• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mitsubishi ASX 2.0 - Gwarancja producenta, a dobór odpowiedniego oleju.

Thorsten

Użytkownik
Samochód
ASX 2.0 - (4B11)
Marka samochodu
Mitsubishi ASX 2.0 2019r
Budżet/ile litrów
Bez limitu, ale mile widziana relacja jakość/cena, 5l
Silnik
2.0 mivec (4B11)
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
SAE 0W-20, 5W-20, 0W-30, 5W-30, and 5W-40 engine oils can only be used if they meet ACEA A3/B3, A3/B4 oA5/B5 and API SM (or higher) specifications.
Na początku chciałem się przywitać, cześć!

Ale do rzeczy, interesuje mnie zagadnienie doboru (zmiany) oleju na gwarancji, tak by tej gwarancji nie stracić (w razie ewentualnych problemów z silnikiem).
Dla przykłady:
W instrukcji dla Mitsubishi ASX 2.0 (silnik 4B11) znajdują się takie zalecenia:

Select engine oil of the proper SAE viscosity number according to the atmospheric temperature.
SAE 0W-20, 5W-20, 0W-30, 5W-30, and 5W-40 engine oils can only be used if they meet ACEA A3/B3, A3/B4 oA5/B5 and API SM (or higher) specifications.
Use engine oil conforming to the following classification:
• API classification: "For service SM" or higher
• ILSAC certificated oil
• ACEA classification: "For service A1/B1, A3/B3, A3/B4, or A5/B5"

W ASO nalewany jest 0w20 prawdopodobnie eneos, (może być to premium ultra 0w20 - API: SN, ILSAC GF-5)?
I teraz, chciałbym podwyższyć lepkość oleju na 0w30 lub ewentualnie 5w30, nie przekonuje mnie w naszym klimacie 0w20 zwłaszcza eksploatowane latem na autostradzie przez wiele kilometrów. Wiem, ale nie linczujcie mnie od razu, może to bardziej dla spokojności głowy, jak człowiek przez 11 lat zalewał Saaba 5w40, to lepkość 0w20 może wywołać szok. ;-)

Generalnie szukam oleju nieco lepszego niż "zwykły" HC i nie made in germany

Zatem:
Znalazłem Eurola 0w30 Evolance 0W-30 -( jest to Low SAPS czy Mid SAPS)?

Oraz Eurol 5w30 Super Lite - ten już bardziej "tłuściutki"

Jeżeli macie wiedzę, to który z nich posiada więcej PAO w składzie, i czy w ogóle je posiada?
I pytanie zasadnicze, czy wybrane przeze mnie oleje, ASO może zakwestionować jako niezgodne ze specyfikacją?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i proszę o wyrozumiałość dla świeżaka. :)
 
Solution
Kto ci broni lać Magnateca? Ja do swojej Kijanki wleję Castrola, właśnie Magnateca. I to C2. Zresztą zrobiłem analizę nowego i wygląda spoko.
A nawet Ilsac GF-5 jak pisaliśmy wcześniej. Mnie trochę odpycha stwierdzenie na forum, że "zostawia osad". Gdyby był to EDGE z takimi parametrami/normami już pływał by w moim hyundaiu ;)
A czy to nie jest jakiś fake z tym osadem, naprawdę zasyfia silnik? Może to były podróbki Castrola i tyle.
 
We wrześniu kolejna wymiana. Pewnie ten magnatec wpadnie do hyundai jak już kupiony.
 
A czy to nie jest jakiś fake z tym osadem, naprawdę zasyfia silnik? Może to były podróbki Castrola i tyle.

Niekoniecznie fejk z osadem, ale też niekoniecznie zasyfia silnik. Castrol reklamuje te oleje jako zostawiające warstwę cząsteczek zmniejszających zużycie/tarcie. Takie pseudo-molly. Więc o ile sam osad może być prawdą niekoniecznie musi oznaczać zasyfiony silnik. Może po prostu tak ma być, a ten osad jest na plus, a nie minus dla silnika.
 
Castrola omijałem z daleka, a tu proszę, bardzo dobry olej i spełnia wszystkie normy.

A co tu takiego dobrego ?🤪
 
1. Spełnia wszystkie normy. API SN, ACEA A5, Ilsac GF-5
2. 120ppm Mo w A5 to też jest na plus.

Bardzo podobny i tańszy jest Formula F ale ten już norm nie spełnia. Na pewno nie na papierze.
 
Jak shell AF i jeszcze parę innych A5. Widać tak ma być.

Ale jakby co to total HKS też spełnia wymagania instrukcji mitsu. (A5 API SM) Ma 10.3 w 100C i po za wyglądem w zamrażarce jest fajny :cool:

Albo YACCO GALAXIE 5W30 A3/B4 PAO/ESTERS tylko to SN z dopiskiem (meets the engine test requirements) ale masz PAO
 
Last edited:
Dzięki, ale instrukcja wymaga ACEA A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5 i API SM lub wyższej, Millers niestety przy lepkości 5w30 czy 0w30 ma API tylko SL.
 
Podobno nowe Mitsubishi zalewają teraz tym Total 0W20 Future Quartz 9000 GF5
 
To zupełnie inne konstrukcje - turbo benzyna z wtryskiem bezpośrednim (4B4) vs. wolnossący z wtryskiem pośrednim (4A92).
 
ASO postępuje niczym Kali .Jak oni leją olej ,, po za normą" to jest OK a jak ty wlejesz to już ....... nie jest OK .
Jak zapytałem Mitsubishi Motor MMC Car Poland co wlali do mojego samochodu podając im nr VIN to przysłali skopiowane z książki obsługi normy oleju wymagane dla Mitsubishi ASX ...... ale nazwy jakim konkretnie olejem zalany jest silnik i jakiej lepkości to nie podali , jakoś nie wierzę w to aby tego nie wiedzieli podobnie jak w ASO. W ASO uważają , że jak użytkownik mniej wie tym lepiej , łatwiej później wcisnąć mu kit i jest wolna amerykanka
 
Skoro taka praktyka jest powszechna w różnych ASO i „leją tam co mają”, to silniki muszą być jednak bardziej tolerancyjne na wymagania specyfikacji niż się wydaje.
 
@Thorsten, bo tak jest, tak samo jak na przelanie oleju, co ASO też często uskutecznia, albo inne rzeczy wynikające z trzymania się ślepo manuala.

Szczególnie nieuturbione, wolnossące konstrukcje będą tolerować sporo, ale bardziej skomplikowane jednostki również, o ile nie są konstrukcyjnie obciążone jakąś wadą.

Oczywiście należy trzymać się zaleceń i zamysłu producenta, natomiast bardziej i szybciej można zaszkodzić przeciągając interwały niż lekko odchodząc od instrukcji. Skutki pewnych rzeczy byłby dopiero widoczne w perspektywie wielu setek tysięcy km, do których duża część nowszych aut i tak nie dożyje.

Na przykład mamy na forum osobę, która leje do wszystkich silników oleje C3, nawet tych, które proszą o Full Sapsa, przepraszam, nie pamiętam kto to był. Mówi, że, silniki zrobiły już tak wiele km bezproblemowo, a ja mu wierzę.
 
Znalazłem na francuskich stronach taki olej jak castrol edge Professional 5W30 A5/B5 API SN ILSAC GF-4. Jest zielony? Fluorescencyjny? Jest do nabycia rowniez w PL. Chyba sobie kupię, przymrożę i może też wyśle na VOA.
 
W necie. Tyle , że oleju nie ma na polskiej stronie castrol. Więc czy taki może być do auta na gwarancji? Znów zagwozdka.
Screenshot_20200520-100304_Drive.jpg
Screenshot_20200520-100309_Drive.jpg
 
Back
Top