Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
Inaczej, producent podal w instrukcji SAE30 i jak widac zejscie na 20 wbrew instrukcji konczy sie źle.Sam widzisz kiedy możesz dostosować lepkość do stylu jazdy temp oleju otoczenia itp a czasami także do wad konstrukcji. Widocznie konstruktor czegoś do końca nie wytestował jak należy albo nie był w stanie wykazać niskiego spalania lub emisji na olejach wyższej lepkości.
Analiza jest z ok 3000 km, tyle to ludzie robią nie raz w miesiąc. Analiza po 10-15 tys km byłaby dopiero jakimś dowodem.stosując 0W16 czy nawet jak teraz 0W12 tylko pokazuje, że nie ma czego się bać
To jest sensone rozwiązanie dla aut, ktore faktycznie robią odcinki po kilka km. Tez sie kiedys nad tym zastanawialem, czy nie spróbować na zimę oleju o nizszej lepkosci i wymianie na wyzsza na sezon lenti. Jednak cala ekonomika tego rozwiazania idzie w las, bo wlasciwie zlewam do "smieci" dobry jeszcze olej, a ponoszę koszt kolejnego nowego oleju. Za małe przebiegi rocznie robie...Pewnie, tylko cały ten eksperyment, na razie… dotyczy obniżenia lepkości oleju na zimę dla auta, które jeździ krótkie odcinki.
No to z definicji im mniej za W, tym mniejszy indeks lepkości, skoro to wszystko zerówki. SAE J300 jest archaiczna dzisiaj - prawie wszystko jest 0W, z drugiej strony temperatura 100C to nie w dzisiejszych silnikach.bo nie widzę ciekawego na rynku w 0W8 lub 0W12 z wysokim VI.
Konstruktor musi dobrać najbardziej optymalne parametry oleju do warunków klimatycznych w jakich będzie jeździł samochód. KIA Sorento na przykład ma tabelę z zalecanymi i lepkościami oleju zależnymi od temperatur. Co innego było aplikowane na Skandynawię, a co innego na Sycylię. Ale 0W-20 były najniższe i wynika to z luzów technologicznych i paru innych uwarunkowań.Sam widzisz kiedy możesz dostosować lepkość do stylu jazdy temp oleju otoczenia itp a czasami także do wad konstrukcji. Widocznie konstruktor czegoś do końca nie wytestował jak należy albo nie był w stanie wykazać niskiego spalania lub emisji na olejach wyższej lepkości.