• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mercedes CLS 219 2005r 3.5 v6 benzyna

marian_olsztyn

Użytkownik
Samochód
Mercedes Cls 3.5
Marka samochodu
Mercedes Cls 219
Budżet/ile litrów
500zł/8l
Styl jazdy
Silnik
3.5 V6 272 km benzyna
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
229.5, 229.51
Jaki olej masz obecnie
liqui moly 5w40 leichtlauf
Dzień dobry,
Niedługo zbliża się wymiana oleju silnikowego.
Obecnie auto jest zalane liqui moly 5w40 leichtlauf. Samochod posiada instalację gazową. Bolączka tych aut jak się okazuje poza rozrządem i wycierający się wałkiem są ścierające się ściany cylindra. Auto przy rozgrzanym oleju co jakiś czas delikatnie postukuje-dla osób o słabszym słuchu odgłosy są nieslyszalne.
Z racji iż auto posiada instalację gazową tenperatura silnika moze być wyższa. Zacząłem się zastanawiać nad użyciem oleju 5w50 millers xf longlife o normie 229.51. Mimo iż norma jest spełniona do tego modelu producent przewidział dwa parametry 5w30 oraz 5w40. Samochód porusza się po mieście i po trasie 50 na 50. Prędkości przelotowe są dość wysokie. Zastanawiam się czy 5w50 nie pomoże w redakcji drobnych stukow oraz nie obniży temperatury silnika. Z gory dziękuję za sugestie.
 
Jedyną opcją pozbycia się piston slap jest rozebranie silnika i sprawdzenie co się dzieje. Im wcześniej się za to zabierze tym mniej będzie to kosztowne. Próba naprawy tej wady inną lepkością oleju lub dodatkiem do silnika to oszukiwanie samego siebie. Leczenie problemów mechanicznych z silnikiem takimi specyfikami miało tylko sens jak ma się tanie auto, w którym bardzo często robi się remonty (np. polonez) i po prostu chęć odłożenia remontu na kilka tysięcy kilometrów później. Wtedy można zalać jakiegoś motodoktora. W przypadku tak drogiego silnika moim zdaniem lepiej jak najszybciej to zdiagnozować przez profesjonalny warsztat. Jeżeli to to jest na 100% piston slap to lepiej nie będzie tylko gorzej
 
@SACZI cylinder na ogół nie jest już okrągły..
Kolega wycenił ewentualną naprawę.. w mercedesie ASO mówią, że to normalna praca tych silników.. dlatego chciałem użyć lepszego oleju..i zobaczyć co się będzie działo..
Inny znajomy z takim samym silnikiem przejechał 150tys km i nadal jezdzi.. także obecnie nie będę się pakował w remont.
 
Last edited:
@SACZI tak to prawda, jednak jeśli już wszystko ma się na wierzchu to warto zrobić wszystko od podstaw... tak jak napisałem wyżej ASO uznaje to za normalna pracę tych silników. Każdy odradza remont.. dlatego pozostaje dobry olej.
 
Tylko, że to odsunie "klepanie" (piston slap)w czasie na kolejne 100 tys km.
Tu ewidentnie jest za niski płaszcz tłoka (w stosunku do ego średnicy), który wymusza duże naciski na gładź cylindra, żeby zrównoważyć siłę reakcji od gazów spalinowych.
Wydłużenie płaszcza (czyli ramienia siły reakcji) zmniejszy naciski tłoka na gładź i częściowo wyeliminuje zjawisko.
 
Trochę przykra sprawa, na pewno nie uda się tego problemu zlikwidować bez remontu. W przypadku nieopłacalności remontu, auto najlepiej jest sprzedać albo jeździć, aż silnik całkiem padnie. Tylko jak silnik padnie to co dalej? Wymiana na inny? Nie wiadomo w jakim stanie kupimy drugi. Można spróbować z innym olejem, na pewno nie zaszkodzi, ale nie oczekiwałbym tutaj cudów. Może w jakiś sposób uda się wydłużyć jego żywotność, ale sprawa niestety wygląda na przegraną.
 
@Karopir Auta nie zamierzam sprzedawać. Będzie trzeba zrobić remont zrobię.. jednak biorąc pod uwagę wszelkie informacje mechaników, forum internetowych, trzymając się interwałów oleju co 10tys.. przejeżdżę jeszcze 150-200tys km.. Dlatego chcę stosować optymalny olej dla takiej przypadłości. Jeszcze raz podkreślam, że prawie nikt tego(piston slap) nie słyszy:)
 
@Karopir Auta nie zamierzam sprzedawać. Będzie trzeba zrobić remont zrobię.. jednak biorąc pod uwagę wszelkie informacje mechaników, forum internetowych, trzymając się interwałów oleju co 10tys.. przejeżdżę jeszcze 150-200tys km.. Dlatego chcę stosować optymalny olej dla takiej przypadłości. Jeszcze raz podkreślam, że prawie nikt tego(piston slap) nie słyszy:)
W związku z tym rozważ zastosowanie oleju Valvoline Max Live który jest tworzony do starszych silników z dużymi przebiegami .
Oczywiście jeśli jest produkt spełniający specyfikacje dla tego silnika .
Z moich doświadczeń z zamierzchłych czasów , kiedy sprzedawałem go w moim sklepie miałem okazję obserwować jak wyciszył diesla 1,9 TDI Seat Leon . Poleciłem go wujkowi bo jego strasznie głośno klepał . Po zalaniu wszystko ucichło .
Popytaj, poczytaj co ludzie piszą o formule Max Live.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Potwierdzam, Meguin staje się jeszcze bardziej atrakcyjny cenowo. Cena 134zł już z darmową dostawą. Myślę że to będzie najlepszy wybór w takim wypadku.
 
Wracając do skody z filmu wyżej mam ten sam problem u siebie tylko w mniejszym stopniu, naprawa zjawiska jak przedstawiono na filmie, pocieszające jest, że mimo piston slap te silniki potrafią robić 400k+ km bez remontu (wystarczy się przyzwyczaić do klepania).
Testowałem 5w50 i nie dało zamierzonego efektu
 
Back
Top