• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mitsubishi ASX 1,6 benzyna silnik 4A92

acer66

Użytkownik
Lokalizacja
Przemyśl
Samochód
Mistsubishi ASX- 1,6 Mivec benzyna 4A92
Marka samochodu
Mitsubishi ASX
Budżet/ile litrów
200 zł / 5litrów
Silnik
1,6 benzyna kod silnika 4A92 MIVEC
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
SAE: 0W20, 0W30, 5W30, 5W40 - ACEA: A3/B3, A3/B4, A5/B5 - API : SM /SN - certyfikacja ILSAC : GF4 lub GF-5
Proszę o informacje na temat olejów Millers 5W30 i AmsOil 5W30 ,Eneos 5W30
Może ktoś używa lub używał tych olejów do swoich silników i ma doświadczenia.
Interesuje mnie ich zastosowanie w silnikach benzynowych
Który olej sprawdza się lepiej , wycisza silnik,oszczędza paliwo,ułatwia rozruch itp
Proszę o uwagi negatywne i pozytywne
Konkretnie olej ma być stosowany w moim samochodzie:
Mitsubishi ASX 1,6 benzyna silnik 4A92 MIVEC
samochód z 2018r
aktualny przebieg 7000km
Silnik zalany olejem: AMSOIL 5W30 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil (ASL)

wymagania producenta
Parametry oleju silnikowego do silnika Mitsubishi 1.6 benzyna (4A92) MIVEC :
- SAE ,0W20, 0W30, 5W30, 5W40
- ACEA: A3/B3, A3/B4, A5/B5
- API : SM /SN
- certyfikacja ILSAC : GF4 lub GF-5


Nie wiem jakim olejem był silnik zalany fabrycznie prawdopodobnie olejem o lepkości 0W20 , taką informację znalazłem na stronie Eneos ,, wszystkie silniki w Japonii fabrycznie zalewane są olejem 0W20 " Chcę po prostu dobrać taki olej , który będę już stosował na stałe nie chcę eksperymentować bo auto jest nowe. Jeśli wg waszej opinii okaże się że najlepszym olejem jest ten co mam aktualnie zalany to po prostu przy nim zostanę.
Auto eksploatowane 60% miasto
40% drogi - jak na foto
 

Attachments

  • 1383-4c720c4f88d84c600ed72e78a4de7e61.jpg
    1383-4c720c4f88d84c600ed72e78a4de7e61.jpg
    2,9 KB · Odwiedzin: 336
  • 1384-df93a27d34345e19956b2cac2a22c8aa.jpg
    1384-df93a27d34345e19956b2cac2a22c8aa.jpg
    3,7 KB · Odwiedzin: 346
Skoro auto jest nowe, nic mu nie dolega a producent zalał go od nowości 0w20 to należy przy tym zostać. Jeśli auto jeździ głównie po mieście lub nie robisz tras z wysokimi prędkościami obrotowymi to jak najbardziej.

Olej moze być Amsoil 0w20 i będzie jeździć dopóki nie zardzewieje buda na wylot.
 
Też bym lał 0W-20, silniki są przygotowywane do takich olejów i nie ma co się ich bać. Pewnie najlepiej będą chodzić właśnie na takich. Co do Eneosa to oryginalnie prawdopodobnie miał taki olej właśnie bo JX Nippon (właściciel marki Eneos) robi oleje dla Mitsu na rynek japoński. Na inne rynki oleje blendują inne koncerny: w USA chyba Mobil, na Europę słyszałem że BP.

Ja bym lał 0W-20 w sumie dowolnego koncernu, ciężko trafić na zły olej od dużego producenta. Może być Eneos, jak najbardziej - to oleje które są lane w Japonii do tych silników więc lepiej raczej nie będzie. Możesz lać OEMowy olej Mitsubishi - na pewno będzie robiony przez któryś z dużych koncernów i nie będzie wtopy. Upewnij się tylko co wlewają w ASO w kwestii lepkości.

Amsoila jak zawsze nie polecę chociaż nie są to złe oleje, nie mam zaufania do blendowni mieszających w recepturach. Zresztą w wypadku gwarancji trzeba uważać, bo sporo Amsoili nie ma oficjalnych aprobat i nie ma certyfikatów spełniania norm API, ILSAC czy ACEA. To, że na opakowaniu jest to tylko deklaracja producenta, papierka na to nie ma.

Ogólna zasada - masz gwarancję, nie używasz Amsoila jeżeli nie ma na nim znaczka API (takie kółeczko z wypisanymi normami) albo nie ma go na liście olejów z certyfikatem API lub liście certyfikowanych producentów ACEA.

Do tego SS którego masz teraz się nawet w ASO nie przyznawaj, Amsoila w ogóle nie ma na listach ACEA, a normy oficjalnie API spełniają tylko dwie serie, Signature Series nie. Co prawda w razie W to gwarant musi udowodnić że olej był przyczyną awarii, ale po co się kopać z koniem?

Zostan przy tym oleju co masz

Amsoil Signature Series na gwarancji? Przecież te oleje nie mają certyfikacji API ani ACEA.
 
Ciekawe dlaczego z żadnego konfiguratora doboru oleju nie wychodzi 0W20? Przeważnie jest to 5W30 lub 5W40 w różnych klasach jakościowych. A wg Petronasa właściwy jest 10W40! Ja póki co jeżdżę na 0W20 Eneosa.
 
Czy to nie jest ten sam silnik, który był montowany jeszcze w Lancerze VIII ? Moc 115-117KM? One spokojnie latają na 5W40, to nie Valvematic od Toyoty, czy i-vtec Hondy.

Możesz zastosować 0W20, jeśli książka podaje, że jest to pierwszy wybór i wszystko będzie super. Natomiast, jeśli się nie mylę, i jest to ten sam silnik, co w poprzednich generacjach Mitsubishi, to po gwarancji możesz stosować coś innego. Widać po wymaganiach, że te jednostki nie mają restrykcyjnych norm i nie są wybredne.
 
Mój ojciec posiada Lancera o pojemności 1.8 l, znakomity silnik. Stosuje SAE 0W-40, zużycie oleju jest nie zauważalne.
 
Ciekawe dlaczego z żadnego konfiguratora doboru oleju nie wychodzi 0W20? Przeważnie jest to 5W30 lub 5W40 w różnych klasach jakościowych. A wg Petronasa właściwy jest 10W40! Ja póki co jeżdżę na 0W20 Eneosa.
Bardzo słuszna uwaga , dotycząca tzw. wyszukiwarek doboru oleju.
Co więcej niektórych zaleceń co do oleju które sugerują wyszukiwarki po prostu nie rozumiem.
Wyszukujesz olej do Mitsubishi ASX 1,6 benzyna kod silnika 4A92 z 2018r a wyszukiwarka wskazuje ci olej ACEA : C3 tak jest w przypadku np.wyszukiwarki ENEOS która wskazuje olej Eneos Premium Hyper 5W30
Trochę to dziwne przecież C3 to norma dla silników Diesla z filtrem DPF a ja mam jedynie trójdrożny katalizator.
Wydaje mi się ,że bardziej odpowiedni był by olej Eneos Premium Hyper S 5w30
Jestem zainteresowany olejem Eneos do mojego ASX-a.Podobno te silniki nieźle na nim pracują.
Dlatego jestem zainteresowany wszelkimi uwagami co do tego oleju.Jaki konkretnie olej stosujesz w swoim samochodzie?
 
Bardzo słuszna uwaga , dotycząca tzw. wyszukiwarek doboru oleju.
Co więcej niektórych zaleceń co do oleju które sugerują wyszukiwarki po prostu nie rozumiem.
Wyszukujesz olej do Mitsubishi ASX 1,6 benzyna kod silnika 4A92 z 2018r a wyszukiwarka wskazuje ci olej ACEA : C3 tak jest w przypadku np.wyszukiwarki ENEOS która wskazuje olej Eneos Premium Hyper 5W30
Trochę to dziwne przecież C3 to norma dla silników Diesla z filtrem DPF a ja mam jedynie trójdrożny katalizator.
Wydaje mi się ,że bardziej odpowiedni był by olej Eneos Premium Hyper S 5w30
Jestem zainteresowany olejem Eneos do mojego ASX-a.Podobno te silniki nieźle na nim pracują.
Dlatego jestem zainteresowany wszelkimi uwagami co do tego oleju.Jaki konkretnie olej stosujesz w swoim samochodzie?
To bardzo proste. Przykład np z mojego benzynowego samochodu: ksiazka mówi, że można lać od 0w20 do 5w40, z odpowiednimi normami BMW. Wchodze np na wyszukiwarke producenta oleju X a ten w ofercie ma standardowy 5w30, z normą BMW LL04, bo innego spelniajacego norme nie ma w ofercie. Też mozna nalac, jasne, a przeciez to w teorii olej do diesla z DPF.
Oleje full saps odchodza do lamusa z Oczywistych powodów. BMW np nie produkuje już swojego 0w40 A3/B4
 
Wyszukiwarka najpierw poda Ci olej, na który ma aprobatę, oraz ten, który jest bardziej "eko"
 
Ja tych wyszukiwarek nigdy nie zrozumiem ..
Dlatego przestałem się tym kierować 😀😄
Książka serwisowa zaleca nawet 10w50 i 5w50 :D w zależności od roku


Edit : Dobieraczka Eurola wybrała Super Lite 5w40
 

Attachments

  • Screenshot_20200318-205416.png
    Screenshot_20200318-205416.png
    221,1 KB · Odwiedzin: 287
  • Screenshot_20200318-205757.png
    Screenshot_20200318-205757.png
    206,6 KB · Odwiedzin: 404
  • Screenshot_20200318-210402.png
    Screenshot_20200318-210402.png
    155,7 KB · Odwiedzin: 306
  • Screenshot_20200318-210552.png
    Screenshot_20200318-210552.png
    104,1 KB · Odwiedzin: 305
  • Screenshot_20200318-210737.png
    Screenshot_20200318-210737.png
    328,2 KB · Odwiedzin: 295
Zalecenia Renault bardzo obszerne :D

Temat proponuje przenieść w odpowiednie miejsce, polecialem troche off topem :D
 

Attachments

  • Screenshot_20200318-211916.png
    Screenshot_20200318-211916.png
    1,3 MB · Odwiedzin: 379
Trochę to dziwne przecież C3 to norma dla silników Diesla z filtrem DPF a ja mam jedynie trójdrożny katalizator.
I dlatego też można stosować oleje C3 w autach z silnikami benzynowi i TWC- nie ma w tym nic złego. Kwestia HTHS w autach JPN, ale skoro jest na liście np. 0w40 to jaki problem. Te oleje potrafią mieć b. dobre pakiety dodatków , mają także często normę API SN.
 
--> acer66
Mój ASX ma niecałe 9 tys. przebiegu. Jesienią zalałem Eneosa Premium Ultra 0W20. Po wymianie mam wrażenie, że silnik pracuje inaczej - jakby bardziej "terkocze". W czerwcu będzie przegląd gwarancyjny i planuję iść w kierunku bardziej "grubszych" smarowideł.
 
--> acer66
Mój ASX ma niecałe 9 tys. przebiegu. Jesienią zalałem Eneosa Premium Ultra 0W20. Po wymianie mam wrażenie, że silnik pracuje inaczej - jakby bardziej "terkocze". W czerwcu będzie przegląd gwarancyjny i planuję iść w kierunku bardziej "grubszych" smarowideł.

Czyli jednak moje odczucie co do pracy silnika na oleju fabrycznym były właściwe podobnie jak użytkownika bob*.Zapewne i mój silnik też był zalany fabrycznie olejem 0W20 i dlatego tak ,,terkotał" co było irytujące .Gdy go odpalałem to nasuwała się myśl>> nowe auto a silnik pracuje jak kosiarka do trawy<<.Po wymianie na AmsOil 5W30 -ASL wszytko ucichło , jest płynnie ,gładko i cicho tak cicho ,że już dwa razy złapałem się na tym , że przekręciłem kluczyk chcąc uruchomić rozrusznik gdy silnik pracował. Na szczęście rozrusznik ma jakieś zabezpieczenie bo nie było starcia ,,rozrusznika z pracującym silnikiem"
 
@acer66

Nie każdy silnik dobrze pracuje na 0w20 ...
O ile Hondy i Toyoty zdecydowanie na niskiej lepkości olejach dobrze pracuję, to do innych marek bym się zastanawiał.
W Twoim przypadku producent "zaleca" tak szerokie spektrum olejów, że co byś nie wlał, będzie dobrze.

5w30 w Twoim przypadku to "złoty środek", a Amsoil to jeden z lepszych olejów.
Po 10 tys km zrób sobie analizę oleju przepracowanego i trzymaj się lepkości do końca swojej eksploatacji o oliwie zapominając raz na 10-15 tys km.
 
Dlaczego olej w miarę eksploatacji zmienił kolor. Uwaga !!! nie jest brudny czy zużyty, wszystkie systemy auta sprawne , brak wycieków oleju, i na 100% nie zmieszał się z płynem z chłodnicy bo ten jest zielony, po prostu zmienił kolor na lekko czerwony zachowując nadal taki stan na bagnecie jak przy zalaniu czyli ani go nie ubyło ani nic nie przybyło.Auto zachowuję się ok ,gdzieś czytałem ,że to wina jakiegoś dodatku zawartego w oleju i nie jest to wada czy ktoś się z czymś takim spotkał ?
 
@Binas96 - z moich obserwacji wychodzi że najlepszą wyszukiwarkę płynów do pojazdów ma Wolf/Champion.
Mają kompletną ofertę i poszli w oficjalne aprobaty, trudno znaleźć samochód do którego nie mają olejów.
Także ich propozycje nie są "z czapy" typu 10w60 do Toyoty Yaris jak jeszcze niedawno było u Castrola

Do tego modelu ASX polecają pełne spektrum 5w30...

W temacie - skoro AMSOIL robiony pod normę ILSAC GF-5 się sprawdził i jest gwarancja, to warto zostawić olej z tą specyfikcją ale z oficjalną aprobatą API.
Każdy 5w30 Dexos1 Gen2 podejdzie - Castrol, Valvo, Fuchs, Motul, Meguin, Rowe..

Pozdrawiam,
 
Back
Top