• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mercedes CLS 219 2005r 3.5 v6 benzyna

marian_olsztyn

Użytkownik
Samochód
Mercedes Cls 3.5
Marka samochodu
Mercedes Cls 219
Budżet/ile litrów
500zł/8l
Styl jazdy
Silnik
3.5 V6 272 km benzyna
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
229.5, 229.51
Jaki olej masz obecnie
liqui moly 5w40 leichtlauf
Dzień dobry,
Niedługo zbliża się wymiana oleju silnikowego.
Obecnie auto jest zalane liqui moly 5w40 leichtlauf. Samochod posiada instalację gazową. Bolączka tych aut jak się okazuje poza rozrządem i wycierający się wałkiem są ścierające się ściany cylindra. Auto przy rozgrzanym oleju co jakiś czas delikatnie postukuje-dla osób o słabszym słuchu odgłosy są nieslyszalne.
Z racji iż auto posiada instalację gazową tenperatura silnika moze być wyższa. Zacząłem się zastanawiać nad użyciem oleju 5w50 millers xf longlife o normie 229.51. Mimo iż norma jest spełniona do tego modelu producent przewidział dwa parametry 5w30 oraz 5w40. Samochód porusza się po mieście i po trasie 50 na 50. Prędkości przelotowe są dość wysokie. Zastanawiam się czy 5w50 nie pomoże w redakcji drobnych stukow oraz nie obniży temperatury silnika. Z gory dziękuję za sugestie.
 
Piston Slap był tez m.in. w Jeep Cherokee 4.0. chyba od 1997.

Takie coś znalezione,
Ciekawostka oczywiście, bo to inny silnk, olej HD Diesel)

Piston slap is the result of increased clearances between the piston and cylinder (you probably knew that..). So it is an issue of wear. Best thing you can do is make sure you run good oil with lots of zinc (Rotella T 10W30 or Mobile 1 synthetic are great choices).

Having said that, I just rolled over 200k on my jeep, and it has slapped since I bought it 50k ago. Freaked me out at first too, but I was told its fine as long as it goes away once it warms up.

So keep good oil in it and drive her till she blows. There should be lots of life left in it.
 
Last edited:
A ja myślę że osoby tutaj zgromadzone wiedzą na temat piston slap i twojego silnika mniej od ciebie i pomimo szczerych chęci nikt ci oprócz klasycznego polecenia meguina nie pomoże . Widac że bardzo zależy ci na tym samochodzie i jest to dla ciebie więcej niż wozidupa. Myślę że najwięcej informacji na temat tego zjawiska i ewentualnej walki z nim znajdziesz na forach Subaru. Tak na chłopski rozum wydaje mi się że olej który najlepiej to wyciszy może niekoniecznie najlepiej chronić przed pogłębianiem się problemu . I moim zdaniem najważniejsza dla ciebie powinna być ochrona przed postępującym zużyciem a nie zamiatanie sprawy pod dywan wyciszaniem . Pozdrawiam
 
@razdi342 dokladnie.. trzeba się przyzwyczaić do dźwięku.. w kabinie nie jest to słyszalne.. jedynie jak się ukucnie przy przednich kołach..przy mocnym wsłuchaniu można dźwięk wyłapać.
Odnośnie ceny oleju Meguin - bardzo przystępna.. cały czas jeszcze myślę o Ravanolu gdyż spelnia normę 229.5.
 
O to sie nie opieraj...
1611764420124.png
 
Na forum są dwie frakcje. Jasne poleci ravenola , a druga Meguina 😁
Sam podejmij decyzję, każdy wybór będzie dobry.
 
Wg mnie oba oleje (Meguin i Ravenol) będą ok. To podobna półka jakościowo, podobnie zresztą jak Liqui Moly. Dla mnie to bardziej rzut monetą.
 
Mając taki wybór nie wybierzesz źle . Przemysl sobie która nalepka jest bliższa twojemu sercu , dodaj do tego czynnik cenowy oraz łatwość dokupienia ewentualnej dolewki
 
PAO 5w40 bardzo mocny film olejowy , ale niech się wypowiedzą lepsi z forum dołóż mu AR9100

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
To mieszanina HC i PAO, lecz nie wiem w jakiej proporcji podejrzewam, że maks. 30%, lecz to już optymistycznie.
 
Takie przeciwienstwo specola. Ekstra marketing i śliczna puszka ze średnim produktem wewnątrz i wysoka ceną
 
To mieszanina HC i PAO, lecz nie wiem w jakiej proporcji podejrzewam, że maks. 30%, lecz to już optymistycznie.
Jeśli pisze fullsyntetic, vollsynthetise to musi być więcej PAO niż mineralnego , niemiecki sąd w Karlshrue kiedyś ustanowił że nie można używać bazy vollsynthetise jeśli nie ma więcej niż 60% bazy syntetycznej .
Zawsze musi być trochę mineralnej , bo dodatki stabilizujące olej mieszają się z bazą mineralną, a bardzo źle z PAO.
Trzeba by sprawdzić na niemieckich sklepach jak jest oznaczany.
Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
@Bodex
 
Być może , wszystkiego nie wiem , po to jest dyskusja na form by się edukować .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Mam jeszcze jedno pytanie, co sądzicie o oleju MJ-112 MITASU PAO SN 5W-40 100% Synthetic? Z parametrów wygląda na bardzo gruby olej.
To dobre oleje, lałem je do paru samochodów kolegów i byli zachwyceni i poborem (brakiem) i tym jak silnik pracował. Fakt, że wszystkie były z nowszymi aprobatami niż ten 112 (miały API SN+RC), ale jakościowo te oleje są bardzo ok. Gdyby nie brak ACEA C2 w ofercie to chętnie bym takiego do Kijanki zalał.
 
Back
Top