• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mercedes-Benz B250 2.0T 211KM

Forest

Użytkownik
Samochód
Mercedes B250 211HP 7G-DCT 4Matic, VW Golf V GT Sport 2.0 TDI 170HP
Marka samochodu
Mercedes-Benz B250 W246
Budżet/ile litrów
250
Styl jazdy
Silnik
2.0 Turbo (Wtrysk bezpośredni)
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
MB-Approval 229.3 w górę i min. ACEA A3/B3 (z tego co widzę w apce Mercedesa z instrukcją).
Jaki olej masz obecnie
Niestety niewiem
Roczny przebieg jaki będzie pokonywany to ok 18tys km i tyle olej chciałbym, żeby wytrzymał. Jazda raczej spokojna po mieście 70%, trasa szybciej 30%. Dość często auto jest gaszone i odpalane, system Start/Stop w przyszłości zostanie wyłączony.

Zrobiłem mały rekonesans, ale jednak wolałbym jeszcze zasięgnąć Waszej opinii. Moje propozycję to:

  • RAVENOL SSL Fullsynth CleanSynto 0W-40
  • Amsoil European Car Formula 0W-40
  • NESTE PRO 0W-40
  • Extreme Lubricants A.M.G. VR2 GTI 5W-30
  • Valvoline European Vehicle Full Synthetic 5W-30
 
Panowie dajecie mi czadu :D Mętlik mam duży.

A może Penrite Enviro+ 5W-40? Ma aprobatę MB 229.51. Leję go teraz do drugiego auta jakim jest VW Golf 5 2.0 TDI. Miałbym tym samym 1 olej do dwóch samochodów i gitara :) Popiół w tym oleju 0,80.
 
Penrite Enviro+5W-40 to bardzo dobry olej i wg. mnie też się nada, zwłaszcza z Archoilem - bardzo dobrze sprawdza się z AR9100 ale z AR9200V2 będzie tylko lepiej. Jak byś potrzebował dobrej oferty (czy na Penrite czy Mobila czy coś innego) to daj znać.
 
@tomek evo - Penrite jest spoko olejem, ale jakimś wielkim cudem to on nie jest. Z AR czy bez to trzymanie go przez okolice 20000 kilometrów w silniku mi by się nie uśmiechało. Ale na miejscu autora bym skorzystał z oferty na Mobila :)

Przecież Mobil 1 ESP X3 0w40 posiada normy mercedesa i zawartość popiołów ok 0.9%, gdzie FS ma aż 1.4%, trochę dużo jak na wtrysk bezpośredni.

Racja, moja kulpa. Sprawdziłem na stronie mobila ESP, a nie ESP X3. Dzięki za sprostowanie. Z popiołami to chyba producenci sami nie wiedzą co chcą, dobrym przykładem jest moja Kijanka która teoretycznie potrzebuje C2, ale olejem "wzorcowym" jest olej markowany przez Kiję z popiołami 1,2 o ile pamiętam (w Europie niedostępny).

Według specyfikacji to:

Mobil 1 ESP 0W40: MB-Approval 229.31, MB-Approval 229.51

Mobil 1 FS 0W40: MB-Approval 229.3, MB-Approval 229.5


Sorry bo jestem laikiem olejowym. Wyższa aprobata oznacza od razu obecność niższej aprobaty? :)

Nowsza jest rozwinięciem starej, instrukcja chyba nawet mówi 229.3 albo wyższa.
 
Jasne, ze Penrite Enviro+5W-40 nie jest jakimś cudem ale biorąc pod uwagę, ze to olej C3 to naprawdę daje radę w naprawdę konkretnych furach. Mam Klienta, który miał Octavie 1.9 TDI wydłubaną na ponad 250 KM i lubił z tej mocy korzystać. Motul ewidentnie nie dawał rady i się przypalał a po zmianie na Penrite spokój. Dużo osób leje też ten olej w naprawdę mocnych BMW zarówno diesla jak i benzynowych i sobie ludziska chwalą wiec jak ktoś potrzebuje naprawdę dobrego 5W-40 z C3 i jest w stanie zaakceptować dość wysoką cenę to Penrite Enviro+ 5W-40 jest dla mnie właściwym wyborem. Zresztą Kolega użytkuje ten olej w 2.0 TDI wiec coś tam na ten temat może powiedzieć.
Mobil ESP X3 0W40 jest w oficjalnej dystrybucji tylko w opakowaniach 1l. Jak ktoś potrzebuje pewnego źródła zakupu Mobila to służę pomocą bo wiem, że sa obawy o kupowanie mobila/ castrola i są to słuszne obawy bo to 2 najczęściej podrabiane marki.
 
Chyba zdecyduję się na Penrite Enviro+ 5W-40. Ułatwi mi to serwis obu maszyn. A co jak co ochronę silnik chyba będzie miał i tak niezłą. Penrite lipą żadną nie jest. Użytkuję 5W-40 z AR9100 w 2.0 TDI z DPF od kilku lat i jestem bardzo zadowolony. W przypadku zakupu 2 baniaków po 5L to mi wystarczy nawet na 2 auta ;)
 
Panowie a czy może być jakaś widoczna różnica w spalaniu paliwa między olejem 0W40 a 5W40? 0W40 zazwyczaj są reklamowane jako "Fuel saving", podobnie jak np. 5W30. Stąd moje pytanie.
 
Praktycznie nie zauważylna.

Ale należy brać pod uwagę, że nowoczesne receptury mają z reguły niższą lepkość w 100°C. Bliżej granicy SAE XW-30, właśnie ze względu na oszczędność paliwa.
 
Last edited by a moderator:
Więc ten Penrite Enviro+ 5W40 będzie dobry wyborem? ;)

Wysłane z HTC 10 [Tapatalk]
 
Planuję zakup z dodatkiem, ale AR9200V2.

Wysłane z HTC 10 [Tapatalk]
 
Imho 9100 lepiej z olejami C3 i pochodnymi, a 9200v2 z olejami fullsaps, chyba że niskopopiołówki mają nowszy pakiet z dużą ilościa boru - dość powszechny w normie 504/507 ale czasami idzie w parze z C3 - w tej ilości wspomaga ZDDP ale też TBN.
 
Myślę , ze w tym wypadku zarówno dodanie AR9100 jak i z AR9200V2 będzie dobrym wyborem. Gdyby to był diesle to bym się skłaniał w kierunku 9100 ale w tym wypadku AR9200V2 powinien się dobrze się sprawdzić.
 
Wpadły mi jeszcze w oko:

- Valvoline C3 MST 5W-40
- Eurol Fluence C3 5W-40

Parametrami podobne do Penrite a sporo tańsze. Co myślicie?
 
Last edited:
Jak chodzi o różnice w spalaniu, to mogę ci napisać na przykładzie 10W40 vs 5W40 = 0 różnicy w spalaniu :D

Między 0 a 5 będzie to samo.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Jeśli mam być dokładny to moim spostrzeżeniem po dokładnych obliczeniach na Valvo Max Life i Totalu 7000 .
Spalanie mam większe o 0,2-0,4 Litra na Totalu przy identycznej jeździe, więc tyci tyci więcej
 
valvo durabel 10W40 przy minus 30 stopni odpalał od razu, a petronas 5W40.....przy minus 5 stopni nie zakręcił lub ledwo kręcił silnik....i to nie wina akumulatora....
Najmniej spalał na Valvo właśnie...w mieście rekord...4.8 litra na 100 km...a fabrycznie 8.1 littra...
 
Back
Top