• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mrożenie olejów

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Jako że to mój pierwszy post, pragnę powitać szanowne grono forumowiczów. Z racji tego że na forum do toyoty valvematic polecacie Tgmo ori wiec posiadając 2 Toyoty zakupiłem oba oleje o ile do starszej vvti test 5w30 mrożenia wypadł dobrze o tyle do nowej test 0w20 to porażka i teraz juz mam mieszane uczucia czy zalewać tym silnik który ma zaledwie 16tyś. Zdjęcia :
20200202_133820.jpg20200202_133529.jpg20200202_133536.jpg20200202_133540.jpg20200202_133647.jpg
Ciemniejszy olej i klarowny to 5w30 zaś 0w20 to ten bardziej mętny. Na zdjęciu obok czujnika temperatury , po lewej 5w30, po prawej 0w20.
Coś mi się wydaje że analizy na rosyjskim forum tgmo i naszego to dwa zupełnie inne oleje.
 
Last edited by a moderator:
Wrzucam zdjecia olejów po całonocnym
Pobycie w zamrażarce w tem
-21.
Orlen to Orlen 5w40 C3
Gold to Specol Gold 5w40
Prem to Specol Premium 5w40 C3
Orlen i Specol Gold "zamgliło" tak samo.
Specol Premium 5w40 C3 jest klarowny i zaskakująco płynny.

Drugie zdj, od lewej: specol premium c3, orlen c3 i ostatni specol gold
Zdjecia pojedyncze, pierwszy specol premium, drugi orlen, trzeci gold.

na pierwszym zdjeciu gdzie sa trzy z naklejkami, najlepiej widac na orlenie i specolu gold są już nitki od mrozu, specol premium klarowny
 

Attachments

  • 32F48269-FAFC-4473-BBB6-967F6E59CB08.jpeg
    32F48269-FAFC-4473-BBB6-967F6E59CB08.jpeg
    148,8 KB · Odwiedzin: 328
  • 57C02E65-D6E1-4531-8B9C-983F3921233F.jpeg
    57C02E65-D6E1-4531-8B9C-983F3921233F.jpeg
    174,6 KB · Odwiedzin: 327
  • 4DA68187-5FE1-445E-953A-376A966D2C26.jpeg
    4DA68187-5FE1-445E-953A-376A966D2C26.jpeg
    162,7 KB · Odwiedzin: 324
  • 8A5CA314-46C5-40BB-9EB7-427D7545A453.jpeg
    8A5CA314-46C5-40BB-9EB7-427D7545A453.jpeg
    178,3 KB · Odwiedzin: 323
  • CEC47241-14A3-4A3E-B437-A7025DCC09E0.jpeg
    CEC47241-14A3-4A3E-B437-A7025DCC09E0.jpeg
    181,8 KB · Odwiedzin: 326
Wiem, marny ze mnie fotograf i marne me labolatorium ;-) tak czy inaczej jestem zaskoczony bo: jeżeli (zgodnie z moim poprzednim zamrażaniem)
Orlen był lepszy od Motula, a tutaj Orlen zrównał się ze Specolem Gold, a Specol Premium wyraźnie od nich odstawał (klarowność i płynność) to oznacza, że dał rade i to jest mój faworyt narazie. Wysłałem zresztą do Wlyszkowa juz na VOA

zamrażełem tez poprzednio Shella 5w40 na nowym pakiecie sn plus. Wypadl klarownie i plynnie, żadnych nitek zamrożenia, ale to nie dziwne bo olej wiadomo, że ma super parametry o dobra baze. A tu Specol Premium bardzo mnie na plus zaskoczyl
 
Nie wiem co zmienili w Specolu premium c3,ale ja nawet kolor świeżego oleju miałem duuużo ciemniejszy.
 
Widzę,że będzie kolejny ciekawy kandydat na analizę, coraz bardziej mnie zaskakuje specol.
 
Nie wiem co zmienili w Specolu premium c3,ale ja nawet kolor świeżego oleju miałem duuużo ciemniejszy.
Pewnie ktoś wcześniej zrobił większy przebieg do wymiany
 
Może by tak Lotosa i Eurola przymrozic :D

Jak masz to mroź. Może po prostu niech każdy mrozi to co ma. Ja znajdę u siebie kilka gatunków Totala i Shell AF. Magnateca na razie nie będę ruszał.
Z tego co pamiętam to moja zamrażarka chłodzi do -17st tzn do takiej temperatury schłodziło gorzałkę ;)
Może na dnie zamrażarki będzie zimniej.
 
Wiesz co, przetarłem go z zewnątrz co da się zauważyć, ale zrobię jeszcze drugą próbę ;)
 
Może jakiś standard "badań" trzeba wprowadzić ;)
Np okreslona ilość oleju, naczynie
 
Ten "test" ma inny cel.
 
Last edited by a moderator:
Back
Top