• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mitsubishi ASX 1,6 benzyna silnik 4A92

acer66

Użytkownik
Lokalizacja
Przemyśl
Samochód
Mistsubishi ASX- 1,6 Mivec benzyna 4A92
Marka samochodu
Mitsubishi ASX
Budżet/ile litrów
200 zł / 5litrów
Silnik
1,6 benzyna kod silnika 4A92 MIVEC
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
SAE: 0W20, 0W30, 5W30, 5W40 - ACEA: A3/B3, A3/B4, A5/B5 - API : SM /SN - certyfikacja ILSAC : GF4 lub GF-5
Proszę o informacje na temat olejów Millers 5W30 i AmsOil 5W30 ,Eneos 5W30
Może ktoś używa lub używał tych olejów do swoich silników i ma doświadczenia.
Interesuje mnie ich zastosowanie w silnikach benzynowych
Który olej sprawdza się lepiej , wycisza silnik,oszczędza paliwo,ułatwia rozruch itp
Proszę o uwagi negatywne i pozytywne
Konkretnie olej ma być stosowany w moim samochodzie:
Mitsubishi ASX 1,6 benzyna silnik 4A92 MIVEC
samochód z 2018r
aktualny przebieg 7000km
Silnik zalany olejem: AMSOIL 5W30 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil (ASL)

wymagania producenta
Parametry oleju silnikowego do silnika Mitsubishi 1.6 benzyna (4A92) MIVEC :
- SAE ,0W20, 0W30, 5W30, 5W40
- ACEA: A3/B3, A3/B4, A5/B5
- API : SM /SN
- certyfikacja ILSAC : GF4 lub GF-5


Nie wiem jakim olejem był silnik zalany fabrycznie prawdopodobnie olejem o lepkości 0W20 , taką informację znalazłem na stronie Eneos ,, wszystkie silniki w Japonii fabrycznie zalewane są olejem 0W20 " Chcę po prostu dobrać taki olej , który będę już stosował na stałe nie chcę eksperymentować bo auto jest nowe. Jeśli wg waszej opinii okaże się że najlepszym olejem jest ten co mam aktualnie zalany to po prostu przy nim zostanę.
Auto eksploatowane 60% miasto
40% drogi - jak na foto
 

Attachments

  • 1383-4c720c4f88d84c600ed72e78a4de7e61.jpg
    1383-4c720c4f88d84c600ed72e78a4de7e61.jpg
    2,9 KB · Odwiedzin: 336
  • 1384-df93a27d34345e19956b2cac2a22c8aa.jpg
    1384-df93a27d34345e19956b2cac2a22c8aa.jpg
    3,7 KB · Odwiedzin: 346
U mnie jest dokładnie to samo czyli po za zmianą koloru nic się nie dzieje.
Jestem tylko ciekaw czy już do końca czyli do wymiany będzie taki czerwony czy po pewnym czasie na skutek przepracowania olej zmieni kolor czyli zrobi się brunatny.I drugie pytanie czy po tym doświadczeniu kolega nadal jeździł na oleju Amsoil czy zrezygnował i przeszedł na inny?
Analiza była robiona kilka lat temu, a że nic poza zmianą barwy się nie dzieje niepokojącego (oleju nie ubywa, silnik pracuje normalnie) to dalej od lat zalewam Amsoila SS :rolleyes:
 
Jak ASO nie będzie robić pod górkę a z Amsa jesteś zadowolony, to lać go dalej i mieć z głowy kolejne wybory.


Postawiłem wszystko na jedną kartę i....napisałem e-maila z pytaniem do ASO >> ,, wymieniłem w Mitsubishi ASX który jest na gwarancji olej fabryczny w silniku na olej AmsOil 5W30 Signature Series (ASL) wymiany dokonałem w profesjonalnym zakładzie mechaniki samochodowej.Wymiana nastąpiła przy stanie licznika 4700 km. Czy w związku z tym utraciłem gwarancję" odpowiedź ASO jest następująca:
,,Nie utracił Pan gwarancji o ile przy najbliższym przeglądzie dostarczy pan do ASO fakturę na zakupiony olej i wykonanie usługi w profesjonalnym zakładzie mechaniki samochodowej".koniec cytatu
 
Jak widać masz szczęśliwy finał bo już się tasiemiec robił z elementami frustracji 😉 ASO stanęło na wysokości zadania a i Ams SS to mocna i porządna oliwa wiec lać go dalej i cieszyć się autem.
 
Czyli jednak faktury się przydają. Moim zdaniem pokazałeś cała d... . Rzeczywiście postawiłeś wszystko na jedną kartę. Wystarczyło zapytać czy taki to olej xxx spełnia wymogi gwarancyjne Mitsubishi i można go zalać przy następnej wymianie w ASO. Byłoby bezpieczniej. Ale jak masz faktury to wszystko powinno być ok :)
 
Nie zamierzam nic zmieniać , koniec poszukiwań na następny przegląd jadę oficjalnie ze swoim olejem AmsOil nie będę zalewał auta ich ,,grzechotnikiem z beczki 0W20"
 
Nie zamierzam nic zmieniać , koniec poszukiwań na następny przegląd jadę oficjalnie ze swoim olejem AmsOil nie będę zalewał auta ich ,,grzechotnikiem z beczki 0W20"

Widzę, że profesjonalnie podchodzisz do tego zakupu. Ja także poczytałem dziesiątki stron nt olejów i rok temu wybrałem MOTUL 8100 ECO-nergy, SAE 5W30 i mam wrażenie, że silnik pracuje ciszej i cicho się uruchamia. Przejechałem na nim około 20 tys., a dotychczas mam na liczniku ponad 165 tys km. Czemu zdecydowałeś się na AmsOil ? Co Cie do tego przekonało? Bo widziałem, że zastanawiałeś się także własnie nad MOTULEM... Pytam, bo w lipcu chcę zrobić przegląd w tym wymianę oleju...
 
Jest dużo ciekawych wypowiedzi na forum użytkowników Mitsubishi ASX https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=71589&postdays=0&postorder=asc&start=0
przewija się tam dwa wątki: jeden dotyczący oleju Millers, drugi dotyczący oleju AmsOil . Skoncentrowałem się na tych olejach z uwagi że są na bazach PAO a nie HC szukałem oleju który by spełniał większość wymagań jakościowych dla tego silnika. Jest tam wypowiedź mechanika który poleca AmsOil jako ten olej na którym silniki 4A92 chodzą rewelacyjnie.Jeszcze jest Millers Oils EE Longlife ECO 5w30 , który normę API ma oczko niżej czyli SL ale to szczegół.Co prawda polecający wymienia olej Amsoil 0W30 ale jak zauważył jeden z wypowiadających się na tym forum 0W30 względem 5W30 zawiera więcej dodatków nisko temperaturowych reszta jest taka sama. Ja takiego oleju do niskich temperatur nie potrzebuję bo to nie Syberia w naszym klimacie 5W30 jest wystarczający.Szukając oleju zrobiłem sobie takie oto zestawienie (załącznik) i ranking wygrał AmsOil 5W30
Post automatically merged:

zestawienie innych olejów które brałem pod uwagę
 

Attachments

  • Karta AmsOil.pdf
    89,1 KB · Odwiedzin: 346
Tu jest najnowsza karta Amsa od producenta:
a tu jest jedna z nowszych analiz tego oleju:
I jak łatwo w niej zauważyć ten olej ma bardzo dobre właściwości zimowe - a wynika to z tego że ma wytrzymałe bazy olejowe które są użyte do jego produkcji a dodatkowo bardzo dobry pakiet dodatków w tym część detergentowa przeciw LSPI. 0w30 jest bardzo podobne pod tym względem więc generalnie nie miałoby to znaczenia w kontekście użycia ich w tym silniku. Obydwu używałem w autach JPN z systemem iVtec z powodzeniem.
 
A teraz dobra wiadomość dla tych których zainteresował temat zmiany koloru oleju AmsOil SS w moim silniku...po przebiegu 10 000km olej powrócił do normalnej barwy czyli koloru czekoladowego , praca silnika po zmianie koloru jak i obecnie bez uwag. A teraz najciekawsze auto było zatankowane pod korek i teraz gdy zapaliła się kontrolka rezerwy ponownie go zatankowałem..wlałem 58,4 litrów benzyny( Pb 95 E-5 stacja Orlen) przebieg na liczniku dziennym 1059 przejechanych km ( zeruję go przy każdym tankowaniu do pełna) 60% miasto 40% drogi krajowe pokonywane z szybkością w granicach od 70-90 km/h a miasto wiadomo 50-60km/h a jeśli ktoś zapyta o korki w mieście to już odpowiadam..... o tym zjawisku to czytam w internecie u mnie na szczęście nie występuje ... po przeliczeniu wychodzi zużycie paliwa 5,51/100km .Jednym słowem zmiana koloru oleju AmsOil 5W30 SS na kolor soku malinowego nie oznacza nic groźnego.
 
Last edited:
Od siebie napiszę tylko że nie należy porównywać tego silnika 1.6 z ASX to tego w Lancerze 1.8 tak jak wcześniej koledzy tu pisali. To podobne konstrukcje ale układ korbowo tłokowy w ASX jest już konstrukcją typowo zrobioną pod ekologię. Tłoki są niskie , pierścienie cieniutkie . Jak pracowałem w serwisie Mitsubishi to klient przyprowadził takiego na diagnostykę bo silnik pobierał około litr oleju na 1000 km. Kolega który pracował na stanowisku obok rozebrał silnik i pierścienie byly totalnie zjechane po 200 tys km. Silniczek w środku czyściutki, z zewnątrz zero wycieków. I to było auto z 2010 r więc w autach nowszych może być tylko gorzej .... Dodam tylko że auta były zalewane w serwisie Totalem 5w30 .
 
Od siebie napiszę tylko że nie należy porównywać tego silnika 1.6 z ASX to tego w Lancerze 1.8 tak jak wcześniej koledzy tu pisali. To podobne konstrukcje ale układ korbowo tłokowy w ASX jest już konstrukcją typowo zrobioną pod ekologię. Tłoki są niskie , pierścienie cieniutkie . Jak pracowałem w serwisie Mitsubishi to klient przyprowadził takiego na diagnostykę bo silnik pobierał około litr oleju na 1000 km. Kolega który pracował na stanowisku obok rozebrał silnik i pierścienie byly totalnie zjechane po 200 tys km. Silniczek w środku czyściutki, z zewnątrz zero wycieków. I to było auto z 2010 r więc w autach nowszych może być tylko gorzej .... Dodam tylko że auta były zalewane w serwisie Totalem 5w30 .
Czyli mam rozumieć że olej o lepkości 5W30 nie sprawdził się ? Więc co zalewać olej o lepkości 0W20 ??
 
Tak jak mówi kolega, olej lej jaki podaje producent. Serwis ma po prostu podpisaną umowę z Totalem na dostawy i leje wszędzie prawie to samo bo tak wygodnej 😉
 
Nie rozumiem tylko jednego.. .Skoro olej Total o lepkości 5W30 doprowadził do przedwczesnego zużycia pierścieni to po co producent zaleca taką lepkość do stosowania w tych silnikach.? co więcej rozpiętość lepkości dla tego silnika jest naprawdę duża 0W20, 0w30,5W30,5W40
Czy nie prościej napisać w instrukcji jedno zdanie... stosować olej o lepkości 0W20 lub xWxx.
Chyba producentowi nie chodzi o zarzynanie własnych silników ??
Na zdrowy rozsądek wytłumaczenie jest tylko jedno albo wyjątkowo pechowa jednostka silnika z ukrytą wadą materiałową w pierścieniach albo ktoś mocno przegrzał silnik i pierścienie były najsłabszym elementem , który w skutek wysokiej temperatury ucierpiał.
 
@acer66, a skąd w ogóle pomysł, że to olej jest przyczyną zużycia pierścieni?
Może to wada konstrukcyjna tych silników?
Popatrz, co pisze @Oskr5
Post automatically merged:

Kolega który pracował na stanowisku obok rozebrał silnik i pierścienie byly totalnie zjechane po 200 tys km. Silniczek w środku czyściutki, z zewnątrz zero wycieków.
.
 
Pojeździmy zobaczymy.Do przebiegu 200 tys.km brakuje mi jeszcze 185 tys.km
 
To nie jest wada konstrukcji silnika tylko tak został zaprojektowany żeby tyle wytrzymał 😉. Cienkie pierścienie i płaskie tłoki powodują ich dużo szybsze zużycie. Jeśli masz wysokie tłoki , grube pierścienie i większe odstępy między nimi to automatycznie nadmiar materiału i rozkładanie się siły na większej powierzchni powoduje ich wolniejsze zużycie. Tak były projektowane silniki starej szkoły. To jest po prostu nowoczesna jednostka, której opory układu korbowo-tłokowego mają być niskie i przez to silnik nieco mniej pali. A co za tym idzie traci na żywotność. Olej nie ma tu nic do rzeczy 😉
Post automatically merged:

Tutaj facet to fajnie tłumaczy 🙂 .
 
A teraz coś na wesoło i w nawiązaniu do wypowiedzi powyżej.Byłem ostatnio na Giełdzie-Wschód ( patrz foto) i z ciekawości zaglądnąłem na dział staroci z okresu ..Gomółki i Gierka... i zobaczyłem tam wiele eksponatów z tego okresu i to sprawnych technicznie.Tak sobie teraz myślę ,że te nasze współczesne samochody to raczej nigdy nie znajdą się wśród takich eksponatów bo nie wytrzymają próby czasu
 

Attachments

  • 1.jpg
    1.jpg
    820,1 KB · Odwiedzin: 291
Back
Top