To znienawidzony przez sporą część motoentuzjastów Castrol, konkretnie Edge 0W-40 R - ten który niedawno poleciał do analizy. BP musiało tam nieźle dodatków napakować albo ma na serio sporo syntetyka, bo olej praktycznie się nie zmienił względem tego jak wyglądał i płynął w temperaturze pokojowej.
Temp. płynięcia sięga prawie - 60°C, temp. zapłonu ca. 240°C, pewnie wymieszali dodatkowo z PAO 8 cSt, może być nieco podobny do Arala Super Tronic 0W-40
Ravenol VMP większy słoik. Shell AM-L mniejszy. 2 doby w temp. -18. Shell zauważalnie bardziej mętny i gęściejszy. Ravenol klarowny i płynniejszy. Oba oleje z 2020 roku.
Castrol Syntrans B 75W.
Temperatura ok - 18°C. Chyba całkiem nieźle w porównaniu do olejów silnikowych HC które do tej pory mroziłem. Na zdjęciu z góry jakby trochę zgubił klarowność ale to jest 3cm oleju. Został też w oleju ślad po termometrze. Z boku idealnie klarownie. Płynność zadowalająca.
.
BMW TWINPOWER 0W30 LL04.
-18C, 2 doby. Olej praktycznie się nie zmienił. W porównaniu z Shell AM-L to przepaść na korzyść TWINPOWER. W porównaniu do VMP też lepiej wypada BMW. VMP pomimo także zachowanej klarowności był bardziej gęsty, mniej płynny. AM-L był najbardziej gęsty, najmniej płynny to jeszcze wyraźnie zmętniał.
Toyota Fuel Economy 5w30 (TGMO) w temp. pokojowej oraz po dobie leżakowania w zamrażarce. Zaraz po wyjęciu z zamrażarki olej nie był klarowny. Typowy miodzik bym powiedział Szału nie ma, czego się tak naprawdę spodziewałem. Obaczem co nam powie badanie tego OEM-a
apropos mrożenia miodku, może warto zastanowić się nad (chałupniczym) przelewaniem takiego zmrożonego płynu z naczynia do naczynia? Jeśliby to w jakiś sposób standaryzować to byłaby jakaś tam baza porównawcza dla przyszłych oliw. Jeśli dałoby radę coś takiego zrobić to można potem wrzucić filmik z każdego testu.
Zastanawiam się czy dzbanek do parzenia herbaty nie byłby dobrym urządzeniem do testu. Tylko wtedy trzeba by zamrozić np 0.5L i mierzyć czas opadania tłoka
Są już ludzie którzy robią testy przelewania lub ściekania olejów po ściankach probówek. Z tego co kojarzę to "Taki test nie oddaje warunków panujących w silniku i nie powinien być brany pod uwagę przy wyborze oleju"
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.