• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Meguin Super Leichtlauf 5W-40

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
To jest praktycznie nowy silnik, ani tam nie ma co zbierać ten olej, ani nie dziwne, że nie ubywa.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
W Colcie Czt bardzo powoli ciemnial (typowe dla PAO), ubytków brak. Analiza zużyciowa jest dostępna na forum.

[mention]Zielony34[/mention] tutaj bardziej chodzi o utlenianie.
 
U mnie po 1000 km w silniku benzynowym z bezpośrednim wtryskiem jest już ciemniejszy niż tutaj na zdjęciu hmm
 
To typowe.

Dodano po 21 minutach 33 sekundach:
https://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=26&t=10&start=20#p7685

Powyżej 4 tysięcy.
 
[mention]Zielony34[/mention] nie nowy silnik ma już 11lat i nalotu 146k km jedynie głowia jest po regeneracji i wymianie uszczelniaczy
[mention]lukaszewski[/mention] różnica wtrysków, u mnie są jeszcze pośrednie
 
Czy ten olej nadał by sie do silnika audi 2.4 V6 AML? Na stronie producenta, w zakładce dobierz olej, nie pokazuje mi tego oleju :(
 
ok :) ale czemu mojego silnika nie ma wyszczególnionego?
Post automatically merged:

To jest odpowiednik
LM Synthoil High Tech
???
 
Last edited by a moderator:
ok :) ale czemu mojego silnika nie ma wyszczególnionego?
Jeśli mogę odpowiedzieć ja - pretensje miej do tego kto ten katalog tworzył. Wszakże ten olej posiada/spełnia normę VW 502.00 także dlaczego ma nie się nie nadawać? Do mojego Stilo JTD np. Shell zaleca jako najlepszy olej Shella 5w40 HX7, a dopiero w alternatywnych zaleceniach piszą o Shellu Ultra Helix 5w40, jeśli temperatura spadnie poniżej -15 stopni Celsjusza. Natomiast do Idei JTD (silnik ten sam, różnią się mocą jedynie) zalecany jest jako najlepszy wybór właśnie Shell Helix Ultra 5w40, gdzie u mnie był jako alternatywa. Także nie ma co się zbytnio sugerować tymi wyszukiwarkami, tzn. należałoby podchodzić do tego ze zdrowym rozsądkiem; pisałem o tym jakiś czas temu.

Z tego co wiem (bo miałem takie Audi kiedyś, też z silnikiem 2.4 V6 AML pod maską), wyszukiwarki zalecają przede wszystkim oleje o niskich lepkościach 0w30, 0w40 itp. Może to wynikać z tego, że wałki rozrządu w głowicy połączone są łańcuchem - czyli niejako mamy ten łańcuch rozrządu - i żeby szybciej olej dotarł do góry silnika zaleca się takie lepkości... ale to moje domniemania tylko, mogę się mylić :rolleyes: poza tym w tym modelu wchodził tak zwany Long Life i norma VW 503.00... stąd też pewnie takie lepkości... ale nie o tym temat.

Pozdrawiam i właśnie od tego mamy forum, żeby takie wątpliwości rozwiewać, mam nadzieje że coś pomogłem. :)
 
@B32 musisz także brać pod uwagę, że producenci już od lat odchodzą od PAO, oczywiście pisze o środkach smarnych, które bazują w 100%, ta baza olejowa jest dalej stosowana lecz aktualnie w dużej mierze HC i PAO, w różnych proporcjach. Dlatego ten olej nie posiada oficjalnych aprobat i zarazem jest nie widoczny w katalogu. Będzie tak długo sprzedawany dopóki będzie zainteresowanie.
 
@B32 musisz także brać pod uwagę, że producenci już od lat odchodzą od PAO, oczywiście pisze o środkach smarnych, które bazują w 100%, ta baza olejowa jest dalej stosowana lecz aktualnie w dużej mierze HC i PAO, w różnych proporcjach. Dlatego ten olej nie posiada oficjalnych aprobat i zarazem jest nie widoczny w katalogu. Będzie tak długo sprzedawany dopóki będzie zainteresowanie.
Czy jest róznica PAO a HC? Czy upierać się zeby kupic olej PAO, czy nie ma to az takiego znaczenia?
 
Nie ma. Wiadomo, bazy PAO z natury swojej będą lepsze niż HC, ale nowoczesne hydrokraki aż tak wiele im nie ustępują. Do tego stopnia, że z HC można robić oleje do pracy w warunkach arktycznych. W cywilnym, normalnie użytkowanym wozie nacisk na 100% PAO to fanaberia. Jak ktoś ma takową i chce PAO to nie ma przeciwwskazań, ale jeżeli po prostu szukasz dobrego oleju to baza nie ma znaczenia.

Osobiście w chwili obecnej większą uwagę przyłożyłbym do spełnianych przez oleje norm i jeżeli dostępne są analizy to sprawdziłbym pakiety dodatków. A jak są analizy zużyciowe to zerknąłbym na to jak olej zachowuje się w czasie. Baza to ostatnie na co bym patrzył.
 
W niektorych kwestiach HC nie dorowna PAO, no nie oszukujmy sie. To, ze HC przechodzi swobodnie wszelkie testy i bezproblemu otrzymuja aprobaty takie srodki smarne, tutaj sie zgodze, ze do cywilnego pojazdu w zupelnosci wystarczy.

Zalety w stosunku do HC:
- doskonale lepkosci w niskich temperaturach, co za tym idzie znakomite temperatury krzepniecia
- bardzo dobra stabilnosc termiczna i oksydacyjna
- jest bez S, N itp. wieksza czystosc silnika


PAO jest szeroko stosowane w lotnictwie, przemysle czy w wojsku. Takze w olejach przekladniowych np. skrzynie biegow turbin wiatrowych.
 
Pisałem to pod kątem środków smarnych do użytku w dupowozach, o olej do czołgu nikt tutaj raczej pytać nie będzie. Do zastosowań profesjonalnych to w większości PAO albo najwyższej jakości GTL Shella, pewnie też estry.
 
Dlatego tez podkreslilem, ze do cywilnych pojazdow HC wystarczy. I uzupelnilem skrotowo dodajac wiecej informacji, rownoczesnie porownujac.
 
A jak już przy porównaniach jesteśmy Panowie, to jak ma się oleje na bazie GTL do PAO?
Dzięki za odpowiedź :)
 

Czytałeś?
 
... Gdzieś mi umknęło :D nadrabiam zaległości, dzięki wielkie za pomoc !
 
Last edited by a moderator:
Back
Top