• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Lotos Synthetic Plus 5W40

Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Skąd wiesz, że u Ciebie Motul się nie sprawdził? Robiłaś analizy czy tak na oko? Ja do diesli lubiłem lać i X-Cessa, i 300V.
Nie robiłem analizy, były to jeszcze czasy ze nawet nie wiedziałem, że ktoś takie analizy wykonuje za niewielkie pieniądze. U mnie w jednym aucie objawiało się to tym, ze bardzo szybko tracił swoje parametry. Po pierwszych 3-4 tysiącach na bagnecie nic nie ubywało a poźniej w ciągu następnych 3-4 tysięcy 1,5 litra dolewki oleju. Do tego po jakichś 5 tysiącach kilometrów na Motulu po porannym rozruchu silnik bardzo brzydko pracował(nie wiem jak określić ten dzwięk, ale nie bylo to przyjemne dla ucha). Ja wiem, że każdy olej się zużywa, ale Motul robił to wyjątkowo szybko. I żeby nie było, to kupowałem Motula z różnych źródeł i za każdym razem było to samo. Tyle osób na forach chwaliło Motula, że myślałem, że to musi być dobry olej i ciągle go lałem. Po przejściu na inną markę przez cały okres 12 tysięcy kilometrów dolewam jakieś 300-400 ml i tyle. A poranny rozruch nie brzmi już źle.

300v osobiście nigdy nie stosowałem, ale mam znajomego związanego z motosportem, który narzekał na to, że bardzo przegrzewa się silnik na tym oleju. Osobiście tego nie sprawdzałem, ale nie mam powodu aby mu w to nie wierzyć.

Więc taki to moje doświadczenia z Motulem, może w innym aucie byłoby lepiej, ale raczej nie ponowie tego oleju skoro są znacznie lepsze ;)
 
No więc właśnie, kiedyś pisałem, że powinno się skończyć z wypisywanie "synthetic", "semisynthetic" itd
no powinno, ale prawo jest jakie jest i tego nie przeskoczymy. Musiałby powstać projekt ustawy, a czy to przegłosują, czy w ogóle poddadzą pod głosowanie? Komu to w Polsce potrzebne? Jeszcze by się okazało, że te wszystkie "syntetyki" to tak nie do końca...
 
Niestety nie, mało zostało na rynku tych prawdziwych olejów 100% PAO.
 
Panowie musimy stworzyć oddzielnny wątek do rozmów na temat Motula. Ja zauważyłem podobieństwo, przy czym sam mam bardzo pozytywne doświadczenia z Motulem:
- do kolegi bmw 318d zalewaliśmy Motula X-Clean 5w30 (samochód z chipem), był orlen 5w40, teraz Rowe 5W30 (który ma min 30% PAO), total i inne i jego opinia jest taka, że silnik najlepiej pracuje na Motulu (subiektywan praca silnika na gorąco, na zimno po odpaleniu i dolewki, kolega jest zielony w temacie olejów)
- leje Motula X-Cess 5w40 do silnika auta w rodzinie 1.4 BXW na LPG, na motulu jako jednym nie było dolewki na 12k km (auto ma teraz 190k przebiegu), wcześniej Valvo 5w40 synpower i Castrol 0w40 (oba a3/b4) i na tamtych dolewki wytępowały, praca silnika ok (+ delikatny "piston slaps" ;)
- Motula X-cessa zalałem do kolejnego golfa 5 1.4 80 koni, dolewek brak, opinia właściciela "super olej"
- Motula X-cessa poleciłem koledze do a4 2.8 w LPG, po zmianie pierwsza opinia: "super praca silnika, bardzo ładnie pracuje na zimno"
- Motula X-cessa zalałem teraz do auta żony, stary poczciwy silnik BSE 1.6, póki co za mały przebieg żeby coś stwierdzić, ale silnik na nim ładnie pracuje, chodź po korkiem na tym motulu ciagle masło, ale auto jeździ odcinki po 2 km, a dlatego silnika to chyba typowe.


Z jednej strony nie lubie bardzo Motula za to że nazywa te oleje 100% syntetykami i okłamuje ludzi, z drugiej strony to poczciwe oleje które ludzie na ogół chwalą, ja na tym oleju się jeszcze nie przejechałem, serwisuje teraz załóżmy 6sc samochodów i na prawdę co wymianę wlewam coś innego żeby mieć jakieś porównania, do Motula nie miałem żadnych zastrzeżeń (no i wiem że są podróbki więc zawsze staram się kupować od kogoś z certyfiktem). Jakie więc wady ma Motul? Że jest olejem HC?

Cena około 110 zł za tego X-cessa uważam za rozsądną, ale np taki Lotos który ma podobne parametry , a cenę atrakcyjniejszą mówi o tym, że Polacy potrafią stworzyć również bardzo dobre, konkurencyjne produkty.
 
W Selgrosie sprzedają tego Lotosa w zestawie 4+1 za 72zł. Ja się chyba skuszę, bo do mojego HDI w zupełności wystarczy.
 
Mały update, we Selgrosie we Wrocławiu kupiłem 5l za 67zł. Teraz trochę żałuję, że nie wziąłem drugiej bańki :confused:
 
Panowie a czy ten olej da rade w a4 quatro 1.8bfb
Poprzedni był elf nf i było ok.
 
@Hubert1
Bez problemów, załóż swój wątek dziale dobierz olej.
 
Lotos 5w40 - KLIK!
Powyżej wstawiam link, w którym to można znaleźć krótkie wideo jako dowód na czystość tego oleju :) z tego co przetłumaczyłem, w opisie podają, że przejechano 90tyś. km na tym oleju. Co więcej, na wschodzie chwalą nasze [polskie] produkty spod marki Lotos za brak podróbek, cenę i dobrą jakość. Coraz bardziej mnie ten Lotos przekonuje :D

Pozdrawiam!
 
W Polsce chwalą - eee, panie, syf, kiła mogiła, kto by to lał. Pokażą analizę - allleee, to polski, jakoś nie mogę się przekonać. Pochwalą w Rosji - ooo, dobra oliwa, coraz bardziej jestem przekonany. Może ja staromodny ksenofob jestem, ale coś mi tu nie gra jak Polacy przejmują się opinią Rosjan ;)
 
Jakby spojrzeć na mapę to dla Rosjan Polska jest na zachodzie;)

A wszystko co zachodu to lepsze.
 
Zobaczymy czy Meganka się z Lotosem zaprzyjaźni bo kupiłem na dwie zmiany :) Do tej pory był Elf lany.
 
Też zakupiłem Lotosa 5w40 do Dustera 1.6 z LPG. Moim zdaniem ten olej to taki złoty środek do silników zasilanych LPG. Są różne opinie odnośnie olejów do LPG jedni piszą, że taki olej powin mieć wysoki TBN, drudzy że nie koniecznie. Lotos ma TBN coś 9-10 czyli wysoko, ale bez przesady. Tak samo jest z popiołem siarczanowym, który w tym oleju wynosi coś koło 1,1.
 
Zrobiłby ktoś zuzyciowke Lotosa ? Dolozylbym się do analizy
 
Chciałbym po prostu zobaczyć jak się zachowuje po X kilometrach ;)
 
Zwróć uwagę, że tego typu mają sens tylko i wyłącznie w konkretnych jednostkach napędowych, służą do kontroli, aby zapobiec drogich napraw. Interesujący dla mnie jest FT-IR, następnie zobaczyć absorpcje pod kątem utleniania.
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top