• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Monitoring temperatury oleju silnikowego

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
Powiem Ci za kilka dni, bo jutro będę robił tą samą trasę ponad 1600 km po autostradzie powyżej 30 st na zewnątrz. Dwa lata temu był taki przejazd na 5w30, rok temu na 0w40, teraz na 5w40 z zupełnie inną formulacją. Taka trasa daje mi najbardziej miarodajny obraz, bo warunki zawsze są do siebie zbliżone, a w koło komina za dużo zmiennych. Sama stabilizacja temperatury oleju trwa ok 30 km od momentu włączenia tempomatu.
Wymiennik ciepła mam, płyn nigdy nie przekroczył 100 st, normalny zakres pracy, to 95-98. Olej w okresie zimowym jadąc do 100 km/h utrzymuje 90-98, w okresie letnim 96-104. Autostrada 140 km/h zimą 105-108 st, latem 112-118 st.
Na Chorwację jedziesz ?
Ja jutro do pracy i też bede się wygrzewał .
Podepne autel i zobacze jakie temperatury na trasie 0w20.
Chociaż on służy bardziej do diagnostyki niz do pokazywania wyników ale mize się uda.

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Trasa Kutno- Gdańsk Hyundai ix20 1.6 G4FC.
Gdzieś mi się przepadła temperatura powietrza atmosferycznego 🙃
20220625_192058.jpg
Ma ktoś pomysł na inna apkę niż carscaner?
 
Wiem. Ja takiego nie mam w Hyundai. Nawet nie Wiem czy mam czujnik czy apka sobie jakoś matematycznie wylicza temperaturę oleju.
 
Ja nawet specjalnie kupowałem bogatsze zegary do 406 żeby mieć temp oleju :) Fajnie że były plug and play.
 
Prawdopodobnie tak. Nie widzę w silniku czujnika temperatury/poziomu oleju. W bliźniaczej Vendze apka temperaturę podaje niby z zaworu CVVT. Czy w zaworze jest czujnik - nie wiem.
 
Mój dupowóz to Skoda Superb z 2018 , -przebieg już 180, od nowości w moich rękach 2.0 diesel 150 koni ma podniesioną moc do 188 koni.
roczne przebiegi około 50 tys, wymiana co 15 tys obecnie zalany Petrobras 5w 30 , często jeżdżę autostradami również w Niemczech.
Od jakiegoś czasu zwróciłem uwagę iż temperatura oleju przy prędkościach 210-230 rośnie często nawet do 127-129 stopni
przy stałych prędkościach w okolicach 200 jest powyżej 120 stopni .
Co tym myślicie ?
Moze zastosować jakiś inny olej co polecacie?
 
@Zibi911 Przy takich prędkosciach, to się ciesz, że temperatura oleju nie wchodzi na 140.
@magic27 Ktoś sugerował inny osprzęt itp między Polo i Golfem. Nic z tuch rzeczy, mój silnik seryjnie miał 122 KM, Twój 140 KM, różnice w słupkach są marginalne, na pewno jest zmieniona komora spalania w głowicy, cały dół jest taki sam. Intercooler i kolektor ssący ten sam, turbo u Ciebie ciut większe produkcji IHI, u mnie Mitsubishi (różnica chyba 2 mm na wirniku sprężarki). Ja mam całkowicie zabudowany spód pod silnikiem, nie wiem jak Polo, chociaż wyciąłem w osłonie prostokąt, żeby powietrze wpadało wprost na miskę olejową.
Dzisiaj dojechałem do Bratysławy, na autostradzie przy 140 i 31 st na zewnątrz olej trzymał 115-116 st.
 
Czyli z wymiany oleju nic nie wyszło ;)
Wyszło tyle, że na bardziej lepkim temperatury nie wzrosły. Poza 116 st dzisiaj nie wyszło ani razu, choć warunki zbliżone do tych z Cro w ubiegłych latach, jedna zmienna, bo w tym sezonie jeżdżę na oponach 225 względem 205 z poprzednich lat (marka taka sama), no i dziś trasa na południe pod wiatr. Podsumowując opory toczenia, opory wiatru, spalanie wyższe, a temperatura oleju bez zmian.
@magic27 Turbo IHI lepsze i znosi wyższe ciśnienia po modach, dlatego u mnie już leży prawie nówka i czeka na podmiankę, a później może zrobię nową mapę na 180 KM/300 Nm
20220617_134518.jpg
 
Mój dupowóz to Skoda Superb z 2018 , -przebieg już 180, od nowości w moich rękach 2.0 diesel 150 koni ma podniesioną moc do 188 koni.
roczne przebiegi około 50 tys, wymiana co 15 tys obecnie zalany Petrobras 5w 30 , często jeżdżę autostradami również w Niemczech.
Od jakiegoś czasu zwróciłem uwagę iż temperatura oleju przy prędkościach 210-230 rośnie często nawet do 127-129 stopni
przy stałych prędkościach w okolicach 200 jest powyżej 120 stopni .
Co tym myślicie ?
Moze zastosować jakiś inny olej co polecacie?
Mam taki sam silnik tez moc podniesiona ale takich temperatur nie osiągam.max jaka byka to 115 stopni a tez nie mam lekkiej nogi.U mnie zalany Ravenool VSW 0w30 plus MIX Archiol 9100/9200.A jak z poborem oleju ?
 
Właśnie wróciłem z przejażdżki 100 km trasą szybkiego ruchu i przy 140-150 km/h i temperaturze zewnętrznej 31 stopni temperatura oleju 100/101 *C miałem max :cool:-chyba okey temperatury
 
Back
Top