• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Meguin Super Leichtlauf Driver 0W-40

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
W takim wypadku nie wiem czy warto zaryzykowac, używał ktos ten olej dluzej i może cos powiedziec z praktyki?
 
spokojnie.z 50 tyś km (albo więcej) zrobiłem starym dieslem z LM Diesel Synthoil i Megin w środku.
Uszczelki się nie rozleciały
 
To prawda, sama baza PAO utwardza uszczelki. Ale nowe oleje mają wiele dodatków ze te zjawisko niwelują ,więc lej bez obaw.
 
Mam takie chyba dość głupie pytanie. Jak osiągnięto te 0w względem wersji 5w w przypadku tego oleju? Gdzieś kiedyś czytałem (chyba forum alfy), że osiąga się to dodając depresatory co nie jest zbyt fajne. Co o tym sądzicie?
 
Nie, stosuje się inne oleje bazowe tzn. o niższej lepkości. Akurat PAO są najlepsze jeżeli mowa o parametrach w niskich temperaturach.
 
Czyli gadki o depresatorach to bzdury? Przynajmniej w przypadku tego oleju.
 
Akurat jak chodzi o Meguina, to między Leichtlauf 5W, a Driver 0W różnice są praktycznie znikome.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Czyli gadki o depresatorach to bzdury? Przynajmniej w przypadku tego oleju.
Dodaje się z reguły bardzo małą ilość, ale to w dużej mierze zależy od mieszaniny olejów bazowych, jaki będzie efekt końcowy. Przy PAO to nic nie zwykłego jak sięga - 60°C.
 
Mowa była o depresatorach:) Podobno robiły w alfach kuku. Niby olej 0w40 z takimi dodatkami szybciej spływa itp. W ogóle jest gorszy w porównaniu do 5w40 bez tych dodatków. Może stąd wzięła się legenda o tym jaki to 0w40 jest zły dla 1.8t i należy lać tylko 5w40.
 
Dlatego istotniejsza jest lepkosc CCS lub pompowalnosc niskotemperaturowa MRV.
 
W sumie dążę tylko do tego czy nie lepiej zamiast lać tego Meguina 0w wlać jakiegoś Ravenola VST do mojego podkręconego 1.8t. No ale to raczej nie miejsce na takie dyskusje.
 
Ten takze spokojnie sie sprawdzi, ale jak juz wspomniales. Odnosnie doboru oleju mamy inny dzial.
 
Im bogatsza baza PAO tym potrzeba stosowania "sztucznych" dodatków wpływających na lepkość (obniżających zwykle lepkość w niskich temperaturach) jest mniejsza bo naturalne właściwości baz PAO-syntetycznych powodują, ze nie ma takiej potrzeby. O uszczelki bym się nie martwił.
 
Czy ten olej może być bezpośrednim konkurentem do Amsoil European Car Formula 0W40? Zastanawiam się czym zalać 2 litrową benzynę Mercedesa już prawie wybrałem Amsoila a tutaj ten Meguin ciekawie wygląda... ;)

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka
 
Osobiście nie polecam... U mnie LM Synthoil 0W40 czyli bliźniak Meguina wytrzymał 8 kkm.
 
Jakąś analizę masz kolego czy było "słychać" że olej już jest przepracowany?
Pozdrawiam
 
@wojtas8408 na jakiej podstawie? Są analizy, gdzie po ok. 15 000 km trzymał parametry. Ale to zależy od jednostki napędowej, stylu jazdy itp.
 
Back
Top