Zielony34
Użytkownik
- Samochód
- Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4\Honda CBF600S
Mamy zbyt wiele zmiennych w takich zabawach, aby można było jednoznacznie stwierdzić, że olej X 'płynie" lepiej od oleju Y. To z grubsza, jak porównanie olejów po kartach. Wiadomo, że tego nie robimy.
Druga sprawa, to wiadomo, że są pewne uśrednione parametry, w których olej o danej lepkości musi się mieścić. Może być tak, że inne partie Meguina i LM zachowają się na odwrót. O czym to będzie świadczyć? O niczym.
Trzecia sprawa, to takie zabawy w przelewanie lepiej, gdyby odbywały się w takiej samej temperaturze, jak były mrożone. To są mniej-więcej takie warunki w jakich wsiadamy po nocy do samochodu.
Czwarta sprawa - olej nie jest zaprojektowany, aby zmagał się z ochroną szkła, czy plastiku. Być może, gdyby to były rynienki metalowe, wyniki mogłyby być zupełnie inne.
Piąta i zasadnicza kwestia, która stoi ponad poprzednimi - pompa oleju. System smarowania nie działa na zasadzie przelewowej. Pompy o zmiennych wydatkach wydajnościowych i średnica kanalików i otworów przez które olej przeciska się pod wpływem ciśnienia, nabierając prędkości.
Gdyby się sugerować takimi różnicami w przelewaniu oleju, to mielibyśmy zimą plagę zatartych silników.
Testy laboratoryjne, aprobaty, certyfikaty. Reszta tego typu to zabawa.
Cenzor: bez takich wycieczek poproszę.
Druga sprawa, to wiadomo, że są pewne uśrednione parametry, w których olej o danej lepkości musi się mieścić. Może być tak, że inne partie Meguina i LM zachowają się na odwrót. O czym to będzie świadczyć? O niczym.
Trzecia sprawa, to takie zabawy w przelewanie lepiej, gdyby odbywały się w takiej samej temperaturze, jak były mrożone. To są mniej-więcej takie warunki w jakich wsiadamy po nocy do samochodu.
Czwarta sprawa - olej nie jest zaprojektowany, aby zmagał się z ochroną szkła, czy plastiku. Być może, gdyby to były rynienki metalowe, wyniki mogłyby być zupełnie inne.
Piąta i zasadnicza kwestia, która stoi ponad poprzednimi - pompa oleju. System smarowania nie działa na zasadzie przelewowej. Pompy o zmiennych wydatkach wydajnościowych i średnica kanalików i otworów przez które olej przeciska się pod wpływem ciśnienia, nabierając prędkości.
Gdyby się sugerować takimi różnicami w przelewaniu oleju, to mielibyśmy zimą plagę zatartych silników.
Testy laboratoryjne, aprobaty, certyfikaty. Reszta tego typu to zabawa.
Cenzor: bez takich wycieczek poproszę.
Last edited by a moderator: