nierealne, bo widzisz, ja wsadziłem to większe dla bezpieczeństwa u siebie i tuner wystroił na 1.3 bar, co dało wyższe wartości momentu i mocy.
Będziesz miał okazję i czym, to zerknij, da to jakieś doświadczenie.
 
@Kaczorek79 zapytałem o to co napisałeś, odpisał że to zupełnie inne turbiny (choć w sumie to właśnie napisałem :D ) i to jego przestrojenie jest na 100% bezpieczne. Teraz to i tak chyba pozostaje tylko zaufać, przecież nie pojadę z reklamacją, że ma zmienić na mniejsze (pewnie musiałbym za to normalnie zapłacić).
 
Oczywiście, tak z czystej ciekawości chciałem wiedzieć, ile tam Ci dmucha. Choć ja osobiście uważam, że mniej ustawił, niż 1.4 bar, bo przy takim, to już konkret z tego silnika idzie.
 
@Kaczorek79 wiem, że nie w temacie i mam nadzieję, że admini zrozumieją, ale korzystając z okazji chciałbym zapytać o świecę. Jakich użyć najlepiej (różnice w cenie nie są duże)? Jak często wymieniać? Razem z cewkami od razu? Całe życie na dieslu gdzie nie martwiłem się takimi rzeczami, a na samych mechaników nie chcę liczyć, bo oni różne bzdury gadają (jak np. to, że płukanki złe).
 
@marik1234 admin jest tylko jeden.

Po za tym nie rozumiem czemu wiedząc, że to nieodpowiedni dział, nie twój wątek zadajesz właśnie tu to pytanie. Można po przez PW lub wątku o świecach zapłonowych.
 
Nie ma co się obrażać tylko najlepiej założyć wątek do swojego samochodu. W swoim OP może pytać o dużo więcej niż tylko olej.
 
Back
Top