• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mitsubishi ASX 1,6 benzyna silnik 4A92

acer66

Użytkownik
Lokalizacja
Przemyśl
Samochód
Mistsubishi ASX- 1,6 Mivec benzyna 4A92
Marka samochodu
Mitsubishi ASX
Budżet/ile litrów
200 zł / 5litrów
Silnik
1,6 benzyna kod silnika 4A92 MIVEC
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
SAE: 0W20, 0W30, 5W30, 5W40 - ACEA: A3/B3, A3/B4, A5/B5 - API : SM /SN - certyfikacja ILSAC : GF4 lub GF-5
Proszę o informacje na temat olejów Millers 5W30 i AmsOil 5W30 ,Eneos 5W30
Może ktoś używa lub używał tych olejów do swoich silników i ma doświadczenia.
Interesuje mnie ich zastosowanie w silnikach benzynowych
Który olej sprawdza się lepiej , wycisza silnik,oszczędza paliwo,ułatwia rozruch itp
Proszę o uwagi negatywne i pozytywne
Konkretnie olej ma być stosowany w moim samochodzie:
Mitsubishi ASX 1,6 benzyna silnik 4A92 MIVEC
samochód z 2018r
aktualny przebieg 7000km
Silnik zalany olejem: AMSOIL 5W30 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil (ASL)

wymagania producenta
Parametry oleju silnikowego do silnika Mitsubishi 1.6 benzyna (4A92) MIVEC :
- SAE ,0W20, 0W30, 5W30, 5W40
- ACEA: A3/B3, A3/B4, A5/B5
- API : SM /SN
- certyfikacja ILSAC : GF4 lub GF-5


Nie wiem jakim olejem był silnik zalany fabrycznie prawdopodobnie olejem o lepkości 0W20 , taką informację znalazłem na stronie Eneos ,, wszystkie silniki w Japonii fabrycznie zalewane są olejem 0W20 " Chcę po prostu dobrać taki olej , który będę już stosował na stałe nie chcę eksperymentować bo auto jest nowe. Jeśli wg waszej opinii okaże się że najlepszym olejem jest ten co mam aktualnie zalany to po prostu przy nim zostanę.
Auto eksploatowane 60% miasto
40% drogi - jak na foto
 

Attachments

  • 1383-4c720c4f88d84c600ed72e78a4de7e61.jpg
    1383-4c720c4f88d84c600ed72e78a4de7e61.jpg
    2,9 KB · Odwiedzin: 336
  • 1384-df93a27d34345e19956b2cac2a22c8aa.jpg
    1384-df93a27d34345e19956b2cac2a22c8aa.jpg
    3,7 KB · Odwiedzin: 346
No nie mam już dość ..chyba zaleję go olejem jadalnym ,,Kujawskim" jak coś znajdę to olej czegoś nie ma albo nie spełnia przeszukałem już wszystko pozostaje Eneos
 
Last edited by a moderator:
Akurat do silnika 4A92 masz do wyboru dziesiątki olejów od 0W20 do 5W40 + dopuszczenia ACEA.


Eneos Premium Hyper S 5W30 ... co o tym sądzisz ? rzuć okiem ..na specyfikacje> usilnie szukam czegoś w lepkości 5W30 nie chcę wracać do 0W20 bo mam już zalany 5W30 i z 0W20 mam złe skojarzenia silnik terkotał są po prostu rzadkie
 
Za tydzień do silnika idzie Shell Helix Ultra 0W20 SNplus. Już kupione, ciekawe co rzekną w ASO ... mam nadzieję, że nie powiedzą, że "olejem technicznym nie zalewają". Kolega po kupnie Suzuki SX4 cross dowiedział się w salonie, żeby szybko przyjechał na wymianę, bo silnik jest fabrycznie zalany "olejem technicznym".



Miało być ,,grubsze smarowidło" .. ale obstajesz jak widzę dalej przy oleju lekko bieżnym 0W20 tylko ,że tym razem padło na Shell..
 
To jest aktualny ecolite:
Jako jeden Z pierwszych ma api sp i ilsac gf6a
 
@acer66, bo EcoLite nie ma normy ACEA, jak każdy olej spełniający normę Dexos1 gen2.
Podobny jest do ACEA A5 z tym, że to taki "grubasek".
Druga sprawa, na rynku będzie ten olej z normami API SN Plus i ILSAC GF5 oraz aprobatą Dexos1 gen2 (nr D10577HI011).

Olej, do którego link podajesz, spełnia starszą normę Dexos1.
Od nowszej wersji rożni się min ilością wapnia i magnezu, bo jest dedykowany do silników, gdzie występuje LSPI.

Ty natomiast do swojego silnika możesz wlać dosłownie wszystko i będzie zgodność z wymaganiami producenta:
 
Czyli spokojnie mogę kupić ten olej z normą dexos1 co oferuje ten sklep do którego podałem link i krew się nie poleje?
W końcu mój silnik nie potrzebuje Normy ISLAC-GF-6a bo zadowoli go GF-5
 
Tylko nie wiem czy jest sens.
Nowa wersja ma "detergenty" wapniowo magnezowe, które poza przeciwdziałaniem lspi, są skuteczniejsze niż czysto wapniowych.
No i góra molibdenu w formulacji (200ppm).
 
Patrząc tylko na normy, które spełnia i wymagania silnika, to tak, możesz kupić.


Wiec w przypadku tego oleju na co konkretnie mam zwrócić uwagę? co mu konkretnie dolega ,że zbudza twoje wahanie?
wiem ,że nie wszystko złoto co się świeci ..
nie szukam jakiegoś cudownego oleju w klasie premium w cenie 100zł/litr tylko zwykłego oleju który jest dostępny i odpowiada normom Mitsubishi ASX ..ale jak widzę nie jest to wcale takie proste bo jak ma normy ISLAC i API to nie ma norm ACEA i vice>Versa
na razie zadowoliłem się olejem Amsoil 5W30(ASL) którym mam zalany silnik ..ale skoro Amsoil SS (ASL) nie ma aprobat API i ACEA ..to nie mogę go zastosować powtórnie jadąc z 5 litrową bańką do ASO ... i powiedzieć proszę o wymianę ...choć chętnie bym to zrobił ( obawiam się ,że tym sposobem utracił bym gwarancję)
Chcę przyjechać ze swoim olejem i poprosić o wymianę ale z olejem spełniającym normy Mitsubishi w razie czego będę twierdził ,że silnik ma zalany taki właśnie olej. O oleju Amsoil który mam w silniku nawet nie wspomnę bo auto jest na gwarancji..robię tak za radą jednego z wypowiadających się na tym forum aby do Amsoil ASL nawet się nie przyznawać.Owszem w sprawie doboru oleju jest wyjście >>powrót do oleju 0W20.. tu jest wybór ale z kolei jak cofnąć się do 0W20 skoro mam zalany 5W30 .Co niektórzy stoją na stanowisku ,że nie należy tego robić czyli przechodzić z wyższej lepkości na niższą.. z 5W30 >0W20 ..a co niektóry uważają ,że to nic nie szkodzi... bo silnik ma dopiero 9000 km przebiegu .Tak oto znalazłem się w potrzasku przez własną niewiedzę co do aprobat oleju Amsoil
 
Co niektórzy stoją na stanowisku ,że nie należy tego robić czyli przechodzić z wyższej lepkości na niższą.. z 5W30 >0W20 ..a co niektóry uważają ,że to nic nie szkodzi...
Hm, skoro tak twierdzą, to pewnie mają rację. W końcu miliony much mylić się nie może.
Tylko głupi Opel w 12.2019 zmienił specyfikację oleju we wszystkich benzynach z GPF i zamiast 5w30 Dexos1 gen2 zaczęli wlewać 0w20 C5, API SN Plus ...

Jeżeli chodzi o olej, to po raz kolejny, co wlejesz, będzie dobrze!
Z bogatszych dodatkami olejów (Molibden, tytan, wolfram, ...), to rzeczywiście wybieraj spośród Dexos1gen2, ale większość z Motulem na czele to oleje HC.
Tylko Amsoil SS, którego zdaje się masz w silniku i Ravenol DXG (którego nie polecam) są oparte o PAO i estry.

Inna klasa olejów to midSAPS klasy C3. Tutaj masz dość spory wybór bardzo dobrych olejów.
Większość HC, niektóre z aprobatą VW 504/507 mają dość znaczną domieszkę PAO (@tomek evo pisał o jakimś eurolu).
Innych lepkości nawet nie proponuję. SAE30 to moim zdaniem max odstępstwo od oficjalnych zaleceń producenta.
 
Wychodzi na to że dwa watki mozna podłączyć w jeden. Ale kibicuje , bo też mam ochotę wlać do Hyundai olej d1g2 . Może neste pro dg2 5W30 a może motul.
 
Tak, zgłoszone do moderacji.
A Ty soszo, powinieneś zrobić UOA swojego oleju, żeby decydując się na D1g2 mieć jakiś punkt odniesienia.
Może się okazać, że olej z dodatkiem "soku z gumijagód" (np Amsoil) wypaść może gorzej niż zwykły, tani i pogardzany na forach GM ...
 
@SACZI jak przyjdzie czas to zrobię uoa czyli gdzieś w sierpniu. Jestem zadowolony z Mo-gumijagód ale może z Mo i B będzie jeszcze lepiej ;)
 
Japończyki poza Hondą HTO-06 nie maja norm fabrycznych z tego co kojarzę.
Instrukcja swoją drogą wrzuciła do 1 worka wszystkie systemy walutowe, powinno byc tak jak np w instrukcji Yarisa:
1. Lepkość jak na wykresie i
2. Norma jakości API co najmniej SM i
3. ACEA A3 lub A5 lub ILSAC co najmniej GF-4.

Każdy D1G2 będzie miał ILSAC GF-5 min.
Na oleju GM go nie widac bo jest na Ople w Europie... ale inni już dorzucają to info.

Pozdrawiam,
 
Back
Top