• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Lotos Synthetic Plus 5W40

Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Ten temat mnie również interesuje, Ca jest jednym z połączeń chemicznych, dlatego widzimy go na analizie. Ale co jest oprócz tego? Nie mam pojęcia...
 
To jeszcze odnośnie wapnia, w starszych recepturach są stosowane związki, które dają więcej popiołów, za to w nowszych recepturach np. w C3 są już inne...bardziej eko, ale nadal spełniają swoje przeznaczenie.
 
Ja osobiście w silniku Hondy Cr-v 2.0 benzyna z 2009 roku NIGDY nie używałem oleju full saps, a instrukcja taki przewiduje. W aso lany bym shell 5w30 ect do ok 140 000km, pozniej lalem juz wszystko chyba co mozna kupic, w lepkościach 5w30 i ostatnio, jako, że samochód ma już 500 000km , 5w40. Silnik jest czysty jak łza, od 170 000 na gazie, pobór oleju, 0,5 litra na 10 000km. Żadnych problemów z silnikiem ani osprzętem, sondy i kat fabryczne, egr także. Nie widzę potrzeby lania full saps. Takie moje zdanie :)))


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Tak że dodam dla zwykłego kowalskiego to Shell ultra i lotos po analizie wyglądają tak samo . Tyle że shell na gtl i dodatek moli

Dodano po 4 minutach 57 sekundach:
I z czystej ciekawości gdzie wskaźnik lepkości ?
 
[mention]poziom1989[/mention] ty chyba siedzisz na niemieckim forum. Wrzuć wyniki analizy Lotosa i Orlenu. Ciekaw jestem, co koledzy powiedzą na temat tych olejów. Myślę również, że spokojnie można się pochwalić i napisać, że oleje te kosztują w okolicach 12 euro za 4L.
 
A co moga powiedziec ? Ameryki nie odkryja. Juz nie jestem tam aktywny od kilku miesiecy.
 
Możesz zrobić reklamę rodzimym firmom ;)
 
No dokładnie, Polacy nie gęsi i swój olej też mają

No, ale jeśli się tam nie udzielasz, to sprawa zamknięta.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
No fajnie by było znać zdanie innych . Jak Niemcy są zachwycone Mannolem to od Lotosa/Orlena powinni dostać orgazmu :D
 
Lotos to jako ciekawostka, ale o ile pamiętam Orlen ma sieć stacji w DE pod nazwą Star i linie olejów z tym brandem https://www.star.de/shop/motorenoele/star-platin-longlife i można przyjąć że to to samo, Mannol to inna liga bardziej okręgowa ;)
 
Panowie tak zerkam sobie na analizę tego Lotosa i przypomniała mi się analiza Motul X -CESS 5w40 z 2019. Te oleje to klony... Przy czym Lotos ze względu na cenę jest bardziej konkurencyjny. Co o tym myślicie?
 
A gdzie masz tą analizę Motula?
Same dodatki to nie wszystko.
Równie ważna, jak nie ważniejsza jest baza.
Lotos jest dobrym olejem, ale motul może mieć "lepszą" bazę, więc ...
 
SACZI na oil club ru zerknij z 22 lutego jest analiza, tbn badany tą samą metodą i jest widmo. Te oleje to na prawdę klony (tbn praktycznie taki sam, lepkości takie same, pakiet dodatków prawdopodobnie ten od Infineum P6660), dlatego chciałbym, aby bardziej doświadczeni użytkownicy też do tego odnieśli się.
 
To świetnie!
Tylko przekonaj o tym większość użytkowników, którzy twierdzą, że Lotos/Orlen to syf i nie chcą tego w silniku, ale np o PMO to już bdb piszą ...
Pakiet dodatków faktycznie identyczny, ale widmo fouriera ma inną wartość piku na fali 722, przez co ciężko odnieść się do baz.
Inne laboratorium, inne wartości. Jedna i druga analiza pokazuje, że te oleje są oparte i HC, ale ja zupełnie nie potrafię nic więcej o bazie powiedzieć.

 
Ja już od dawna pisałem, że Motul to olej mocno przepłacony. W niektórych kręgach, jak to powiesz, czy napiszesz, to z góry jesteś napiętnowany.

Lotos ma bardzo fajną linię olejów. Cudze chwalicie, swego nie znacie.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
W jaki sposób wy chcecie z pomocą prostej analizy stwierdzić, czy te dwa oleje w 100% procentach zawierają identyczną formulacje ? Analiza daje nam tylko w pewnym stopniu pewność. Jeżeli widzimy te same aprobaty, rzeczywiście możemy w teorii wychodzić z założenia, że są identyczne, jeżeli zostały wyprodukowane zgodnie z recepturą. Z reguły to producenci dodatków dyktują warunki. Lecz można to tylko i wyłącznie stwierdzić jeżeli człowiek zna dokładne składy i posiada odpowiednią wiedzę.
 
No to mamy 2 bardzo podobne oleje - 2 kawałki stali o twardości HRC45.
Jeden kawałek pracuje dobrze nawet w 600C, drugi już odpuszcza się w 300C, mimo takiej samej twardości "na zimno".

Rozumiem, że nie jesteśmy w stanie na podstawie takich prostych analiz rozstrzygnąć, "który olejów jest lepszy"?
Porównanie mam nadzieje dobrze obrazuje problem.
 
Trzeba by zrobić kompletną analizę razem z chromatografem gazowym. No i mieć skalę porównawczą. Bo gorszy lepszy brzmi fajnie, ale gorszy lepszy od czego? Albo do czego? Wystarczy spojrzeć na analizę Orlena Pro którą zrobiliśmy ostatnio. Olej dobry sam z siebie. Ale do GDI już niekoniecznie, za to do MPI jak najbardziej. Jakby co porównać z olejem w formulacja SN+ który miałby odwrotnie to jak określić który jest lepszy?
 
Żadna analiza nie da nam 100% pewności, z jakim olejem mamy styczność. Jest tajemnica technologiczna, są w niej rzeczy, których nie odkryjemy analizą. Przykładem jest max life, który niczym szczególnym się nie wyróżnia, a jednak potrafi zmniejszyć znacząco konsumpcję oleju.

Druga sprawa - jeśli chodzi o oleje Full Saps 5W40, nie ma co oczekiwać cudów i fajerwerków.
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top