• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Najlepsze właściwości czyszczące.

Kuba85

Nowy użytkownik
Który z olei 5W40 A3/B4 posiada najlepsze właściwości czyszczące. W moim silniku występuje nagar i chciałbym oprócz stosowania płukanki zalewać olej ktory posiada ponadprzeciętne zdolności czyszczące. Słyszałem ze lotos syntetic plus takowe posiada. Czy mają państwo jakieś propozycje? A może ciężko jest określić. Pozdrawiam.
 
Zalej dowolny olej i do tego płukankę long life.
Olej nie usunie nagaru.
 
Rozważ zastosowanie oleju C3 zamiast A3/B4, powinien odkładać mniej depozytów z uwagi na niższą zawartość popiołów. Poza tym skrócić interwały olejowe, przy każdej wymianie stosować płukankę postojową, ja polecam AR2820 albo Oilsyn Power Flush (w zależności od budżetu), możesz na nich spokojnie przejechać się z półgodziny np. w drodze do warsztatu i od razu wymiana oleju; dodatkowo jeżeli chcesz to do nowego oleju możesz zastosować na cały interwał Oilsyn Power Cleaner i normalnie na niej jeździć. Powoli, stopniowo silnik powinien się oczyszczać.
 
W kategoriach "słyszałem, że..." to Lotos Semisynthetic 10W40.

Raczej użył bym sformułowania " wspomaga proces czyzczenia" i tu mogą być to oleje zawierające estry. Np Mobil1
 
wiele razy na tym forum czytałem, że olej C3 w miejscu A3 będzie chronił tak samo, natomiast powinien być "czystszy" i nie syfić silnika. Może coś mi się pomyliło i faktycznie nie ma to związku z poziomem popiołów tylko z czymś innym, ale jednak takie tutaj na forum padły stwierdzenia.
 
@orzeszpole niektóre oleje mogą pozostawić więcej syfu niż inne, odpowiadają za to bazy olejowe i dodatki. Nie jest jednak tak że olej C3 wyczyści silnik z nagaru, co najwyżej utrzyma go dłużej w czystości i to też w przypadku jak full saps będzie marnej jakości.
 
wiem że olej nie wyczyści silnika z nagaru i przecież nigdzie tak nie napisałem, od tego są płukanki i skrócone interwały, ale jak już się taką walkę podejmuje to warto zadziałać na każdej płaszczyźnie, żeby zmaksymalizować efekty, a skoro olej C3 mniej zostawia syfu niż olej A3 to wnioskuję, że przy zastosowaniu oleju C3 + płukanki lepiej i/lub szybciej uzyskamy pożądany efekt niż przy zastosowaniu oleju A3 + płukanki. Więc uważam że jednak warto zastosować olej C3 zamiast A3 bo może pomoże, ale przynajmniej nie zaszkodzi*.

* o ile nie ma mowy o jakiś zabytkowych samochodach wymagających specjalnego traktowania.
 
W dużej mierze za zostawiany syf odpowiadają kiepskiej jakości polimery
 
@orzeszpole przesadzasz, olej C3 i A3 będą równie dobrze dbać o czystość w rozsądnym interwale typu 10k km. Wyższość C3 w tym zakresie pojawi się w długich interwałach (LL), dlatego te oleje są teraz tak powszechne. Rację masz, że odpowiada za to mniejsza liczba dodatków w oleju C3, które po prostu siłą rzeczy degradując się wytworzą mniej depozytów niż full SAPS ale efekt ten nastąpi przy przeciągniętych interwałach, a nie standardowych.
 
@Kuba85 shell Helix Ultra 5w40
 
Po co więc powstały oleje niskopopiolowe? Tylko ze wzgledu na cat i dpf?
 
Tak, głównie ze względu na katalizator, a szczególnie DPF/GPF i to w przypadku spalania oleju.
 
Po co więc znaczna część uzytkownikow naszego forum (również ci wyzsi i starsi stażem) polecaja często zastapic w starszym aucie olej A3/B4, okreslajac go mianem oleju z ery dinozarow olejem np C3, mówiąc, ze jest nowocześniejszy?
Realnie nie ma to zadnego wpływu na ochronę silnika, a jedynie cena takiego oleju jest bo kilka złotych wyższa .
 
Każdy poleca co uważa za stosowne. Dlatego też ważne jest zdanie czy dwa uzasadnienia wyboru.

Może wątek nie jest jakiś "poważny" ale starajcie trzymać się tematu bo coś odpywamy
 
Wiem jedno jeden mechanik lał olej Fusch 5W30 C2 zamiast A5/B5, nigdzie nie ma jego analizy, pokazywał zdjęcia czystych silników, to nikt mu nie wierzył, ale ci co go posłuchali to nawet im przestały auta olej brać podobno był titan gt1 pro c-2 sae 5w-30 zastąpiony teraz nowszym FUCHS TITAN GT1 FLEX FR 5W30. Czy baza czy dodatek jakiegoś estra, a może jako nieliczny co ma Na w składzie nie wiem, ale podobno czyścił super!
 
Po co więc znaczna część uzytkownikow naszego forum (również ci wyzsi i starsi stażem) polecaja często zastapic w starszym aucie olej A3/B4,
Bo oleje "niskopopiołowe" mają odrobinę czystsze bazy i czyściej się spalają. Pewnie jest mniejsza ilość S.
Do tego, Cx maja ograniczony P i Zn do mniej więcej 800ppm, a one są najzwyczajniej dla człowieka toksyczne i szkodliwe.
Dalej, paliwa mamy nisko siarkowe, więc ich spalanie generuje mniej substancji kwaśnych, co wymaga mniej zw Ca do ich neutralizacji.
Po prostu, takie oleje mniej nam szkodzą!
 
Wiem jedno jeden mechanik lał olej Fusch 5W30 C2 zamiast A5/B5, nigdzie nie ma jego analizy, pokazywał zdjęcia czystych silników, to nikt mu nie wierzył, ale ci co go posłuchali to nawet im przestały auta olej brać podobno był titan gt1 pro c-2 sae 5w-30 zastąpiony teraz nowszym FUCHS TITAN GT1 FLEX FR 5W30. Czy baza czy dodatek jakiegoś estra, a może jako nieliczny co ma Na w składzie nie wiem, ale podobno czyścił super!
Dorobiłeś sobie teorię. Akurat znam mecha, on się bardziej bawi w elektrykę i wyposażenie aut typu kamerki, radia itp.
Po prostu był z tego oleju bardzo zadowolony i wszędzie go polecał. I rozumiał już w 2010/2011 roku, że 0W-20 to nie jest zło wcielone, tylko wręcz przeciwnie.
A paliwo jest jednak lepszej jakości niż w krajach trzeciego świata.
 
Back
Top