• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mitsubishi ASX 2.0 - Gwarancja producenta, a dobór odpowiedniego oleju.

Thorsten

Użytkownik
Samochód
ASX 2.0 - (4B11)
Marka samochodu
Mitsubishi ASX 2.0 2019r
Budżet/ile litrów
Bez limitu, ale mile widziana relacja jakość/cena, 5l
Silnik
2.0 mivec (4B11)
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
SAE 0W-20, 5W-20, 0W-30, 5W-30, and 5W-40 engine oils can only be used if they meet ACEA A3/B3, A3/B4 oA5/B5 and API SM (or higher) specifications.
Na początku chciałem się przywitać, cześć!

Ale do rzeczy, interesuje mnie zagadnienie doboru (zmiany) oleju na gwarancji, tak by tej gwarancji nie stracić (w razie ewentualnych problemów z silnikiem).
Dla przykłady:
W instrukcji dla Mitsubishi ASX 2.0 (silnik 4B11) znajdują się takie zalecenia:

Select engine oil of the proper SAE viscosity number according to the atmospheric temperature.
SAE 0W-20, 5W-20, 0W-30, 5W-30, and 5W-40 engine oils can only be used if they meet ACEA A3/B3, A3/B4 oA5/B5 and API SM (or higher) specifications.
Use engine oil conforming to the following classification:
• API classification: "For service SM" or higher
• ILSAC certificated oil
• ACEA classification: "For service A1/B1, A3/B3, A3/B4, or A5/B5"

W ASO nalewany jest 0w20 prawdopodobnie eneos, (może być to premium ultra 0w20 - API: SN, ILSAC GF-5)?
I teraz, chciałbym podwyższyć lepkość oleju na 0w30 lub ewentualnie 5w30, nie przekonuje mnie w naszym klimacie 0w20 zwłaszcza eksploatowane latem na autostradzie przez wiele kilometrów. Wiem, ale nie linczujcie mnie od razu, może to bardziej dla spokojności głowy, jak człowiek przez 11 lat zalewał Saaba 5w40, to lepkość 0w20 może wywołać szok. ;-)

Generalnie szukam oleju nieco lepszego niż "zwykły" HC i nie made in germany

Zatem:
Znalazłem Eurola 0w30 Evolance 0W-30 -( jest to Low SAPS czy Mid SAPS)?

Oraz Eurol 5w30 Super Lite - ten już bardziej "tłuściutki"

Jeżeli macie wiedzę, to który z nich posiada więcej PAO w składzie, i czy w ogóle je posiada?
I pytanie zasadnicze, czy wybrane przeze mnie oleje, ASO może zakwestionować jako niezgodne ze specyfikacją?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i proszę o wyrozumiałość dla świeżaka. :)
 
Solution
Kto ci broni lać Magnateca? Ja do swojej Kijanki wleję Castrola, właśnie Magnateca. I to C2. Zresztą zrobiłem analizę nowego i wygląda spoko.
Zależy też które PAO jest użyte bo jest ich trochę rodzajów. Ten Motul wątpię czy w ogóle ma PAO, punkt płynięcia -39 jeżeli jest prawdziwy to III grupa czyli HC.
Pakiet w tym Motulu ciekawy bo nowy, ale podobne są w innych olejach a z tego co pamiętam większość olejów z tą normą (dexos1Gen2) to HC.
 
W teorii im większa lepkość mieszaniny olejów bazowych tym wyższa temp. zapłonu i niższy NOACK. Dodatkowo parametry podane na kartach często odbiegają od rzeczywistych, nawet czyste oleje bazowe będą mieć różnice. Z tego co pamiętam przeciwutleniacze także lekko podbijają temp. zapłonu, lecz tutaj mogę się mylić, musiałbym to zweryfikować.
 
Norma dexos1Gen2 wyklucza użycie PAO? Czyli bardziej temp. płynięcia może wskazywać na dodatek PAO. Dobrze zrozumiałem?
 
Nie tyle wyklucza, co nie wymaga, w dużym skrócie. I ekonomicznie producenci nie stosują PAO. Zresztą pakiety dodatków i bazy są dość precyzyjnie ustalane przez firmy produkujące pakiety i testujące je na "żywych" silnikach. PAO nie jest też lekiem na całe zło i świętym graalem😉
 
Chyba za bardzo uparłem się na PAO... To poproszę w jednym zdaniu (może być złożone);) co daje dodatek PAO do oliwy?:)
 
Tylko jak zalejesz tego Motula, to nawet jak będziesz miał paragon z zaświadczeniem od sprzedawcy, to będzie problem z gwarancją na samochód. Ten olej nie ma klasyfikacji wg ACEA.
 
Oprócz dobrego samopoczucia, producent dodając do VHVI z reguły do 30% PAO, najczęściej 4 lub 6 cSt. Polepsza w ten sposób między innymi właściwości niskotemperaturowe w dużej mierze lepkość CCS.
 
A w Mobil 1 LV 0W30 nie znajdzie się trochę pao? API SL, SN "wym. dot. testów silnikowych" (Engine Test Requirements) trochę nie wiem jak to rozumieć. Oficjalnie SL ale spełnia SN wg producenta?
 
Tylko jak zalejesz tego Motula, to nawet jak będziesz miał paragon z zaświadczeniem od sprzedawcy, to będzie problem z gwarancją na samochód. Ten olej nie ma klasyfikacji wg ACEA.
Myślałem że GF-5/SN wystarczy, potraktowałem A5 z GF-5 w sumie zamiennie. Czyli muszę szukać oleju z trzema normami ACEA/API/ILSAC, no łatwo nie będzie.
 
Wg mojej książki przeglądów do rocznika 2019: silniki benzynowe z wyjątkiem silnia 4B4 (to ta turbo-benzyna 1.5 z bezpośrednim wtryskiem) - ACEA A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5 i API SM lub wyższa + oczywiście SAE w zależności od temperatury zewnętrznej. Tak jak pisałeś w pierwszej wypowiedzi.
 
Castrola omijałem z daleka, a tu proszę, bardzo dobry olej i spełnia wszystkie normy.

 
A nawet Ilsac GF-5 jak pisaliśmy wcześniej. Mnie trochę odpycha stwierdzenie na forum, że "zostawia osad". Gdyby był to EDGE z takimi parametrami/normami już pływał by w moim hyundaiu ;)
 
Kto ci broni lać Magnateca? Ja do swojej Kijanki wleję Castrola, właśnie Magnateca. I to C2. Zresztą zrobiłem analizę nowego i wygląda spoko.
 
Solution
Back
Top