• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mannol, Fanfaro oraz SCT - ogólna dyskusja

Chwyt marketingowy nic więcej. Jedyny olej z pod marki Fanfaro, który jest względnie sensowny to 6719, ale w tej cenie można dostać oleje bardziej pewnych i uznanych marek.
 
Ludki muszą jednak kupować fanfaro bo na półce w sklepie na mojej wichurze stoi, a np specola niestety nie ma.
 
Zagraniczna marka, na dodatek ładnie opakowana, więc ludzie kupują. Jak ktoś ma trupka z dwóch drzew i przystanku to się nie podnieca olejem tylko leje co tańsze znajdzie. A jak jeszcze "Made in Germany" i "pro" opakowanie to już w ogóle.

Specol u indywidualnego klienta ma małe szanse, bo jest polski, nieznany i brzydki. To już większość weźmie Lotosa czy Orlen, przynajmniej bańka ładna.
 
A jak jeszcze "Made in Germany" i "pro" opakowanie to już w ogóle

Ile osób tutaj się jara pochodzeniem oleju.

I jakby nie patrzeć znaczna część osób kieruje się wyglądem produktu. Jakie zaufanie ma wzbudzać produkt jak ktoś żałuje na grafika?
 
I cena 80 zł za 4 l

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
@Bodex Jak chcesz fajną puszkę to może ukraińskie XADO, które tak naprawdę jest robione przez Eurol tylko ma jakieś dodatki
od XADO.

Nawet ostatnio sprawdzałem, że kilka z nich jest w Bevo MB229.51 a merc chyba nie rozdaje za darmo aprobat.
 
A co powiecie na temat Mannola extreme 5w40. Na bańce dumnie piszę "ester", czy to tylko marketing? Cenowo niska półka, więc cudów się nie spodziewam. Czy to półka naszego lotosa, orlena, specola czy niżej?
 
Rosjanie zrobili analizę Mannol Molibden Benzin i to jest pierwszy komentarz za pośrednictwem wujka google:

"Mają albo Ester Legend bez estrów, albo Molibden Benzin bez molibdenu"
 
Oleje SCT są raczej nielubiane na forum, a tu taka niespodzianka.
1638987841604.png


Wcześniej o ile widziałem był specol.
@wlyszkow co cię skusiło
Czyżby ten legendarny
1638987997191.png
co do którego nawet nie ma pewności, że tam jest?
Czy może chęć pokazania, że nano C5 poprawi każdy olej?
 

Ten olej mam drugi raz i trochę znam akurat ten ich pakiet API SP i jest to co ma być a kropla estru czy PAO na mnie nie działa.
Głównie mam krótkie odcinki zimą i niższa lepkość się przydaje, stosowałem też w upały, z dodatkami i braku ochrony nie zauważyłem ani nawet ubytku
 
powiesz coś więcej @wlyszkow nt. tego oleju? jaka tam jest baza? jakie dodatki? czy w 0w20 będzie to samo?
 
Olej jak wiele innych w tej klasie, HC z kroplą ich dwuestru czy jest PAO tego nie wiem. Pakiet znam jest OK i nie widzę konfliktu z API SP, anty LSPI jest jak ma być.
0W20 jeśli API SP to powinien być ten sam pakiet dodatków.
W załączniku pakiet API SP Mannola z 0W20 7921
37206c064466747c2b24b5cd0533c704.jpg
 
Last edited:
Dziękuję bardzo!
 
A propos Mannola - tutaj 0W16 SP Hybrid z OILSYN nanoC5 FM w moim aucie (2.0 turbo GDI z GPF, automat) to pierwsza kontrola po ok 1500km zimą wygląda jak na obrazku. Ilość molibdenu jest lekko podbita przez poprzednika (Specola 0W-20 z dodanym AR9400 wtedy). Mimo sporo niższej lepkości/HTHS Mannola - poniżej specyfikacji dla tego silnika i nawet większej dawki benzyny w oleju - metali zużyciowych bardzo niewiele a 'panewkowych' metali kolorowych zupełnie brak. Ubytków/dolewek brak bo stan oleju nawet trochę wyższy przez paliwo. Przejazdy krótkie max 50km głównie miasto i okolice, czasami dynamicznie. Spalanie zgodnie z planem aby zimą nie było wyższe niż latem - wychodzi nawet minimalnie niższe niż na 0W-20 latem a inne oleje przekładniowe, ATF bez zmian od nowości. Elastyczność pracy silnika wg mnie lepsza niż na ww. poprzedniku 0W-20 o wyższej HTHS więc Mannol zostaje w silniku na dalsze testy i eksperymenty.
 

Attachments

  • Mannol 0W16 SP Hybrid z OILSYN nanoC5 FM.JPG
    Mannol 0W16 SP Hybrid z OILSYN nanoC5 FM.JPG
    92,5 KB · Odwiedzin: 252
Lubię takie eksperymenty ale przebiegi na oleju 3400 czy 1600km sa tez bardzo niewielkie i zużyciówka jest adekwatna do tych przebiegów. Jaka jest w tym zasługa dodatków? Patrząc na analizy UOA specola to chyba żadna. Może sa jakieś profity w mniejszym spalaniu czy elastyczności ale to chyba zależy czy ktoś chce to odczuć czy nie.
 
Wersja regeneracyjna nanoC5 była testowana w tym silniku jeszcze przed Specolem, w Mannolu była tylko dawka 'przypominająca' FM a znanej marki olej z ASO miał bez dodatków 14ppm żelaza i 7ppm miedzi po niecałych 1500km i wtedy na ogół był wylewany.

P.S. Specol 0W20 miał HTHS ok 2.9 a dla 0W16 przedział to 2.3-2.6 i tego dotyczył eksperyment głównie
 
Last edited:
Back
Top