• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Lotos Semisynthetic 10W-40

A wlyszkow pisał, że API SN wymaga poniżej 800ppm fosforu. Więc jak to jest z tym SN bez zmiany pakietu?
 
Co drugi olej z SN ma przekroczony fosfor
 
Zapomnieliscie o jednej waznej kwestii:

1594141717790.png
 
Czyli ten lotos napewno nie ma normy sn ,dobrze myśle.
 
Czyli ten lotos napewno nie ma normy sn ,dobrze myśle.

Źle :p W tabelce 10W-40 łapie się pod "other viscosity grades" wiec nie ma dla niego limitu poziomu fosforu. Może mieć dowolny.
 
Mnie również przypomina troszkę Totala 7000 10W40.

Fajnie to wygląda i gdyby mnie naszło na płukankę długodystansową, to wiem, co brać.

Olej sam w sobie bardzo spoko, jak na 10W40 i widać, że warto stawiać na sprawdzone, certyfikowane i duże koncerny. Szczególnie nasze, krajowe.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Robiąc przegląd rynku pod kątem najkorzystniejszych cenowo pod względem oferowanych parametrów 10W-40 rzucił mi się w oczy Texaco Havoline Extra. Niewiele droższy od tego Lotosa, a ma i API SN, i niższą temperaturę płynięcia i Chevron robi to na bardzo czystej grupie II (ISOSYN), a nie jak reszta na standardowym minerale z kapką syntetyku hc.
 
1. Lotos także w nowej produkcji ma API SN (pomijam, że np Orlen juz dawno ma API SN 10w40 MaxExpert)
2. Nie wiem z czym porownujesz temp. płyniecia Lotosa (podejrzewam, że z karty) ale zeby je porownac trzeba by zbadac Lotosa Temp plyniecia wg tej samej metody co Texaco. Dane z karty producenta można sobie darować
 
Rosjanie badali ten dokładnie olej Texaco - jako świeży i zużyciówkę, i temperatura płynięcia wyszła im dokładnie jak z karty (+/- 2% odchylenia. Także w przypadku jednych producentów jak to napisałeś "można sobie darować" deklarowane parametry, a innym być wdzięcznym że łaskawie wskazali, że ich wyrób spełnia "nie niższe/wyższe niż". Texaco ma zatwierdzenie MB 229.3, a Lotos MB 229.1 dla oleju klasy API SL, nie SN. Wersja SN nie posiada żadnego zatwierdzenia daimlera.
 
Nie rozumiem sensu wychwalania texaco w wątku o lotosie. Jeśli ten texaco to jedyny lepszy olej od lotosa w klasie 10W40 to i tak jest super:)
 
Chłopaki reklamuja konkurencje
 
Nie mam nic wspólnego z Texaco, za równie dobry olej uważam Shella HX7 w tej lepkości. Również Eni iSint 10W-40 wygląda nieźle. Moje obiekcje odnośnie oleju Lotosu wynikają nie z tego, że jest to zły olej, tylko kultywując trend patriotyzmu gospodarczego mam wrażenie że następuje odwrócenie trendu, który obserwowany był kiedyś. Parę lat temu panowała duża nieufność wobec produktów rodzimych i w powszechnej opinii uważano je za ustępuje zachodnim, czy szerzej zagranicznym.
Przebadany tu olej spełnia standardy dla swojej lepkości i nic poza tym. Nie ma tego waloru ekstra, który powodował by, że nie warto dopłacić do droższej o 10-20% konkurencji zachodniej. Więc jego cena jest skalkulowana dokładnie jak za każdy inny standardowy olej w tej lepkości. Polecani przeze mnie producenci oferują oleje spełniające nowsze normy, w tym API SN, MB 223.3 itd.
Nigdy nie handlowałem olejami i nie mam tego w planach. Interesuje się tematem od blisko 10 lat i postanowiłem się podzielić takim swoim spostrzeżeniem. To, że rozpanoszenie się handlarzy na forach spowodowało podejrzliwość wśród użytkowników absolutnie rozumiem, bo jest to plaga i polecanie wynikające z chęci sprzedaży swojego asortymentu jest zupełnie czym innym motywowane. Ja do tej kategorii się nie zaliczam.
 
Przebadany tu olej spełnia standardy dla swojej lepkości i nic poza tym
jak praktycznie wszystkie 10W40. Uważam, że doktoryzować się między olejami 10W40, to delikatnie ujmując strata czasu i energii... A to, czy wybierze się olej X, czy Y z tej lepkości, to ma już znaczenie zerowe. Ważne, żeby mieć na uwadze, żeby taki olej zmienić po 8-9 tysiącach. Tosą lepkości DOPUSZCZONE jeszcze w starszych generacjach silników, ale już od dawna nie zalecane na pierwszy wybór. Disiaj taki olej się wybiera do duetu z płukanką długodystansową, która lepiej współpracuje z grupą II.
 
Sa na rynku SAE 10W-40 bazujace na III-ciej grupie, ale to nie ma zadnego znaczenia. Sugeruje wrocic do tematu rozmowy tzn. o Lotosie.
 
Lepkość oleju dobiera się wg. zaleceń producenta oraz warunków eksploatacji. To, że 10W-40 są olejami z poprzedniej epoki, nie ulega najmniejszej wątpliwości, niemniej jeśli ktoś ujeżdża auto (np. ja), gdzie taka właśnie lepkość była rekomendowana przez producenta oryginalnie, to taką należy w większości przypadków lać. To że współczesne narzędzia doboru uwzględniają zmianę ekonorm i tam gdzie producent auta podawał oryginalnie 10W-40, teraz wskazują 5W-30 to temat wielokrotnie tu na forum poruszany.
Natomiast słusznie napomniany przez @poziom1989 wracając do tematu Lotosu, to jest to standardowy olej 10W-40, dokładnie analogiczny jak 95% produkcji w tej klasie lepkości na rynku. Niczym się nie wyróżniający. Ani przebadanymi parametrami, ani normami, ani ceną, ani kosmiczną technologią. Jak ktoś żywi ciepłe uczucia do marki, to kupi, tym bardziej że tego w API SL na półach w marketach będzie pewnie zatrzęsienie.
 
Imho analiza była zrobiona jak inne polskich olejów aby dobitnie się przekonać z czym mamy do czynienia pod kątem jakości ponieważ polskie oleje to jeszcze nadal zagadka dla wielu. Jak widać wyszło dobrze także na tle konkurencji i o to chodziło. Ten kto kupuje taki olej praktycznie wcale nie będzie zwarzał na to jakie ma API ponieważ te oleje są stosowane do starszych generacji silników dla których max było SL może.
 
Interesuje się tematem od blisko 10 lat i postanowiłem się podzielić takim swoim spostrzeżeniem.

Imho - Fajnie, że chcesz podzielić się swoimi spostrzeżeniami. Ale dla tych spostrzeżeń wlasciwy byłby dział "dyskusje ogólne" ;)
 
@Alex próbujesz udowodnić że jednak konkurencja jest dużo lepsza bo API i Aprobaty 229.3 i kilka innych, może po prostu im na tym nie zależy, przykładem jest seria Aurum . Spójrz na zalecenia starych aut gdzie często jest API SG bądź niżej . A3/B4 także to super staruszek nie jest .
 
Back
Top