• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mercedes-Benz B250 2.0T 211KM

Forest

Użytkownik
Samochód
Mercedes B250 211HP 7G-DCT 4Matic, VW Golf V GT Sport 2.0 TDI 170HP
Marka samochodu
Mercedes-Benz B250 W246
Budżet/ile litrów
250
Styl jazdy
Silnik
2.0 Turbo (Wtrysk bezpośredni)
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
MB-Approval 229.3 w górę i min. ACEA A3/B3 (z tego co widzę w apce Mercedesa z instrukcją).
Jaki olej masz obecnie
Niestety niewiem
Roczny przebieg jaki będzie pokonywany to ok 18tys km i tyle olej chciałbym, żeby wytrzymał. Jazda raczej spokojna po mieście 70%, trasa szybciej 30%. Dość często auto jest gaszone i odpalane, system Start/Stop w przyszłości zostanie wyłączony.

Zrobiłem mały rekonesans, ale jednak wolałbym jeszcze zasięgnąć Waszej opinii. Moje propozycję to:

  • RAVENOL SSL Fullsynth CleanSynto 0W-40
  • Amsoil European Car Formula 0W-40
  • NESTE PRO 0W-40
  • Extreme Lubricants A.M.G. VR2 GTI 5W-30
  • Valvoline European Vehicle Full Synthetic 5W-30
 
Z tym nie wytrzyma to nie przesadzaj, są oleje co w takim trybie użytkowania z palcem w rurze zrobią tyle i więcej. Tylko żaden nie spełnia wymaganej normy.

Jeżeli chcesz faktycznie zmieniać w takim trybie to wg mnie tylko Mobil 1 FS. Z olejów dostępnych w Europie do euro-silników w trybie LL ciężko będzie przebić Mobila. Tylko musisz kupić w pewnego źródła. Butikowe oleje do takiej jazdy bym sobie darował.

Niestety żaden Mobil 1 EP nie ma wymaganej normy.

Jeżeli chcesz któryś z tych co wymieniłeś to chyba tylko Neste bym zaryzykował, bo to olej z północy a oni tam eko-świry ciężkie więc może i to Neste 20000 kilometrów wytrzyma. Ale wątpię.

Amsoil ostatnio nie ma dobrej passy, chyba nawet tutaj były analizy zużytego który niespecjalnie wyglądał po niższym przebiegu niż twój planowany. Na BITOGu (taki amerykański odpowiednik oil-club) też ludzie trochę na nie narzekają.

Extreme to olej butikowy, jest spoko ale nikt gonna żywym organizmie nie testował w takich warunkach i raczej nie do takich był projektowany.

A Ravenola nie znam wiec sam raczej bym nie zalał, ale ktoś tutaj może mieć odmienne zdanie.
Valvo w teorii powinien być ok.
 
Ze względu na wtrysk bezpośredni nie szalał bym z ilością popiołów a w każdym razie brał to pod uwagę. Mobil nie jest zły i cenowo też atrakcyjny ale brałbym pod uwagę Neste Pro 0W40, Amsoila European Car Formula 0W40, Eurola Synergy 0W40, Ravenola SSL 0W40 i Millersa XFa 0W40.
 
Mobil ESP x3 0w40 też dobrze wypada, ale nie jest to już full saps, chociaż nie wiem czy ma to tak naprawdę jakieś znaczenie. Jest za to na bazie GTL, PAO i estrów, posiada molibden, sporą ilość boru i dobry poziom ZDDP jak na normę C3.
 
No powiedzmy, że przedstawię się na wymianę co 15k km. A co sądzicie zestawie Ravenol SSL 0W40 + AR 9200v2?

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka
 
Jak planujesz dać AR9200V2 to nie wiem czy faktycznie lepszą opcją nie będzie Mobil ESP X3 0W40 +AR9200V2 ale jak najbardziej taki zestaw będzie bardzo, bardzo mocny.
 
Dość słaba dostępność tego Mobila ESP 0W40. I jak jest to tylko w 1 litrowych butelkach. Jednak wolałbym 5L+1L i coś z łatwiejszym dostępem. Ravenol jest dość popularny, Eurol też jest w 5L baniakach.

Wysłane z HTC 10 [Tapatalk]
 
ESP nie ma normy MB więc i tak średnio się nadawał. Chyba, że autorowi na tym nie zależy.

Z zakupem FSa nie ma problemu i chyba jest do wyboru w 1, 4 i 5 litrowych butelkach.
 
Dość słaba dostępność tego Mobila ESP 0W40. I jak jest to tylko w 1 litrowych butelkach. Jednak wolałbym 5L+1L i coś z łatwiejszym dostępem. Ravenol jest dość popularny, Eurol też jest w 5L baniakach.

Wysłane z HTC 10 [Tapatalk]
U kolegaberlin widziałem ten olej w 5l, sam się nad nim zastanawiam na następne zalanie, z drugiej strony podobno 1l bezpieczniejsze w kwestii oryginalności.
 
ESP nie ma normy MB więc i tak średnio się nadawał. Chyba, że autorowi na tym nie zależy.

Z zakupem FSa nie ma problemu i chyba jest do wyboru w 1, 4 i 5 litrowych butelkach.
No raczej zależy mi na normie producenta. Więc ten ESP odpada. Ten FS będzie ok? Może jeszcze coś innego spróbować?

Wysłane z HTC 10 [Tapatalk]
 
Przecież Mobil 1 ESP X3 0w40 posiada normy mercedesa i zawartość popiołów ok 0.9%, gdzie FS ma aż 1.4%, trochę dużo jak na wtrysk bezpośredni.
 
Według specyfikacji to:

Mobil 1 ESP 0W40: MB-Approval 229.31, MB-Approval 229.51

Mobil 1 FS 0W40: MB-Approval 229.3, MB-Approval 229.5


Sorry bo jestem laikiem olejowym. Wyższa aprobata oznacza od razu obecność niższej aprobaty? :)
 
Peoszen
Przecież Mobil 1 ESP X3 0w40 posiada normy mercedesa i zawartość popiołów ok 0.9%, gdzie FS ma aż 1.4%, trochę dużo jak na wtrysk bezpośredni.

Yyyy... Czyli ja, posiadając BMW na bezpośrednim wtrysku, gdzie producent w książce serwisowej NAKAZUJE lanie oleju w normie BMW long life 04 lub long life 01 co mam lać? Przecież ll-01 to najczęściej oleje z wyższymi popiołami np Extreme Lubricants GTC lub Ravenol VST
 
Według wyszukiwarki na Mobile 1 do tego auta i tego silnika najlepszy wybór to Mobile 1 FS 0W-40 ;)


mobil1fs.jpg
 
Peoszen


Yyyy... Czyli ja, posiadając BMW na bezpośrednim wtrysku, gdzie producent w książce serwisowej NAKAZUJE lanie oleju w normie BMW long life 04 lub long life 01 co mam lać? Przecież ll-01 to najczęściej oleje z wyższymi popiołami np Extreme Lubricants GTC lub Ravenol VST
Tak z wyższymi, ale najczęściej do 1.15-1.20%, pewnie dlatego wiele marek olei nie dostało oficjalnej aprobaty ll-01 i ll-04, m.in za przekraczający popiół i noack.
 
Instrukcja Mercedesa podaje, że na krótki interwał 15000 km można lać wszystko z normą 229.3 od 0w30, poprzez 5w50, czy nawet 10w40, jak wiadomo, to są oleje full saps. Przy czym jest zapis, że dla paliwa z niską zawartością siarki (a więc Polska), lejemy olej 229.51 0w30, 0w40, 5w30, 5w40.
Mercedes na długi interwał 25000 km podaje tylko full saps 229.5 0w30, 0w40, 5w30, 5w40.
W ASO leją 5w40 229.5 do benzyniaków i 5w30 229.51 do diesla.
W BMW jest podobnie, silniki benzynowe na bezpośrednim wtrysku i podają, że można lać LL01 oraz LL04. Ja co prawda teraz zalałem LL04, ale zastanawiam się, czy następnej wymiany nie zrobię na jakieś 5w40 z LL01, pod warunkiem, że nie będzie przesadnie dużo popiołów.
Do autora: może tak Shell Helix Ultra 5w40 229.5 z nową etykietą? Popiołów ma 1,2%, bardzo mało wapnia, co zdaje się mniej zanieczyszcza komory spalania.
 
Niby tak ale też jestem zdania, że zbyt dużo popiołów przy bezpośrednim wtrysku to niezbyt dobrze. Tak 1,3 wg. mnie max a dobrze jest jak się w 1,1 mieści. Niektórzy producenci przy wtrysku bezpośrednim nakazują nawet olej z normą C3 ale jak widać w tym przypadku wystarcza norma MB 229.5. W przypadku nowszych silników Mercedesa jest już wymagana norma MB 229.51. Pytanie czy jak mamy zamiar zastosować AR9200V2 to użycie oleju z dużą liczbą popiołów jest uzasadnione bo tu chodzi o pakiet ochronny a w momencie zastosowania AR9200V2 przejmuje on w znacznym stopniu funkcje ZDDP. Osobiście jeśli miałbym zastosować AR9200V2 to bym wybrał ESP.
 
Back
Top