• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Meguin Super Leichtlauf 5W-40

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Czy to prawda że ten LM Synthoil high tech, jak i meguin Super Leichtlauf zatykają katalizatory, i źle wpływają na gumowe uszczelniacze?
Tak mówi gość z tego filmu
 
To P (fosfor) w dużej mierze z pakietu dodatkow ma wpływ na to. A ten olej nie wyróżnia się pod tym względem. Jeżeli silnik nie pali w nadmiarze oleju to nie ma się czym przejmować, fosfor z ZnDDP jest już starym, ale i nadal skutecznym dodatkiem antyzuzyciowym.

Odnośnie kompatybilności z elastomerami, to już była mowa w temacie, producenci mają tą świadomość, dlatego stosuje się do oleju sporą dawkę chemii.
 
Jeżeli silnik nie pali w nadmiarze oleju to nie ma się czym przejmować
Mój silnik własnie przepala 0,5l/1000km, i mam zamiar wlać tego meguina :/
Post automatically merged:

Zrezygnować z tego oleju?
 
A znana jest przyczyna? Jakby nie patrząc każdy olej będzie szkodzić.
 
Przyczyna jeszcze nie znana :) podejrzewam pierscienie. wlałem 2500km temu płukanke dystansową archoil 2300, pojeżdze tak do wiosny, i mam płukanke oilem od włyszkow, puszcze ją na godzine i zobaczymy czy pobór się zmnoiejszy :) chciałem pózniej wlać meguina, i dodatkowo ceratec od LM :)
 
Może to głupio zabrzmi ale sprawdzałeś ostatnio sprawność katalizatora? Bo może martwisz się o coś co i tak juz nie spełnia swojej funkcji.
 
@Plywak Wywala mi non stop błąd katalizator 16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold, nie wiem czy to on winny, czy lpg ale nie chce go bardziej zapchać, A ten olej ma niby zapchać kata, czy co z nim zrobić?
 
Last edited by a moderator:
Ja bym sie nie sugerowal jego wywodami, zobacz sobie filmik o plukankach, kolejny youtuber pokroju lysego . Co ma zapchac kata ? Wszystkie fury z tym silnikiem jeżdżą pewnie na najtańszych full sapsach i znając zycie połowa lata na 10w40 i nic im nie jest . A co do kontrolki i błędu kata.. masz pewność ze kat wgl jest ? Czy strumiennica w kształcie kata jest założona
 
Z tym zapychaniem katalizatorów, to też trzeba patrzeć z przymrużeniem oka. Ważne, by często dać mu się wygrzać, a nie jeździć tylko w koło komina po 5, czy 10 km. Miałem wcześniej BMW z silnikiem 6 cyl, z normą emisji Euro4, z dwoma katalizatorami, pewnej zimy zachciało mi się instalacji Oil Catch Tank na odmie. W OCT zebrało się tyle wilgoci, że poziom skroplonej wody sięgnął otworów w pokrywce, przyszedł mróz -15 stopni i układ odmy zamarzł zatykając szczelnie silnik. Odpaliłem furę, pojechałem ze 3 km i silnik zgasł całkowicie się muląc, kilka sekund wcześniej pokazał mi w lusterku zasłonę dymną. Okazało się, że po zatkaniu odmy zaciągnął spływem z separatora olej z miski do kolektora ssącego i wpakował mi litr oleju w cylindry tak, że zablokowało tłoki. Olej, to nie żaden low, czy mid, tylko full saps Valvo VR1 5w50. Skończyło się wyciąganiem oleju z cylindrów strzykawką, następnie jazda przez ponad 200 km na wysokich obrotach, robiąc przy okazji chmurę dymu za autem. Olej kapał jeszcze z końcowej rury wydechowej pokonując drogę najpierw katalizatorów, później trzech tłumików. Po ponad 200 km wszystko wypaliło i wróciło do normy, a do katów zaglądałem endoskopem jakieś 60 kkm później i miały się dobrze.
 
podejrzewam pierscienie

to żaden olej ich nie uratuje, jeśli już są do wymiany. Jeśli są zablokowane, to płukankami i krótkimi interwałami je możesz rozruszać.

nie wiem czy to on winny, czy lpg ale nie chce go bardziej zapchać

LPG nie ma tu nic do rzeczy, a oprócz Kata, sprawdź jeszcze sondę lambda.

Jak czytam, że olej zapycha kata i degraduje gumowe uszczelnienia, to nie mam zamiaru nabijać gościowi wyświetleń. Następny "filozof" z pod remizy... Może mechanikiem jest dobrym, nie wiem, ale jak się nie zna na czymś, to niech się nie wypowiada, bo robi z siebie idiotę.

Może mu się za ciepłą czapeczkę ubrało i coś się pomyliło Katalizator - DPF\FAP. Tyle, że tutaj też, żeby olej zapchał filtr cząstek stałych, silnik musi pobierać olej w mocno zauważalnych ilościach i być lany Full Saps. Jak ktoś ma pierścienie sprawne, to i full saps nie spowoduje drastycznego zmniejszenia sprawności takiego urządzenia.

Co ma zapchac kata ? Wszystkie fury z tym silnikiem jeżdżą pewnie na najtańszych full sapsach i znając zycie połowa lata na 10w40 i nic im nie jest

Dokładnie. Nie nabijajcie wyświetleń.
 
@Kaczorek79 jakie BMW i skąd pomysł na oct? Jak nie ma bezpośredniego wtrysku to bez sensu zabieg
 
@lukaszewski e46 z M54. Wiele osób zakładało OCT do tego silnika, bo to generalnie zimne silniki i wiele wilgoci się zbiera. Producent wymyślił ocieplaną odmę dla zimnych krajów, co sprawdzało się i u nas, oraz wprowadził zmiany w sterowniku, żeby grzałka termostatu nie działała poniżej +9 stopni na dworze, co prowadziło do lepszego dogrzania oleju zimą. Ja oczywiście po tym incydencie wywaliłem OCT i dałem oryginalną odmę z ocieplaczem.
 
U mnie n53 w E90 i też mam sporo wilgoci w silniku :-( odma to śmieszny kapselek z kawałkiem gumowej membrany.. też myślałem nad oct, ale boje się właśnie zamarzania
 
A co do kontrolki i błędu kata.. masz pewność ze kat wgl jest ? Czy strumiennica w kształcie kata jest założona
są katalizatory na pewno, i to cztery :) auto ze szwajcarii w marcu przyjechało, to nie cebulandia że sie katy wycina ;P
 
@B32 Ten błąd często występuje przy nieszczelności w okolicach katalizatora. Obejrzyj dobrze obudowę, sprawdź czy pod osłoną termiczną jest wszystko szczelne. Oczywiście nie jest wykluczone, że sam wkład katalityczny nie spełnia już swojej roli.
 
U mnie n53 w E90 i też mam sporo wilgoci w silniku :-( odma to śmieszny kapselek z kawałkiem gumowej membrany.. też myślałem nad oct, ale boje się właśnie zamarzania
Chyba nie ma sie czego az tak bać. Kaczorek miał taka przygodę bo zapomniał opróżnić w czas OCT i tyle.
 
Chyba nie ma sie czego az tak bać. Kaczorek miał taka przygodę bo zapomniał opróżnić w czas OCT i tyle.
Zgadza się, całe 3 dni jeździłem z OCT od momentu zainstalowania. Może jakieś 200 km przejechane i skutecznie zapełniło go wodą
 
Panowie, tutaj jest mowa o Meguinie, juz zbyt duzy Off-topic.
 
Już jest :) czyli można zalewac bez obaw?
20200107_124310.jpg
 
Back
Top