• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mitsubishi ASX 2.0 - Gwarancja producenta, a dobór odpowiedniego oleju.

Thorsten

Użytkownik
Samochód
ASX 2.0 - (4B11)
Marka samochodu
Mitsubishi ASX 2.0 2019r
Budżet/ile litrów
Bez limitu, ale mile widziana relacja jakość/cena, 5l
Silnik
2.0 mivec (4B11)
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
SAE 0W-20, 5W-20, 0W-30, 5W-30, and 5W-40 engine oils can only be used if they meet ACEA A3/B3, A3/B4 oA5/B5 and API SM (or higher) specifications.
Na początku chciałem się przywitać, cześć!

Ale do rzeczy, interesuje mnie zagadnienie doboru (zmiany) oleju na gwarancji, tak by tej gwarancji nie stracić (w razie ewentualnych problemów z silnikiem).
Dla przykłady:
W instrukcji dla Mitsubishi ASX 2.0 (silnik 4B11) znajdują się takie zalecenia:

Select engine oil of the proper SAE viscosity number according to the atmospheric temperature.
SAE 0W-20, 5W-20, 0W-30, 5W-30, and 5W-40 engine oils can only be used if they meet ACEA A3/B3, A3/B4 oA5/B5 and API SM (or higher) specifications.
Use engine oil conforming to the following classification:
• API classification: "For service SM" or higher
• ILSAC certificated oil
• ACEA classification: "For service A1/B1, A3/B3, A3/B4, or A5/B5"

W ASO nalewany jest 0w20 prawdopodobnie eneos, (może być to premium ultra 0w20 - API: SN, ILSAC GF-5)?
I teraz, chciałbym podwyższyć lepkość oleju na 0w30 lub ewentualnie 5w30, nie przekonuje mnie w naszym klimacie 0w20 zwłaszcza eksploatowane latem na autostradzie przez wiele kilometrów. Wiem, ale nie linczujcie mnie od razu, może to bardziej dla spokojności głowy, jak człowiek przez 11 lat zalewał Saaba 5w40, to lepkość 0w20 może wywołać szok. ;-)

Generalnie szukam oleju nieco lepszego niż "zwykły" HC i nie made in germany

Zatem:
Znalazłem Eurola 0w30 Evolance 0W-30 -( jest to Low SAPS czy Mid SAPS)?

Oraz Eurol 5w30 Super Lite - ten już bardziej "tłuściutki"

Jeżeli macie wiedzę, to który z nich posiada więcej PAO w składzie, i czy w ogóle je posiada?
I pytanie zasadnicze, czy wybrane przeze mnie oleje, ASO może zakwestionować jako niezgodne ze specyfikacją?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i proszę o wyrozumiałość dla świeżaka. :)
 
Solution
Kto ci broni lać Magnateca? Ja do swojej Kijanki wleję Castrola, właśnie Magnateca. I to C2. Zresztą zrobiłem analizę nowego i wygląda spoko.
Dziś przy okazji wątku o C-max i Rowe wygrzebałem ROWE 5W30 HIGHTEC SYNT RS HC-FO. A5/B5 API SN jeno cena trochę chora. Ale kolejny A5 SN do kolekcji jest ;)
 
Back
Top