• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mrożenie olejów

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
na tym filmiku były oleje z 2012r? Filmik jest z 2018. Nie widzę takiej informacji. Myslałem, że można zrobić taki test zamrażania, ale jak tamten wystarczy, to OK.
 
W porzadku mozesz jak najbardziej zrobic! Tylko zmierzam do tego, ze receptura jest niezmienna.
 
Głównie chodzi mi o zachowanie takiego oleju po 7 latach od daty produkcji. Receptura nie wątpię, że jest niezmienna.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
IMG_0071_klein.JPG


Penrite Racing 15W-50
 
Raveb]nol DXG vs GM Dexos1 gen 2 kilkanaście h w zamrażalniku.
 

Attachments

  • r vs gm.jpg
    r vs gm.jpg
    263,1 KB · Odwiedzin: 372
Dycha!
Różnica widoczna gołym okiem i to już przy zaledwie tych -18C.
Nie spodziewałem się tego, mimo, że UOA GM'a wypadła całkiem przyzwoicie.
 
No to ja idę dalej ze swoimi zmrożonymi oliwkami - "test" płynności.
Nie chciało mi się kombinować z próbówkami, bo różnice widać gołym okiem:

R po lewej, tzn u góry
 
Panowie, zamrozilem na 24 h trzy oleje, ktore mialem w garazu. Załączam zdjecia poniżej:

Pierwszy z lewej Orlen 5w40 C3 MaxExpert, drugi z lewej Motul 5w40 X clean, ostatni to Shell 5w40 w nowej wersji Api Sn Plus

najbardziej zmetnial Motul i zrobil sie najbardziej lepki, ledwo plywa w tym plastiku.
Orlen na poziomie shella sobie chlupie, Shell jest najbardziej brazowy bo taki byl jak wlewalem z opakowania, pewnie przez ilosc dodatkow w nim zawartych.

ca66f3064fe4412ec2d83f7f65d615ed.jpg


Orlen i motul z prawej:

4f8396815e2dfb1ed2a89a6033c29173.jpg


Motul z lewej z prawej shell

21b67aed465377eaa359bc91fdb0ff40.jpg
 
Cieszy mnie to, że mam oryginał.
Również fajnie, że polski Orlen daje rade a płynność oleju zamrożonego jest podobna do Shella, a roznica w plynnosci w temp pokojowej jest duża, Shell jest znacznie bardziej plynne ze wzgledu na niższa sporo lepkość, ovzywoscie w granicach 5w40 kategorii.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Motul to zwykły HC, którego od pozostały odróżnia wygórowana cena.

Orlen, czy Lotos to bardzo dobre oleje z własnego podwórka, a Shell to GTL, czyli bliżej mu do grupy IV, niż do HC.
 
Motul akurat pracuje w silniku, zrobie analize i oczywoscie sie nia podziele. Przy moich przebiegach bedzie to "za chwile". Wrazenia sluchowe bardzo przecietne.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Back
Top