tomek evo
Użytkownik
- Samochód
- -Skoda Superb
Posty wyrwane z zamkniętego wątku więc może być trochę bałaganu. Mimo że to dział off topic proszę trzymać się tematu
Nie wiem ile zrobiłeś w życiu kilometrów po Niemieckich autostradach ale ja naprawdę sporo i uważam, że im mocniejszy silnik tym lepsza, bardziej komfortowa i bezpieczniejsza jest jazda. Miałem wielokrotnie sytuacje, że w autach o mocy 130-150 KM najzwyczajniej brakowało mi mocy w wielu sytuacjach drogowych. Czasami lewy pas to jazda 140-170 km/h (i to przy całkiem sporym ruchu) a prawy to ciąg TIR-ów i jak w takiej sytuacji taka Fabia ma zmienić bezpiecznie pas na lewy aby przyspieszyć i nie jechać prawym z TIR-ami 90 km/h? Nawet jak wskoczy na lewy to zaraz musi ustąpić miejsca szybszym auto i musi wrócić na prawy miedzy ciężarówki i tak w kółko. Często aby jechac płynnie na niemeickiej autostradzie trzeba wałaśnie jechać co najmniej 140 km/h i czasem przyspieszyć do tych 170 km/h albo nawet więcej. Taką Fabią to jest niemożliwe i nawet dostawczaki typu Master, Ducato z zabudowaniami na międzynarodówkę (pod 8-12 palet) mają większe "zapasy" mocy.A jak już masz to 300 KM, to juz prawie wszędzie w Niemczech 130, bo remonty, "Betonkrebs" lub ograniczenia hałasu, więc snujesz się w tej samej kawalkadzie z litrowymi Skodami. W życiu wszystko jest za późno ...
Post automatically merged:
150 minimum, 200 jest juz ok@szakul bo tak prawdę mówiąc, po co Ci 300KM w samochodzie? Mówiąc o jednostkach benzynowych, do jazdy w ruchu ulicznym 150-200KM to w zupełności wystarczająca moc, w zasadzie każdej klasy samochodzie, żeby sprawnie się po wszelakiego kalibru drogach poruszać. >200KM to już tylko fanaberia właściciela tak naprawdę.
Może jestem jakiś zacofany, ale miałem w swoim jeszcze nieszczególnie długim życiu, samochodu od 50 do ponad 500KM i uważam, że <10s do 100km/h to już wystarczająca dynamika do sprawnego poruszania się po drogach.
Post automatically merged:
Maluchem to nawet do Grecji ludzie jeżdzili a jeden to nawet do TurcjiCzy silnik o Pn=300 KM generuje non stop 300 KM? Czy jednak może generować 30, 40, 72, 136, 202 KM? A silnik 60 KM może generować 136 i 202 KM? Albo 300? Wyjaśniłem?
Bosze - nie rozwalaj mnie. Maluch też się na Bułgarię nadawał? Z przyczepką Niewiadów jeszcze?
Do wyprzedzania - TAK! Jest bezpieczniej! Najlepiej i najbezpieczniej wyprzedza mi się CBR 1000F. A jeżdzę przepisowo!
Last edited by a moderator: