• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mercedes CLS 219 2005r 3.5 v6 benzyna

marian_olsztyn

Użytkownik
Samochód
Mercedes Cls 3.5
Marka samochodu
Mercedes Cls 219
Budżet/ile litrów
500zł/8l
Styl jazdy
Silnik
3.5 V6 272 km benzyna
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
229.5, 229.51
Jaki olej masz obecnie
liqui moly 5w40 leichtlauf
Dzień dobry,
Niedługo zbliża się wymiana oleju silnikowego.
Obecnie auto jest zalane liqui moly 5w40 leichtlauf. Samochod posiada instalację gazową. Bolączka tych aut jak się okazuje poza rozrządem i wycierający się wałkiem są ścierające się ściany cylindra. Auto przy rozgrzanym oleju co jakiś czas delikatnie postukuje-dla osób o słabszym słuchu odgłosy są nieslyszalne.
Z racji iż auto posiada instalację gazową tenperatura silnika moze być wyższa. Zacząłem się zastanawiać nad użyciem oleju 5w50 millers xf longlife o normie 229.51. Mimo iż norma jest spełniona do tego modelu producent przewidział dwa parametry 5w30 oraz 5w40. Samochód porusza się po mieście i po trasie 50 na 50. Prędkości przelotowe są dość wysokie. Zastanawiam się czy 5w50 nie pomoże w redakcji drobnych stukow oraz nie obniży temperatury silnika. Z gory dziękuję za sugestie.
 
Witam po małej przerwie. Zgodnie z Waszymi zaleceniami do silnika poszła plukanka oilem. Zalany obecnie olej to 5w30 mercedes z normą 229.51 filtr jak zawsze Mann. Jak się olej spisze, to zostaje(ewentualnie zmienię na jakiś z górnej półki 5w30), jak nadal będzie słychać piston slap zastosuje gruby 5w40. Także zostaje mi chwilę pojeździć:)
 
Muszę jeździć i obserwować.. Jeśli będzie dobrze martwi mnie jedna rzecz... 5w30 na lato? Przy przelotach na autostradzie to slaba opcja.
 
Last edited by a moderator:
@marian_olsztyn każda lepkość aprobowana przez producenta da sobie radę z autostradą i to w upalne lato, a nie taką porę deszczową jaką od paru lat mamy. Możesz spokojnie na nim jeździć. Wymóg większej lepkości do jazdy autostradowej to jeden z wielu mitów o olejach.
 
@mar, "grubszy film olejowy" to kolejny mit, który zaczyna tutaj się pojawiać, jak również próba wmawiania ludziom, że na lato można stosować oleje sae40, a na zimę sae30, bo "coś tam".
@jerci napisal wprost, że jak instrukcja przewiduje dwie lepkości, to na obydwóch silnik ma pracować poprawnie.
Inne instrukcję piszą, ze przede wszystkim normą producenta, później lepkość (czyli to samo tylko innymi słowami).
 
Nie wymagają. Ja swoja Kijanką potrafię lecieć 200 jak jestem w Niemczech (bywałem, ostatnio ciężko się za granicę wybrać) przez 2-2,5 godziny. Jeżdżę od nowości na 0W-30 i 5W-30, w większości na HC a nie na mitycznym PAO. Silnik ma już 65000 i chodzi jak Gucio po miodek :p
 
ale wydaje się być cicho w silniku.. dlaczego?
Efekt świeżego oleju, normalne, minie.

Jeśli będzie dobrze martwi mnie jedna rzecz... 5w30 na lato? Przy przelotach na autostradzie to slaba opcja.
A dlaczego? Toyota, czy Honda na 0W20 jakoś nie ma problemów.

myślałem, że np godzinne przeloty z prędkością np 180km/h wymagają grubszego filmu olejowego
a 5 minutowe już nie? A nagłe dociśnięcie pedału w podłogę podczas wyprzedzania już nie? Jak w oddali na autostradzie zobaczysz kolumnę wolno jadących na prawym pasie, których będziesz chciał szybko wyprzedzić, to co? Zjedziesz na MOP i będziesz olej na szybko wymieniał? ;) To są MITY. Taki przykład Ci podam :

Peugeot 307\Citroen C-Elysee i silnik 1.6 16v 109KM o oznaczeniu TU5. Konstrukcja lat 90tych. Silniki jeździły na 15W40 w latach 90tych, obecnie w wymienionych przeze mnie modelach, śmigają na 0W30. Jakoś nie widzę ich latem masowo na poboczach autostrad ;) W Renault 1.6 K4M 110KM - to samo, Daćki śmigają na 5W30, Megane III już też miało zalecenie 5W30.

Lepkość to nie wszystko.
 
Last edited by a moderator:
Debatować można o różnicach w olejach 0W20, a 10w60. Między olejami A3 czy C3 5w30, a 0W40 różnica w KV100 bywa mikroskopijna. HTHS 5W30 często ma większy niż 0W40.

Ja tam wybrał bym taki jak na foto lub olej o takich parametrach


20210213_092524.jpg
 
@SACZI 229.51 w serwisie mercedes jest lany także do silników benzynowych-mam faktury.
@Zielony34 po zalaniu przy poprzedniej wymianie świeżego liqui moly 5w40 było głośno tzn piston slap byl slyszalny.
@Zielony34 obciążenie silnika 5 minutowe także jednak moim zdaniem 5 a 60minut to dość spora różnica.
 
Last edited by a moderator:
obciążenie silnika 5 minutowe także jednak moim zdaniem 5 a 60minut to dość spora różnica.
Żadna różnica. Jeśli masz dopuszczoną lepkość 5W30, to śmiało możesz latać po autostradzie 180km\h.
po zalaniu przy poprzedniej wymianie świeżego liqui moly 5w40 było głośno tzn piston slap byl slyszalny.
Bo olejem nie naprawia się silnika. Czasem będzie słyszalne, czasem nie. Ale w gruncie rzeczy, moze pojawić się w każdej chwili.
 
Last edited by a moderator:
Uważam jednak że dobierając optymalny, dobry olej możemy zapewnić mu wyższą kulturę pracy i ochronę.
Kulturę pracy tak, chociaż jak wielokrotnie powtarzamy, nie ma to znaczenia jakiej jakości jest olej. Przy Piston Slap sytuacja jest bardziej skomplikowana i jest to już problem natury mechanicznej, tutaj może być bardzo różnie. Chyba w Skodach zdarzały się przypadki, że 5W50 pogorszyło jeszcze sytuację. Trzeba pamiętać, że im wyższa lepkość, tym też większe opory. Stosując olej o lepkości dopuszczonej przez producenta i taki który spełnia wymagania\posiada aprobatę masz optymalny poziom ochrony. Sam ponadto nie musisz kombinować.

W każdym razie, nie musisz się obawiać letnich przelotów autostradą na 5W30 i nie słuchaj głupot o "wodzie" czy innych kuriozalnych wypowiedzi oderwanych od rzeczywistości ;)
 
@jerseyAdmin napisałeś:
"Jeżdżę od nowości na 0W-30 i 5W-30, w większości na HC a nie na mitycznym PAO. Silnik ma już 65000 i chodzi jak Gucio po miodek :p"
Dlaczego mityczny Pao?
65tys km to chyba mała wartość aby stwierdzić czy olej w pełni zabezpiecza silnik. Mam samochody służbowe, które takie przebiegi robią w niecały rok.
 
Back
Top