recuperator
Nowy użytkownik
- Samochód
- Mazda MX-5 NC 2.5L
- Marka samochodu
- Mazda MX-5 NC
- Budżet/ile litrów
- 250/5L
- Styl jazdy
- Silnik
- Ford duratec 2.5
- Data produkcji
- auto 2008, silnik 2017
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Pobór oleju na 1000 km
- zero
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- od 0w-20 do 5w-30
- Jaki olej masz obecnie
- Shell helix ultra 5w30 a3/b4
Cześć,
Chciałbym dobrać najlepszy olej dla silnika w moim samochodzie.
Oryginalnie w aucie był silnik 1.8, aktualnie siedzi tam 2.5L z forda fusion (USA). Silnik kupiłem z przebiegiem 20 tysięcy mil i w środku wyglądał jak nowy, fotki w załączniku. Chciałbym oczywiście taki stan zachować jak najdłużej Jednostka napędowa to konstrukcja mazdy(MZR)/forda(duratec) i jest zmodyfikowana w stosunku do oryginału:
-ostre wałki rozrządu
-twardsze sprężyny zaworowe
-usunięte wałki balansu
-zmniejszona pojemność układu smarowania (z 5,4L do 5L- misa oleju z mazdy z powodu wzdłużnego napędu)
-przesunięta odcinka do 7500rpm.
Auto wyjeżdża na tor ok 10 razy w roku, gdzie nie jest oszczędzane, dlatego zależy mi na jak najlepszej ochronie silnika.
Aktualnie mam wlany Shell Helix Ultra 5w-30 a3/b4 i mam przejechane od wymiany silnika ok 6 tysięcy kilometrów, w tym trzy trackdaye, po ok 120km. Zastanawiam się nad oddaniem próbki oleju do analizy- co Wy na to? Aktualnie nie mam czujnika temperatury oleju, ale przy najbliższej zmianie oleju zostanie zamontowana podstawka z czujnikiem temperatury i ciśnienia.
Instrukcja obsługi z USA mówi, aby stosować olej 5w-20, jednak te same silniki na rynek europejski mają dopuszczone stosowanie 5w-30.
Interwały planuje co 6-10kkm, w zależności od eksploatacji. Z racji rocznego przebiegu w granicy 20kkm nie chciałbym wydawać na olej więcej niż 250zł/5L.
Poza torem wyścigowym samochód wozi mnie codziennie do pracy 20km w jedną stronę- samochód zawsze się dogrzewa, jazdy czysto miejskiej nie jest za dużo.
Na forum jest kilka wątków co to tej rodziny silników (silniki mazda/ford 1.8, 2.0, 2.3, 2.5 to ta sama konstrukcja), jednak żaden z nich nie jest eksploatowany w taki sposób.
https://www.oilclub.pl/index.php?threads/mazda-6-2-5-dobor-oleju.1504/
https://www.oilclub.pl/index.php?threads/ford-mondeo-mk4-2-0-duratec-z-lpg.980/
https://www.oilclub.pl/index.php?threads/mazda-mx5-2-0-ncfl-prht.2225/
https://www.oilclub.pl/index.php?threads/mazda-6-2-0-147km.2024/
Chciałbym dobrać najlepszy olej dla silnika w moim samochodzie.
Oryginalnie w aucie był silnik 1.8, aktualnie siedzi tam 2.5L z forda fusion (USA). Silnik kupiłem z przebiegiem 20 tysięcy mil i w środku wyglądał jak nowy, fotki w załączniku. Chciałbym oczywiście taki stan zachować jak najdłużej Jednostka napędowa to konstrukcja mazdy(MZR)/forda(duratec) i jest zmodyfikowana w stosunku do oryginału:
-ostre wałki rozrządu
-twardsze sprężyny zaworowe
-usunięte wałki balansu
-zmniejszona pojemność układu smarowania (z 5,4L do 5L- misa oleju z mazdy z powodu wzdłużnego napędu)
-przesunięta odcinka do 7500rpm.
Auto wyjeżdża na tor ok 10 razy w roku, gdzie nie jest oszczędzane, dlatego zależy mi na jak najlepszej ochronie silnika.
Aktualnie mam wlany Shell Helix Ultra 5w-30 a3/b4 i mam przejechane od wymiany silnika ok 6 tysięcy kilometrów, w tym trzy trackdaye, po ok 120km. Zastanawiam się nad oddaniem próbki oleju do analizy- co Wy na to? Aktualnie nie mam czujnika temperatury oleju, ale przy najbliższej zmianie oleju zostanie zamontowana podstawka z czujnikiem temperatury i ciśnienia.
Instrukcja obsługi z USA mówi, aby stosować olej 5w-20, jednak te same silniki na rynek europejski mają dopuszczone stosowanie 5w-30.
Interwały planuje co 6-10kkm, w zależności od eksploatacji. Z racji rocznego przebiegu w granicy 20kkm nie chciałbym wydawać na olej więcej niż 250zł/5L.
Poza torem wyścigowym samochód wozi mnie codziennie do pracy 20km w jedną stronę- samochód zawsze się dogrzewa, jazdy czysto miejskiej nie jest za dużo.
Na forum jest kilka wątków co to tej rodziny silników (silniki mazda/ford 1.8, 2.0, 2.3, 2.5 to ta sama konstrukcja), jednak żaden z nich nie jest eksploatowany w taki sposób.
https://www.oilclub.pl/index.php?threads/mazda-6-2-5-dobor-oleju.1504/
https://www.oilclub.pl/index.php?threads/ford-mondeo-mk4-2-0-duratec-z-lpg.980/
https://www.oilclub.pl/index.php?threads/mazda-mx5-2-0-ncfl-prht.2225/
https://www.oilclub.pl/index.php?threads/mazda-6-2-0-147km.2024/