• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mercedes-Benz B250 2.0T 211KM

Forest

Użytkownik
Samochód
Mercedes B250 211HP 7G-DCT 4Matic, VW Golf V GT Sport 2.0 TDI 170HP
Marka samochodu
Mercedes-Benz B250 W246
Budżet/ile litrów
250
Styl jazdy
Silnik
2.0 Turbo (Wtrysk bezpośredni)
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
MB-Approval 229.3 w górę i min. ACEA A3/B3 (z tego co widzę w apce Mercedesa z instrukcją).
Jaki olej masz obecnie
Niestety niewiem
Roczny przebieg jaki będzie pokonywany to ok 18tys km i tyle olej chciałbym, żeby wytrzymał. Jazda raczej spokojna po mieście 70%, trasa szybciej 30%. Dość często auto jest gaszone i odpalane, system Start/Stop w przyszłości zostanie wyłączony.

Zrobiłem mały rekonesans, ale jednak wolałbym jeszcze zasięgnąć Waszej opinii. Moje propozycję to:

  • RAVENOL SSL Fullsynth CleanSynto 0W-40
  • Amsoil European Car Formula 0W-40
  • NESTE PRO 0W-40
  • Extreme Lubricants A.M.G. VR2 GTI 5W-30
  • Valvoline European Vehicle Full Synthetic 5W-30
 
Witam

Jeśli chodzi o silnik co w temacie (2.0T, wtrysk bezpośredni, turbo), który z poniższych olei byście zastosowali dla lepszej jego ochrony?
Jazda miejska i autostradowa. Żadnego upalania pod czerwone pole.
- Amsoil European Car Formula 0W40............MB 229.5
- Amsoil Signature Series 0W40.........................bez normy MB 229.5 ale zapewne mógłby ją spełnić lub przewyższyć
- Shell Helix Ultra 0W40 +AR9100...................MB 229.5
 
Druga opcja, dobrze przetestowany, z nowoczesnym pakietem i niskim popiołem w sam raz do DI.
 
Dziękuję. Rozumiem że nie ma się co obawiać brak normy MB, bo w sumie norma to kwestia kasy, a olej ponoć świetny. Silnik ma 35 tys km użytkowany w USA na oleju Mobil European (nasz FS) i paliwie coś ok Pb92, obecnie w Pl lane paliwo Pb98, olej jeszcze zalany w USA.
 
Back
Top